• Anonym (G)

Skulle shoppa babykläder- bara gråter

Anonym (ja) skrev 2016-04-01 22:48:14 följande:

Ja det finns helt sjuka söta tjej kläder till bebisar. Men dom är också sjukt opraktiska. Jag har två tjejer och använder dom använder mest strumpbyxor och leggings, joggingbyxor när dom börjar krypa åh gå, body's framför allt, sen långa och kortärmade T-shirt. Min 6 månaders har haft klänning 1 gång, på nyårsafton, då en enkel klänning med fastsydd body under.

Åh letar man lite så finns det massa fint till killar med. Mina barn har 4 sysslingar som vi umgås med mycket, alla killar och dom är så fina jämt!

*och, inte "åh".
  • Anonym (G)
    Anonym (Mami) skrev 2016-04-01 23:39:55 följande:

Alltså, vänta nu, va!? Jag känner inte alls igen det ni skriver om att butikerna har 3/4 delar flickkläder och endast 1/4 pojkkläder.

Däremot så har pojkavdelningen oftast fler neutrala alternativ, till kläderna med "coola tryck", medan flickavdelningen sällan har några alternativ till puffärmar, volanger, spets, osv.

Flickor målas lättare in i ett mönster, än pojkar.

Fast så ser det ju ut "i verkliga livet", för oss vuxna, också. Männen har det lättare än kvinnor, vad än det handlar om. De behöver inte hävda sig och sticka ut på samma vis för att gå långt och bli uppskattade. Det räcker oftast med skägg och kuk.

Tjejer ska däremot göra sig så onaturliga som möjligt. Smink, korsett, färga håret, raka av kroppshåret, silikon både här och där, osv.

Spets, puffärmar och volanger är liksom som att så fröet till vad som komma skall.

Jag tror att mammorna som grinar om detta är typerna som helst klär sina döttrar i ryschpysch, rosa, volanger och gulligull. Vi normala och högutbildade klär våra barn (både söner och döttrar) mer smakfullt.

Det är inga som helst problem att hitta fina kläder till pojkar om man lägger ner lite pengar och energi. Men trash brukar inte göra det.
  • Anonym (G)
    Anonym (ja) skrev 2016-04-02 00:15:38 följande:

Jag skriver åh så mycket jag vill, tack.

Ja självklart. Men du bör vara medveten att du uppfattas som mindre begåvad när du stavar fel med flit. Men gör som du vill.
  • Anonym (G)
    Gill och Leo skrev 2016-04-02 00:26:20 följande:

Jag tycker inte Newbie och NoaNoa (som TD nämnde) är WT.

Har aldrig skrivit "WT".
  • Anonym (G)
    Fröken Apelsin skrev 2016-04-02 01:04:01 följande:

Jag har pluggat nästan sex år på högskolan och klär mina barn i rosa och fluff, men jag är kanske lågutbildad enligt dig.

Man kan vara högutbildad men ändå trashig :)
Svar på tråden Skulle shoppa babykläder- bara gråter