Anonym (Barnlös) skrev 2016-04-02 15:48:41 följande:
Fast man kanske borde lära sig vad som är viktigt i livet? Och inte gråta och bryta ihop över lyxproblem? Hur kan någon vara stark nog att fostra och leda ett barn genom livet, om man bryter ihop över utbudet av barnkläder? Jag skrev bara min första kommentar för att hon skulle rycka upp sig och inse hur tacksam hon borde vara och hoppas att hon aldrig får verkliga anledningar att gråta för.
Fast som sagt gravid hormoner kan ställa till det ordentligt. Jag har vart gravid 2 gånger och båda gångerna gråtit över och mått dåligt över saker som är så dumma att det knappt är sant och i vanliga fall inte alls skulle beröra mig överhuvudtaget. Tex min man tog sista äpplet och jag var beredd att lämna honom. Jag körde in på fel gata och va tvungen att vända, storböla i 10 minuter i bilen. Fanns inte cola utan bara Pepsi på restaurangen, jag gick in på toa och grina. I vanliga fall gråter jag typ aldrig för nått. Jag är väldigt logisk och rationell. Men under graviditeten så flyger hormoner åt alla håll. Så att ts inte skulle va stark nog att fostra ett barn tror jag inte ett dugg på.
Det är jätte tråkigt att du inte kan få barn. Men det ger inte dig rätt att säga till folk att dom inte får må dåligt eller va ledsen över saker, åh bara va tacksamma (åh i detta fallet handlade det säkert om hormoner).