Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Arg på västtrafik!!

Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 12:04:47 följande:
    Jag är jävligt förbannad nu! Jag åkte spårvagn i Gbg med barnvagn plus jag är gravid så jag satte mig ner efter att ha spänt fast vagnen, det finns sittplatser så man kan sitta vid sin vagn och det gjorde jag. Vid en hållplats kliver det på några biljettkontrollanter och jag trodde det var lugnt för jag trodde man åkte gratis med barnvagn. Men icke!! Biljettkontrollanten gav mig en bot på 1200 kr nu!! Varför får man inte åka gratis med barnvagn?! Är så jävla arg att jag kokar! Ska överklaga boten. Har någon mer fått en "tilläggsavgift" som kontrollanterna säger, och överklagat? Vad fick ni till svar?
    Så det är Västtrafiks fel, och du skall ha rätten att vara arg på Västtrafik, för att du vägra att ta reda på vad som gäller för att åka kollektivt med Västtrafik och barnvagn?

Ja du kan överklaga boten men du kommer knappast att få den avskriven för att du åker med barnvagn och sitter och "tar för givet" att man åker gratis bara för att man har barnvagn.

Du kan knappast lasta omgivningen för att du är otroligt bekväm av dig att du inte orkar ber dig att gå upp på Västtrafiks hemsida och läsa på om vilka regler som gäller och priser etc..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 18:59:26 följande:
    Jag kan tycka att är nån gravid och har barnvagn med sig så kan man va lite snäll. Men nu var inte kontrollanten det. Jag kan förstå att dom skriver ut böter till ungdomar som slarvar, men gravida borde man ta mer hänsyn till.
    Du är gravid och du har en barnvagn. Med ditt resonemang så borde du ha fått dubbla böter i stället.

Nej man skall aldrig ta hänsyn till folk som saknar tillräckligt med vett i skallen och struntar i medvetet att ta reda på reglerna som finns snabbt och enkelt att tillgå, via västtrafiks hemsida som man kommer åt med sin smartphone och/eller fråga busschauffören, spårvagnsföraren.

Vet du du kommer aldrig att lyckas med din överklagan. Jag tycker inte det är ett dugg synd om dig heller.

Du slarvade DU också så lägg ned och hoppa på ungdomarna om det, och slarv skall straffas så kontrollanterna gjorde rätt mot dig.  Fast du vägra ju att fatta detta och du vill använda din graviditet och din barnvagn som riktig pissdålig korkad bortförklaring på att du skall få slippa och göra rätt för dig.

• EnAnonumius
    Anonym (??) skrev 2016-03-31 19:06:18 följande:
    Jag förstår kontrollanterna, de gjorde helt rätt i mitt tycke.
    Precis.
    Plankar man på kollektivtrafiken och man blir upptäckt så får man acceptera boten. Spelar ingen roll om man är så dum att skaffa en bulle i ugnen och redan har en unge att släpa på i barnvagn.

• EnAnonumius
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 20:55:43 följande:
    Vad är anledningen till att jag skulle få böter alls? Om jag är gravid och har ett barn i barnvagn med mig, så borde kontrollanterna fatta att jag inte plankade för det gjorde jag inte. Dom skrev ut böter utan anledning tycker jag
    Är du dum? Du betalde inte , därför ska du ha böter. Att du är gravid och har barn i barnvagn är  inte på några villkor fribiljett på Västtrafik och det hade du begript med om du inte varit så självupptagen och struntat i att läsa informationen som finns på de olika väntkurena runt i stan eller frågat chauffören/föraren.

Så sluta nu och inbilla dig själv med att böterna var skrivna i onödan bara för att du "tycker så":  Vad du tycker är totalt irrelevant.  Du vägrade helt enkelt att följa reglerna och då får du skylla dig själv helt och hållet. 

Västtrafik idkar inte välgörenhet till dig som kvinna och mamma bara för att du knullar till dig två barn.

• EnAnonumius
    Anonym (Shrek) skrev 2016-03-31 21:17:12 följande:
    För att hon klarade av att sära benen?
    Ha ha ha. Den var faktiskt klockren..

Jag tror också jag skall begära särbehandling på Västtrafik, för att jag klara av att sära på benen.Demon

• EnAnonumius
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 21:28:10 följande:
    Vad menar du nu?
    Betala i natura..
    I dag i _modern tid(1900-talet och framåt)_ så syftas det på att man betalar med ett knull helt enkelt. 

På 1800- talet och bakåt i tiden så syftade "betala i natura" att man fick mat och sprit som betalning..

• EnAnonumius
    Anonym (usch) skrev 2016-03-31 22:37:09 följande:
    Ja, helt fantastiskt eller hur?

Nä, men alla kan ju göra fel. Vad har du ens med det att göra, vad ger dig rätten att vara dum? Antar att du inte har varit gravid själv, för då hade du förstått bättre. Varför uttala dig om saker du inte har någon aning om? 
    Vilken dum slutsats du dra om att hon inte skulle ha varit gravid baserat på  sätt att svara.
    Bara för att man inte svarar efter dina givna mallar så har du ingen rätt att sitta och anklaga folk över inte kan ha varit gravida för då hade man minsann förstått bättre.  

Du jag har också varit gravid, och nej jag har ingen förståelse TS för den saken skull, att vara gravid är ingen ursäkt eller inte ens en förklaring till att man skall strunta i att ta reda på fakta,. Som i detta fall som TS som struntade i att ta reda på om hon kan åka gratis eller inte, om hon släpar på en barnvagn, för att åka på spårvagnar. Och sedan sitta och dryga sig på nätet och gnälla på kontrollanterna bara för hon gör helt fel.

Alla som är gravida blir inte handlingsförlamade i huvudet, och "ofokuserade" per se bara för att DU blev det och kanske TS med.

• EnAnonumius
    Anonym (xXx) skrev 2016-04-01 06:08:07 följande:
    Håller med dig helt ts!! Jag har varit med om samma sak!

Gick in på NK och åt en ordentlig lunch och lite praliner. Valde givetvis det som var av bästa kvalité, för jag var gravid och behöver så klart den extra näringen. Krånglade in mig i deras lilla restaurang med dubbelvagnen och stor mage.

Kan du fatta att de ringde polisen när jag gick därifrån utan att betala?! Det är väl självklart att jag inte ska betala, nu när jag snart ska föda å allt. Hur skulle jag kunna krångla mig fram till kassan tänkte de?!

Skulle inte förvåna mig om hyresvärden förväntar sig att jag ska betala nästa hyra också... Vart är världen på väg?!

Tycker du ska stämma Västtrafik! Det tänker jag göra! Tänker stämma hela jävla Stockholm om de på NK inte fattar att de har gjort fel!!

• EnAnonumius
    Anonym (usch) skrev 2016-04-01 11:54:10 följande:
    Jaha då är du väl bara en elak människa då.
    Så man är elak människa bara för att man inte håller med dig i dina dumma slutsatser och dina personpåhopp som du gör mot någon annan? I detta fall "Nevermind".
    Minns att det är ju du som hoppar på folk och anklagar dem för att "de aldrig kan ha varit gravida",  baserat på deras svar i tråden, för hade det varit det så hade de minsann förstått.
    Tycker man ska få böter om man inte betalat, men varför du sitter och trycker ner människor som slarvat/gjort fel känns verkligen som "översittarattityd" som någon nämnde. 
    Jasså har jag det? Det är din åsikt som helt saknar substans och sanning.
    Orkar inte diskutera med dig mer, för du är bara så otrevlig och oempatisk.
    Så man är otrevlig och oempatisk när man säger åt dig att DU dra dumma slutsatser om folk baserat på deras svar?

Du skrev ju själv detta korkade utlåtande: "Antar att du inte har varit gravid själv, för då hade du förstått bättre. Varför uttala dig om saker du inte har någon aning om? "

• EnAnonumius
    Drottningen70 skrev 2016-04-02 11:55:36 följande:
    Ja på de ställen där det är gratis att åka med barnvagn (med barn i givetvis) är det såklart samma för farmor, mormor pappa eller barnvakten.
    Jag trodde faktiskt att det var samma över hela Sverige och hade lätt kunnat göra samma misstag som TS.
    Som om Kalle TRODDE det var okey att röka marijuana i Sverige för att det får man ju göra i Nederländerna skulle du ta det då som att Kalle gjorde "ett lätt" misstag?

Bara för att man "TORDDE" en sak så ska man aldrig agera som om det "ÄR så".

• EnAnonumius
    Bestemor skrev 2016-04-03 09:00:11 följande:
    Och jag hade betalt. Undrar om jag hade fått tillbaka mina pengar då?
    Fast jag läser vad som står i väntkurerna om det är första gången jag åker i en ny stad.
    Skönt med folk som förstår skillnaden mellan "trodde" och "hur är det egentligen?".

• EnAnonumius

Många onödiga/dumma misstag skulle undvikas om folk kunde tänka till lite och inse att om man "tror"/"trodde" något, att då skall man aldrig agera efter detta som om "det är så", utan då skall man ta reda på "fakta" i stället så man "VET".

Svar på tråden Arg på västtrafik!!