• Gung Ho

Pappas HÄXA.

Filippanss skrev 2016-04-01 20:52:00 följande:
    Jo det tycker jag med. Men då vill min syster självklart också inte följa med till pappa och då blir plötsligt allting mitt fel och mamma blir arg på mig också. Lyckades stanna kvar hos mamma en gång vilket ledde till att min syster blev ledsen och pappa smsade mig och sa att han verkligen önska jag kom dit osv. Får då skuldkänslor och åker dit men då ångrar mig så fort häxan kommer hem...
    Blir din mamma arg på dig för att du mår dåligt hos din pappa? Som förälder står jag alltid först på mitt barn sida! Det bör både din mamma och pappa också göra!

Stannar du hos mamma och pappa sms:ar att han vill att du kommer över tror jag att det är där och då du skall ta upp situationen, inte hemma hos pappan. Säg inte 'hon är så och så..' Vilket lätt kan uppfattas som anklagelse och viftas bort. Säg 'när det blir så här blir jag ledsen och mår dåligt', eller 'jag känner att..', 'Varför blir du arg på mig för att jag mår dåligt..' Hur man känner är ett konstaterande utan skuldbeläggande.

Konflikträdda människor kan tyvärr ty sig till den typen av människor som domderar, så slipper de själva ta problemen. Man kan 'gömma' sig bakom en person. Ser ofta att många trådar om relationer/nya familjer här på FL verkar ha konflikträdda män som orsak.
Svar på tråden Pappas HÄXA.