• Anonym (mor)

Skulle shoppa babykläder- bara gråter

OT typ Jag har två döttrar men jag är helt ointresserad av kläder och mode så mina tjejer har bara haft bekväma och lättskötta kläder. Idag är de vuxna och tar "skadan igen" genom att handla kläder i ENORM omfattning och bägge två har typ 20-30 klänningar

• Anonym (mor)

Min filosofi när jag hade flickorna små var "typ" att de skulle ha kläder som var lekvänliga och som tålde många tvättar. ALDRIG någonsin uttalade jag orden att de inte skulle smutsa ner sig.

• Anonym (mor)
    Enligt vissa så är könet en "social konstruktion" och typ om vi klär våra små söner i fluffiga prinsessklänningar så blir de typ "flickor" eller nåt. Motsvarande gäller inte för flickor tyvärr utan de är flickor om man så klär dem som Spindelmannen och Tarzan dagligdags.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Moa) skrev 2016-04-03 02:14:57 följande:

I samhället är killar mer värda än tjejer, inte tvärtom.
    Tjejer ska helst bara vara söta dockor. Var glad att du får en pojke istället för en flicka! Han kommer få högre lön, behöva göra mindre hemma osv. än om du hade fått en avkomma av det sämre könet enligt samhällets ögon.

Som man bäddar får man ligga. Så här ser samhället ut idag. Förhoppningsvis kan vi ändra på det. Få lika fina pojkkläder som flickkläder och få män som släpper in kvinnor på viktiga positioner samt gör lika mycket hemma.

Men är det så illa verkligen? Jag och mina två vuxna döttrar diskuterar om ditten och datten hela tiden och när vi pratat om feminism så har vi alla tre enats om att feminister är vi INTE och att det är männen som är i underläge. Kanhända att det i företagstoppar är mest män men det beror i så fall på att män samarbetar och kan hjälpa varandra medan kvinnor hugger varandra i ryggen så fort tillfälle gives(?!)
  • Anonym (mor)

Jag tycker det finns massor med fina pojkkläder! På mitt lokala HM är pojkavdelningen lika stor som tjejdelen.

• Anonym (mor)
    Voodoodoll skrev 2016-04-03 07:45:16 följande:
    Hur kan ni som kvinnor vara i överläge när ni systematiskt våldtas dagligen, har sämre löner och prioriteras lägre inom vården bara för att nämna några exempel?
    "Våldtas dagligen"? Nja de flesta av oss är det inte en kotte som ens lägger ett lillfinger på om vi inte väljer det. Om det är så att kvinnor har lägre lön för samma arbete så är det dags att lära sig löneförhandla och visa lite framfötter.

• Anonym (mor)
    Voodoodoll skrev 2016-04-03 08:36:50 följande:
    Det kanske inte är just du som våldtas, men kvinnor våldtas ju dagligen för det.
    Förvisso om man ser det globalt men jag tycker den svenske mannen här hemma i gamla Svedala är en rätt trevlig prick för det mesta. Jag har ALDRIG stött på ngn "mansgris" i hela mitt liv. Bara snälla grabbar som utan att tveka en sekund dammsuger och stryker och tar ansvar för barn, bil och borrmaskin.
Svar på tråden Skulle shoppa babykläder- bara gråter