Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Packa till 7-månaders solsemester

Vi var på solsemester när våra tvillingar var 8 månader. Jag ammade i normala fall bara lite men i värmen ammade jag mer, smidigt att kunna göra det. För vätska och mat. Sen hade vi med oss gröt, pulvergröt. Smidigt att att bara blanda med varmt vatten. Tog med oss lite burkar oxå. Ta med en liten termos som du kan ha varmt vatten i.. Vi hämtade varmt vatten på restaurangen som vi tog med till hotellet. Ta med nappflaska till att dricka ur om barnet tar det. Välling?

Bra solhatt med stort brätte. Ta gärna med 2 ifall man är i vattnet så den blir blöt. Solskyddskläder hade vi men de var inte i solen så mkt. De var under parasoll eller i vagnen. Bra solskydd till vagnen. Kan rekommendera Aussie .. Täcker bra! Tunna tröjor, gärna långärmat. Vi tog även med badblöjor men kan tycka det är lite onödigt.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Fundersam) skrev 2016-04-01 09:32:28 följande:

Inser att titeln på min trådstart blev lite tokig. Vi ska alltså resa med en 7-månaders bebis och inte vara borta 7 månader som man hade kunnat tolka det haha

Hehe.. Jag tolkade det rätt direkt men visst, så kunde det ju uppfattas. :)
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Fundersam) skrev 2016-04-01 10:09:07 följande:
    Tack för ditt svar :)

Ja gröt är ju bra. Räcker länge också.

Tror du en soltröja och korta badbyxor räcker som solskydd eller bör man ha en hel uv-dräkt också? Tänker när han är uppe ur vattnet så kan vi ju sätta på vanliga kläder. Vill ju inte gå runt med de blöta ändå och han kommer kanske inte leka i sanden som ett större barn. Eller gjorde dina tvillingar det?

Vi har tre solhattar. En lite mindre fin för vattenlek och två lite finare. Borde räcka :)

Hur mycket kläder packade ni? Är tröjor att föredra framför bodys?
    Den burkmaten de hade i Italien ville inte mina pojkar äta. När våra burkar var slut så var gröten räddningen.

Vi hade solkläder med lite längre byxor. Kan kanske vara rätt så bra men som sagt. De var inte i solen långa stunder. Bodys är jättebra tycker jag. Men är det riktigt varmt så kan det vara luftigare med en tunn bomullströja. Vi packade med oss för mkt kläder. Man vill kanske ha nåt fint nån gång men enkla kläder.. Kanske nåt set med kofta eller så om man är ute på kvällen.
Svar på tråden Packa till 7-månaders solsemester