• taquine

Arg på västtrafik!!

Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 18:59:26 följande:
    Jag kan tycka att är nån gravid och har barnvagn med sig så kan man va lite snäll. Men nu var inte kontrollanten det. Jag kan förstå att dom skriver ut böter till ungdomar som slarvar, men gravida borde man ta mer hänsyn till.
    Vad är det som är så speciellt med att vara gravid och ha barnvagn då? Är du verkligen seriös nu eller driver du? Du måste ju förstå att du inte är något unikum för du är på smällen, finns säkert tusentals gravida med barnvagn som åker spårvagn men inte väntar sig någon särbehandling. Jisses... 
    Ska vi inte i så fall vara snälla mot de i rullstol, går på kryckor eller något annat som inte betalat? Om du tänker efter så fattar du ju att det är ohållbart. 
    Goodness me
  • taquine
    viseversa skrev 2016-03-31 19:15:53 följande:
    Eller i Sthlm åker alla med barnvagn gratis.
    Då skulle man ju i princip kunna skaffa en gammal barnvagn och stoppa ner vad som helst i den då?
    Kyss skrev 2016-03-31 19:12:28 följande:
    Finns tyvärr parasiter som förväntar sig att alla andra ska betala, har bevittnat det själv så tyvärr...
    Så är det kanske, inte åkt spårvagn eller buss på år och dag, men när jag gjorde så nog sjutton fattade jag att det skulle betalas,Även när man både var gravid och släpade på vagn 
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Anna) skrev 2016-03-31 19:53:05 följande:
    I sthlm åker alla med barnvagn gratis på buss så helt konstigt är det inte.
    Nej det är väl inget som sagt det är konstigt, men nu befinner sig ju ts i Gbg och där gäller ju andra regler. För sin egen plånboks skull så är det ju en fördel att kolla upp vad som gäller i olika städer och inte skylla på att man är gravid.
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (xXx) skrev 2016-04-01 06:08:07 följande:

Håller med dig helt ts!! Jag har varit med om samma sak!

Gick in på NK och åt en ordentlig lunch och lite praliner. Valde givetvis det som var av bästa kvalité, för jag var gravid och behöver så klart den extra näringen. Krånglade in mig i deras lilla restaurang med dubbelvagnen och stor mage.

Kan du fatta att de ringde polisen när jag gick därifrån utan att betala?! Det är väl självklart att jag inte ska betala, nu när jag snart ska föda å allt. Hur skulle jag kunna krångla mig fram till kassan tänkte de?!

Skulle inte förvåna mig om hyresvärden förväntar sig att jag ska betala nästa hyra också... Vart är världen på väg?!

Tycker du ska stämma Västtrafik! Det tänker jag göra! Tänker stämma hela jävla Stockholm om de på NK inte fattar att de har gjort fel!!

Tummen upp! Behövde mig ett skratt såhär på morgonkvisten;)
    Goodness me
Svar på tråden Arg på västtrafik!!