Kallad till intervju utan chans att få jobb!
Har sökt ett jobb hos en statlig myndighet. I kravprofilen står att man skall ha "gymnasiekompetens eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig".
Jag har inte gymnasiekompetens och jag angav all annan utbildning jag har i mitt CV i min ansökan. Jag har alltså varit helt ärlig, jag kunde inte veta vad myndigheten hade i åtanke när det skrev: "eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig".
Jag blir kallad till en första intervju, genomgår den. Går vidare till slutintervju, den går utmärkt. Får efter några veckor reda på att jag inte fått jobbet. Undrar naturligtvis varför. Får efter många om och men till svar att jag inte fick jobbet på grund av att jag inte hade gymnasiekompetens.
Då har jag alltså blivit lurad att gå på 2 intervjuer, jag har hoppats och trott och väntat. Jag har tagit ledigt från mitt nuvarande jobb. Allt detta trots att jag inte hade någon chans att få jobbet. De borde ha gallrat ut mig redan från början.
Nu har jag fått en ursäkt från en högt uppsatt chef, chefen ringde och erkände att jag inte borde blivit kallad alls. Jag efterfrågade ersättning för den arbetsinkomst jag gått miste om vid de tillfällen jag tagit ledigt men det hade jag ingen chans att få enligt chefen.
Har någon varit med om något liknande? Ska jag nöja mig och gå vidare eller ska jag rota något mer i det? Vad hade ni gjort?