Inlägg från: Anonym (??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (??)

Arg på västtrafik!!

Så många frågor....

Varför skulle du åka gratis för? För du är mamma med barnvagn? Tar du ingen plats då?

Åker pappor gratis med barnvagn? Åker alla med barnvagn gratis? Måste det va ett barn i barnvagnen?

Får mormor åka gratis med barnvagn?

Tycker det är väldigt konstigt att bara anta att man åker gratis för man har en barnvagn med sig.

• Anonym (??)
    nevermind skrev 2016-03-31 13:33:51 följande:

Varför skulle man få åka gratis med barnvagn?? Antar att du då tycker man får åka gratis med ICA-kasse också?

Ryggsäckar kan ju va jobbiga med.
  • Anonym (??)
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 18:59:26 följande:

Jag kan tycka att är nån gravid och har barnvagn med sig så kan man va lite snäll. Men nu var inte kontrollanten det. Jag kan förstå att dom skriver ut böter till ungdomar som slarvar, men gravida borde man ta mer hänsyn till.

Tycker att en gravid vuxen borde ha mer böter än en "slarvande ungdom" .

Tycker en vuxen människa ska va mer ansvarsfull, konsekventtänkande och klok att personen kollar vad som gäller.

Jag förstår kontrollanterna, de gjorde helt rätt i mitt tycke.
  • Anonym (??)

Ska jag överklaga min fortkörningsböter som jag fick när jag var gravid?

Jag var ju ändå gravid och hade en jobbig tvååring i bilen.

Polisen borde ju ha lite överseende.

• Anonym (??)
    Anonym (xXx) skrev 2016-04-01 06:08:07 följande:

Håller med dig helt ts!! Jag har varit med om samma sak!

Gick in på NK och åt en ordentlig lunch och lite praliner. Valde givetvis det som var av bästa kvalité, för jag var gravid och behöver så klart den extra näringen. Krånglade in mig i deras lilla restaurang med dubbelvagnen och stor mage.

Kan du fatta att de ringde polisen när jag gick därifrån utan att betala?! Det är väl självklart att jag inte ska betala, nu när jag snart ska föda å allt. Hur skulle jag kunna krångla mig fram till kassan tänkte de?!

Skulle inte förvåna mig om hyresvärden förväntar sig att jag ska betala nästa hyra också... Vart är världen på väg?!

Tycker du ska stämma Västtrafik! Det tänker jag göra! Tänker stämma hela jävla Stockholm om de på NK inte fattar att de har gjort fel!!

Att de hade mage......
  • Anonym (??)

Jag åkte spårvagn i Gbg i somras, gravid,med barnvagn, betalade med sms-biljett.

Så jag har alltså varit gravid, åkt spårvagn men förstår ändå inte ts.

Svar på tråden Arg på västtrafik!!