Pappas HÄXA.
Hej.
Mina föräldrar separerade när jag var 8 år, jag är nu 16. Mamma har en ny man som hon e gift med sen ganska lång tid tillbaka & jag tycker om hinom väldigt mycket. Min pappa däremot har haft 2 "seriösa" kvinnor efter min mamma, varav en han lever tillsammans med nu. Tjejen pappa hade innan gillade jag också. Dom gjorde slut eftersom hon ville ha barn, vilket pappa inte ville eftersom han tyckte att det räcker med mig och min syster. Efter dom gjorde slut fick hon reda på att hon var gravid och bestämde sig för att behålla barnet. (mot pappas vilja) hon är 3 år nu å hon bor inte hos pappa men vi hälsar på ibland, men inte med pappa dock, utan vår farmor som bryr sig jätte mycket om henne. Men pappa träffar henne väldigt sällan. Pappa har nu då en ny kärring som han haft i kanske 2,5-3 år. Hon är lite äldre en pappa & har inga barn själv. Hon är en av dom vidrigaste människorna jag träffat. Vi bor här varannan vecka (hos pappa) men hon jobbar väldigt mycket och bor hemma hos sig så vi träffar henne mest på lov & helger. Träffar man henne med andra "leker" hon världens gladaste, trevligaste och mest ödmjuka människa, tyvärr. Men sitter man här hemma med henne som idag är hon ett rent helvete. Hon är familjens boss. Min pappa är också otroligt konflikträdd och säger aldrig ifrån när häxan behandlar både oss & pappa som skit. Hon bestämmer ALLTING. Hon ska också kommentera precis allting jag & min syster gör. Sätter upp nya regler här hemma och tvingar pappa att straffa och hota oss med grejen om vi inte lyssnar på precis allting hon säger. Jag vågar t.ex inte ens äta typ en kvällsmacka eller likande när hon är här, för då ska hon självklart lägga någon onödig kommentar. Hon är dessutom otroligt svartsjuk och jag tror att det är pågrund av henne pappa aldrig träffar hans andra dotter. Pågrund av att När vi en gång var barnvakt åt min syster så pussade min pappa hans egen dotter på kinden, inte ens 2 år gammal. Då började häxan gråta senare på kvällen och började bråka med pappa och påstod att det var för att göra henne avundsjuk. Eftersom häxan vill ha barn, och INTE min pappa. Är vi hemma hos pappa och hon hemma hos sig ringer hon pappa nästan varje kväll och bråkar om Något och gråter och skriker osv, sånt händer otroligt ofta. Hon kan också bli extremt otrevlig, t.ex som en gång när vi åkte hem från häxan och hon hade suttit och gråtit i soffan i typ 1 timme av någon jävla anledning, så åkte vi hem och jag sa då inte hejdå till häxan eftersom hon gick förbi mig i hallen osv utan att säga något, bara snyftade. Så jag satte mig i bilen och väntade på att vi skulle åka hem. Då får jag världens utskällning av pappa i bilen eftersom jag inte sagt hejdå till häxan? Liksom ALLTING i våran relation ska hänga på mig? Som när hon kom till oss en gång & hälsade inte på mig, då hälsade inte jag heller, såklart eftersom hon blängde surt och hade sig. Då börjar hon gråta vid matbordet för att inte JAG har hälsat. Min syrra som är 10 år är lite smått överviktig eller lite rund så, då bestämmer självklart häxan att hon knappt ska få äta lördagsgodis och pappa säger sjävklart inte ifrån heller. Dessutom hör och vet både jag och min syster att hon pratar skit om oss bakom våran rygg.
SNÄLLA jag är sååååå trött på häxan och hennes beteende, det finns så otroligt många exempel på hennes vidriga beteende men det blir ännu mer rörigt om jag ska rabbla fler. Min mamma vet om detta men säger att vi inte kan bo hos henne eftersom hon vill att vi ska ha en bra relation med vår pappa. Jag står inte ut att se min pappa behnadlas så här utan att säga något eller att hon gör så här mot mig och min syster.
Vad ska jag göra?? Jag har pratat med min pappa men han blir bara förbannad för att vi pratar så "illa" om hans flickvän när vi bara berättar sanningen. Jag klarar inte av henne jag vill bara slippa bo här, förut hörde jag att man fick välja själv vilken vårdnadshavare man vill bo hos osv, tog också upp det en gång när vi bråkade. Men de hade tydligen sjävklart häxan kollat upp och sa att den regeln inte gällde längre......