Arg på västtrafik!!
Det är gratis för barnvagnen, men inte för dig.
Står klart och tydligt. Hjälper inte att ringa och klaga.
Det är gratis för barnvagnen, men inte för dig.
Står klart och tydligt. Hjälper inte att ringa och klaga.
Är du nyinflyttad till Göteborg och första gången du åker spårvagn?
Annars måste du ju veta att man stämplar och sett andra stämpla som har med sig vagn.
Var glad i stället att det är grattis för barnvagnen, det har det inte alltid varit. När mina barn var små kostade det 1 kupong.
Är du nyinflyttad till Göteborg och första gången du åker spårvagn?
Annars måste du ju veta att man stämplar och sett andra stämpla som har med sig vagn.
Var glad i stället att det är grattis för barnvagnen, det har det inte alltid varit. När mina barn var små kostade det 1 kupong.
Något jag tyckte va besvärande när jag hade barn i barnvagn va att behöva lämna barnvagnen för att ta mig fram för att köpa en enkelbiljett. Ibland fick man stå där framme även när vagnen åkte och det kändes inte helt stabilt. För om kontrollanterna gick på så åkte man ju dit. Undvek visserligen dessa situationer men ibland va man tvungen. Men visst är det så att du måste betala för dig själv och barnen åker gratis. Köp ett hundrakort eller ett månadskort så händer inte vad som drabbade dig nu eller att du måste ta dig fram till chauffören.
1. För att i vissa delar åker man gratis med barnvagn.
2. Alla som har barnvagnar med sig åker gratis, eller borde åka gratis.
3. Nej det måste inte vara barn i vagnen. När man ska hämta barnet på dagis åker man med vagn utan barn i.
1. För att i vissa delar åker man gratis med barnvagn.
2. Alla som har barnvagnar med sig åker gratis, eller borde åka gratis.
3. Nej det måste inte vara barn i vagnen. När man ska hämta barnet på dagis åker man med vagn utan barn i.
Jag kan tycka att är nån gravid och har barnvagn med sig så kan man va lite snäll. Men nu var inte kontrollanten det. Jag kan förstå att dom skriver ut böter till ungdomar som slarvar, men gravida borde man ta mer hänsyn till.
Nu är ju inte det samma sak dock.
Men usch så otrevliga alla är mot ts! Vad får ni ut av att vara så elaka mot en annan person? Det är väl inte så lätt att veta vad som gäller då det är olika på alla ställen, sen att man kanske får skylla sig själv om man inte kollar upp det är väl en annan sak, men måste man vara så överdrivet hård?
Jag hade också kunnat tro att man åker gratis med barnvagn, eftersom man gör det på buss i Stockholm, men hade väl kanske kollat upp det innan. Man kan ju vara stressad, och är man gravid så är det lätt att glömma då man tänker på annat.
Tyvärr kan du väl inte göra något åt bötern, eftersom man inte åker gratis, men nu vet du ju det, i alla fall..
Man måste ju ta reda på vad som gäller.
Det har aldrig varit gratis att för vuxna med barnvagn.
Däremot kostade det 1 kupong att ta med barnvagn när mina barn var små och man var ändå tvungen att ta sig längst fram i bussen för att stämpla. Vilket inte alltid var så lätt..
Som synes i tråden så är det ju även många som inte har en aning om att det på vissa ställen ÄR gratis att resa med barnvagn utan att de för den sakens skull är kokade...
Grattis till ett av få nyanserade inlägg i denna tråden.