Inlägg från: Anonym (xXx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xXx)

Arg på västtrafik!!

Håller med dig helt ts!! Jag har varit med om samma sak!

Gick in på NK och åt en ordentlig lunch och lite praliner. Valde givetvis det som var av bästa kvalité, för jag var gravid och behöver så klart den extra näringen. Krånglade in mig i deras lilla restaurang med dubbelvagnen och stor mage.

Kan du fatta att de ringde polisen när jag gick därifrån utan att betala?! Det är väl självklart att jag inte ska betala, nu när jag snart ska föda å allt. Hur skulle jag kunna krångla mig fram till kassan tänkte de?!

Skulle inte förvåna mig om hyresvärden förväntar sig att jag ska betala nästa hyra också... Vart är världen på väg?!

Tycker du ska stämma Västtrafik! Det tänker jag göra! Tänker stämma hela jävla Stockholm om de på NK inte fattar att de har gjort fel!!

• Anonym (xXx)
    taquine skrev 2016-04-01 06:49:54 följande:
    smile2.gif
    Tummen upp! Behövde mig ett skratt såhär på morgonkvisten;)
    EnAnonumius skrev 2016-04-01 07:38:27 följande:

Skål
  • Anonym (xXx)
    Anonym (??) skrev 2016-04-01 08:23:22 följande:
    Att de hade mage......
    Ja men eller hur?! Förvånad
  • Anonym (xXx)
    Anonym (nä, vet du vad) skrev 2016-04-01 12:54:52 följande:
    Varför skulle man åka gratis i Göteborg bara för att man gör det i Stockholm?
    Det är enbart på bussen som man inte behöver betala här i Stockholm, av säkerhetsskäl. Däremot på tunnelbanor, tvärbanor, pendeltåg, spårvagnar(!) måste du betala. Så inte ens det är ett hållbart argument, om man nu har fått för sig det.
  • Anonym (xXx)
    Anonym (bra idé) skrev 2016-04-01 18:44:10 följande:

Därför att bussarna här inte har betalmöjlighet där man går på med vagnen och det blir jäklg trassligt för alla med någon som måste ta sig mot strömmen för att få betala. Plus att vissa barn tycker det känns så där när föräldern försvinner iväg utom synhåll.

Främst är det dock av säkerhetsskäl. Du ska inte behöva lämna barnet ensamt i vagnen när bussen är i rörelse. Du ska inte heller behöva ta med dig barnet på armen och riskera att falla.
  • Anonym (xXx)
    LindaZ1986 skrev 2016-04-02 10:50:51 följande:

Du ska betala. Både för dig och din unge. Alla uppskattar inte barnskrik när man åker buss. Inse läget.

Vad har eventuell ljudvolym med biljettköp att göra?
Svar på tråden Arg på västtrafik!!