• Carolinee87

valpar

Min chihuahua väntas få valpar runt 12 April :)

Vi va på ultraljud med henne runt v.5 och undrar hur bra uppskattningen på antal valpar har stämt för er andra som varit på ultraljud? Vet ju att de kan missa någon/räkna någon 2 gånger, men kul att se hur bra det stämt på andra :)

• Svar på tråden valpar
  • katrinp

På mina föräldrars hund hade de räknat fem valpar och ut kom åtta.

• Carolinee87
    katrinp skrev 2016-04-02 10:23:31 följande:

På mina föräldrars hund hade de räknat fem valpar och ut kom åtta.

Oj jisses! Hoppas inte det är så i vårt fall :p vad va det för ras? :)
  • Deceree1
    Carolinee87 skrev 2016-04-02 09:49:23 följande:

Min chihuahua väntas få valpar runt 12 April :)

Vi va på ultraljud med henne runt v.5 och undrar hur bra uppskattningen på antal valpar har stämt för er andra som varit på ultraljud? Vet ju att de kan missa någon/räkna någon 2 gånger, men kul att se hur bra det stämt på andra :)

Åh, vilken söt :) man vill ju bara pussa det där lilla huvudet :). Älskar hundar :)
  • Carolinee87
    Deceree1 skrev 2016-04-02 10:32:13 följande:

Åh, vilken söt :) man vill ju bara pussa det där lilla huvudet :). Älskar hundar :)

Tack! :) hon börjar tycka det är väldigt tungt å jobbigt nu stackarn, ingen ställning är bekväm att ligga i längre :/
  • Carolinee87
    katrinp skrev 2016-04-02 10:36:03 följande:

Hon är en bichon havanaise

Det är rätt många för rasen eller? Gick allt bra?
  • katrinp

Jodå det gick bra, min mamma fick hjälpa henne att få ut den sista valpen bara men annars inga större problem ?

• Carolinee87
    katrinp skrev 2016-04-02 10:57:23 följande:

Jodå det gick bra, min mamma fick hjälpa henne att få ut den sista valpen bara men annars inga större problem ?

Så bra! :)

Förra gången fick Daisy (som hunden heter) bara en valp å det slutade med snitt eftersom hon va enorm :/ så hoppas hon ska orka och kunna föda denna kull naturligt!
Svar på tråden valpar