Inlägg från: Fröken Apelsin |Visa alla inlägg
  • Fröken Apelsin

Skulle shoppa babykläder- bara gråter

Fast Polan och pyret säljer bara unisexkläder. Jag tycker du ska strunta i traditionerna och satsa på det du gillar, tycker du klänningar är fint kör på det. Barnet är inte medveten om sina kläder sålänge det är en bebis.

• Fröken Apelsin
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-04-02 00:01:17 följande:

Jag kommer köpa färgglad plagg till gossen. Men att sätta på honom en klänning eller spetsbody känns bara fel.. Då skulle ju folk som tittar ner i vagnen tro att jag fått spader och är besatt av att få en dotter så att jag försöker få pojken att bli det. Och så är det inte! Har inte känt sorg en end gång över att det är just en pojke jag väntar. Aldrig, det är bara honom jag vill ha.

Men flickkläderna jag ser i butiken är sååååå min stil och jag bara älskar dem. De är så fina! Jagvfår nästan hjärtklappning av att se så vackra plagg.

Men jag förstår ju också att en klänning är ett opraktiskt plagg, men ändå... Kontrasten blir så markant mellan tjej och killkläder.

Strunta i vad andra tycker. Vad som är tjejigt och killigt i klädväg är ju något vi har hittat på och det ändras dessutom med tiden. Ditt barn kommer fortfarande vara en kille oavsett hur du klär honom, så det är inte så att du försöker byta kön med en klänning.
  • Fröken Apelsin
    Anonym (G) skrev 2016-04-02 00:12:27 följande:

Jag tror att mammorna som grinar om detta är typerna som helst klär sina döttrar i ryschpysch, rosa, volanger och gulligull. Vi normala och högutbildade klär våra barn (både söner och döttrar) mer smakfullt.

Det är inga som helst problem att hitta fina kläder till pojkar om man lägger ner lite pengar och energi. Men trash brukar inte göra det.

Jag har pluggat nästan sex år på högskolan och klär mina barn i rosa och fluff, men jag är kanske lågutbildad enligt dig.
  • Fröken Apelsin
    Anonym (G) skrev 2016-04-02 01:14:21 följande:

Man kan vara högutbildad men ändå trashig :)

Anonym (G) skrev 2016-04-02 01:14:21 följande:

Man kan vara högutbildad men ändå trashig :)

Men vad tur att du finns då, som är utvald av Gud för att tala om vilka som är trashiga och inte. En modern Jesus skulle man kunna säga.
  • Fröken Apelsin
    Anonym (Sophia) skrev 2016-04-02 13:12:24 följande:

OT, men Jesus var ju den som INTE pratade om att folk var trashiga, utan umgicks även med dem som andra såg ner på.

Anonym (G) är nog mer en modern farisé!

Haha, ja kanske det.

(Jag var förresten ironisk i mitt inlägg.)
  • Fröken Apelsin
    Anonym (Barnlös) skrev 2016-04-02 14:38:30 följande:

Jag läste denna ts förut och höll mig från att svara. Men jag blir arg varje gång jag ser rubriken i forumet.

För en som inte kan få barn så fattar jag inte hur *** man ens kan skriva en sån här tråd. Om jag fick vara gravid nu så skulle jag kunna acceptera att bara få klä barnet i samma kläder resten av livet. Oavsätt hur de såg ut!

Snacka om förvriden verklighetsuppfattning.

Du måste sluta lägga över dina känslor på andra. Att du inte kan få barn har absolut ingenting att göra med ts tråd. Du har rätt till dina känslor, men ts har också rätt till sina. Ingen har jämställt att inte kunna få barn med önskan om att få en flicka, så du har inget att vara arg över.
  • Fröken Apelsin
    Anonym (AC) skrev 2016-04-02 15:12:59 följande:

Så onödig kommentar av dig. Uppenbart att du inte har en aning om hur det är att vara barnlös.

Så bara för att man är barnlös ska det alltså vara okej att bete sig hur som helst? Varför tycker du att just att vara barnlös ska vara ett slags frikort. Tänk dig in i en annan situation. En person i Sverige går på socialbidrag och får en oväntad räkning som gör att hon inte kan köpa mat den månaden. Ska hon inte få gnälla om det eller kalla sig fattig för att det finns personer som svälter i U-länder?
Svar på tråden Skulle shoppa babykläder- bara gråter