• Anonym (Carolinalina83)

Arg på västtrafik!!

Jag är jävligt förbannad nu! Jag åkte spårvagn i Gbg med barnvagn plus jag är gravid så jag satte mig ner efter att ha spänt fast vagnen, det finns sittplatser så man kan sitta vid sin vagn och det gjorde jag. Vid en hållplats kliver det på några biljettkontrollanter och jag trodde det var lugnt för jag trodde man åkte gratis med barnvagn. Men icke!! Biljettkontrollanten gav mig en bot på 1200 kr nu!! Varför får man inte åka gratis med barnvagn?! Är så jävla arg att jag kokar! Ska överklaga boten. Har någon mer fått en "tilläggsavgift" som kontrollanterna säger, och överklagat? Vad fick ni till svar?

• Svar på tråden Arg på västtrafik!!
  • Bestemor

Det är gratis för barnvagnen, men inte för dig.

Står klart och tydligt. Hjälper inte att ringa och klaga.

• Anonym (Eget ansvar)

Förstår att du är arg, men den du borde vara arg på är dig själv som inte kollade upp vad som gällde innan du lät bli att betala. Rimligtvis har du inga chanser till framgång om du klagar.

Bestemor skrev 2016-03-31 12:07:42 följande:

Det är gratis för barnvagnen, men inte för dig.

Står klart och tydligt. Hjälper inte att ringa och klaga.

1200 kr är väl ändå överdrivet för en biljett som hade kostat 20 spänn? Biljettkontrollanter kunde låta mig köpa en biljett istället!
    Anonym (Eget ansvar) skrev 2016-03-31 12:08:27 följande:

Förstår att du är arg, men den du borde vara arg på är dig själv som inte kollade upp vad som gällde innan du lät bli att betala. Rimligtvis har du inga chanser till framgång om du klagar.

Västtrafik får göra hur mycket fel som helst men som resenär får man böter för ett ända misstag?! Jag fattar inte...
  • Anonym (T)

Det finns många anledningar att vara arg på Västtrafik men i just det här fallet har de nog rätt. Det är din skyldighet som passagerare att kontrollera vad som gäller för betalning innan du går på ett av deras fordon. Själva barnvagnen med yngre åker dock självklart gratis. Står i deras villkor. Du betalar gällande taxa, barnvagnen kostar inget extra.

• Anonym (T)

Det finns många anledningar att vara arg på Västtrafik men i just det här fallet har de nog rätt. Det är din skyldighet som passagerare att kontrollera vad som gäller för betalning innan du går på ett av deras fordon. Själva barnvagnen med yngre åker dock självklart gratis. Står i deras villkor. Du betalar gällande taxa, barnvagnen kostar inget extra.

• Anonym (ye)

Kanske kunde tagit en promenad istället för åkt buss??!!

Anonym (ye) skrev 2016-03-31 12:14:27 följande:

Kanske kunde tagit en promenad istället för åkt buss??!!

För att? Jag är gravid jag orkade inte gå hela sträckan.
  • Anonym (T)
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 12:10:22 följande:

1200 kr är väl ändå överdrivet för en biljett som hade kostat 20 spänn? Biljettkontrollanter kunde låta mig köpa en biljett istället!

Det hade onekligen varit bekvämt för de som plankar. Tilläggsavgiften verkar avskräckande, som du säger, 20 kr vs 1200 kr, då blir det inte så värt risken att planka.
  • Anonym (ye)
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 12:15:29 följande:
    För att? Jag är gravid jag orkade inte gå hela sträckan.
    Beror väl på hur lång sträckan är!? 
Svar på tråden Arg på västtrafik!!