Ensam i relation
Här är (tyvärr) ännu en till som känner igen sig i begreppet "ensam i ett förhållande".
Jag och sambon blev tillsammans för snart 11 år sedan och har snart 2 barn tillsammans. Jag var bara 16 år när vi träffades. Han var 5 år äldre. De första åren var SUPER på alla sätt i vårt förhållande men efter cirka 5 år blev förhållandet svårare och sedan dess har vi (mest jag) kämpat och kämpat för att få ihop allt mellan oss.
Nu, är allt katastrof, enligt mig. Han bedriver större delen av sin vakna och lediga tid med mobilen i handen eller med ögonen på teven. Vi pratar sällan eller aldrig med varandra om mer än praktiska och "ytliga" saker. Vi har inget som helst sexliv. Han ger mig aldrig några komplimanger.
Jag fixar till mig varje dag och har gjort sedan vi träffades. Jag har inte förändrats utseendemässigt ett dugg, trots snart 2 barn. Han bryr sig inte nämnvärt att fixa till sig utan går orakad och duschar max en gång i veckan. Han köpte träningskläder men använder dem inte. Tror han har gått upp mellan 10-15 kg sedan vi träffades.
Det känns helt stendött mellan oss. Han är dessutom otrevlig. När jag tar upp detta med honom så fräser han bara ifrån och jag får höra att jag är "löjlig" och att jag ska "skärpa mig".
Han visar inga tecken på att han är missnöjd för han gör varken slut eller är villig att förändra sig.. Så jag antar att bollen ligger hos mig? Vill jag ha ett kallt förhållande? Eller ska jag lämna? Inte lätt när man har barn med i bilden.