• klyban

Fyllecell IGEN

Är det inte enorma LD50 värden på dessa ADHD mediciner?

Bra idé att plocka bort snapchat, det kan vara störande och se folk på party.
    Samtidigt du ska vara duktig.
    Och sen hör man uppdatering efter uppdatering.

Finns det nått du gör, som du nästan bara gör onykter?
    Då inte krog och vänner, men nått annat?
    För en del kan det vara bra undvika dessa sysselsättningar, men för andra är det bra att göra dessa sysselsättningar nyktert.
    Då man kommer in i ett liv som inte innebär alkohol, så kanske det går enklare med resten.

• klyban
    LFF skrev 2016-04-18 16:21:57 följande:
    Det är ju tyvärr standardbilden av en alkoholist, därav så förstår jag att du blir upprörd när folk här säger att du är alkoholist eftersom för dig så uppfyller ju du inte alls hur man "ska" vara. Alkoholism är betydligt vanligare än vad folk tror. Det handlar om att man måste ta ett glas vin eller ett par öl när man kommer hem för att kunna varva ner, att man måste dricka bara för att det är helg eller fest, att man "ska" dricka bara för att man har semester.

Jag blir ledsen när jag ser ungdomar, som dig, som anser att man inte kan gå ut på krogen om man inte kan dricka. Att man inte kan ha kul utan alkohol i kroppen som hjälper till att släppa på de spärrar man har. Att man har vänner omkring sig som hela tiden ser snett på en för att man inte dricker och ska få en att ta en öl/en drink/en shot etc. Att de enda två "legitima" orsakerna till att inte dricka är att man är den som kör den kvällen eller att man är gravid.

Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att du ser över ditt alkoholbruk ordentligt nu. Att du tar det hela på allvar och försöker få hjälp istället för att fly undan verkligheten med hjälp av alkoholen. Jag vet att det är skitjobbigt att få hjälp av vården dock så se om du kan hitta alternativa vägar helt enkelt.

Lycka till nu!

Nä, det är ett beroende då.

Det är TS handlingar(fyllecell), förlora jobb och utsätta sig för farliga situationer.
    Som gör TS till missbrukare/alkoholist.

• klyban
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-19 00:58:26 följande:
    Är tvungen. Så alla jag känner som också hamnat i fyllecell eller gjort ogenomtänkta/farliga saker på fyllan är också alkoholister? Har en vän som cyklat påverkad och ramlat och fått sy, en som ramlat ner i en iskall sjö och en som fick magpumpas. Samtliga har också hamnat i fyllecell eller att polisen har ringt dit föräldrarna/kört hem. De är inte bara unga och dumma eller gjort ett misstag för mycket eller inte riktigt lärt sig sin gräns då det hände utan de är alkoholister kan vi säga redan nu? Trots att det händer 1 av 1000 gånger? Vad gäller jobbet var det inte alkohol som gjorde att jag fick sparken, det var en del i det hela men det var ju fortfarande bara ett rykte som inte var sant pga en bild på internet.

Du faller under missbrukare, JA.
    Men detta är inga enskilda händelser för dig eller hur?
    Och du faller under samtliga kategorier.

• klyban
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-19 13:48:36 följande:
    Ja jag har förstått det nu. Enskilda händelser för mig??
    Fyllecell, det är väl ingen enskild händelse?
  • klyban
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-22 09:01:23 följande:
    Jag uppfyller bara en "kontrollförlust". Eller gjorde? Möjligen två, att jag inte slutar dricka trots negativa konsekvenser med fast nu vet jag att jag kan hantera alkoholen om jag anstränger mig lite, men det har ju hänt saker tidigare. Men nått tredje kriterie uppfyller jag inte. Så ska man inte glömma att jag är ung och dum heller och inte 30 år och har barn för då skulle jag inte dricka överhuvudtaget eftersom risken alltid finns att det går snett, och den är lite större för mig än många andra.

Ha en bra helg!

Har man skapat ett beteende i ung ålder, så kommer detta beteende oftast bara mattas av lite kring själva födseln.
    Sen när vardagen kickar in, så faller man tillbaka till tidigare beteende.
    Men en sak positiv här, är att det är mycket större chans man gör en livsstilsförändring i samband med första barnet.

• klyban
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-22 09:03:07 följande:
    Skulle bara berätta hur bra det gick med alkoholen igår vad har fredag med det att göra

Hehe, det är väl då folk brukar ge efter för trycket.
    En annan med en del erfarenhet ifrån dessa trådar, så är det väldigt vanligt att trådstartaren väntar en helg till med att sluta.
    Men jag håller tummarna för dig, det är inte många som inser att nuvarande situation är ohållbar i den åldern du är i.

• klyban
    Hemsktt skrev 2016-04-23 12:56:31 följande:
    Gick kvällen inte bra?? Rolig respons. Har ställt in Valborg med, för att inte ta risken att någonting händer. Känns knappt jobbigt bara skönt att slippa på nått sätt. Men här har ni ju bestämt er för att jag redan är körd ändå.

Och jag tog bort mitt konto för jag ville inte läsa mer i tråden men kunde ändå inte hålla mig att gå in så därför skriver jag som gäst nu.

Förstår inte varför du inte ville läsa mer?
    Ibland är verkligheten på sånt här, rätt brutal.
    Och det är väl detta folk förmedlar, ibland taktlöst och andra gånger helt berättigat.

Det svåraste är ju få insikten, i att alkohol är inget för mig(Läs:dig).
    Det kan vara rätt brutalt uppvaknande, och få veta man är en missbrukare.
    Men personligen tycker jag att du tagit det rätt bra till slut, och verkar vilja arbeta på problemet.
    Och det måste man se som nått positivt.
    Andra hade mycket möjligt förnekat detta till absurdum, fast än det är lika solklart som det är för dig.

• klyban
    Anonym (Jag) skrev 2016-04-23 14:08:56 följande:
    Men man Behöver Inte ha abstinens för att vara alkoholist eller knasa en eller fler kvällar om året eller vartannat år. Jag är inte heller då en fullbordad alkoholist för nu var det ett år sen jag drack och fick lucka.. Eeeh, jo.. Jag är och kommer alltid vara alkoholist för jag vet aldrig när det kommer gå bra eller inte. .. Men ja, du lär märka.

Enligt mig gick inte kvällen bra eftersom du ändå tog den där xtra pillern.
    Vill även lägga till att jag kanske låter dissig när jag skriver men jag menar inte alls att såga dig eller vara elak på nåt sätt, tycker om du vill att du ska fortsätta skriva och läsa här och på andra mer relativa forum för det tjänar du ju bara på.

Men det är så tydligt vilken väg du är på så man blir lite lätt frustrerad. För tolerans nivån man har för livet och för vad är över gränsen och inte blir jävligt låg när man är så öppen för bedövning.

Tycker ordet alkoholist kan vara slarvigt använt ibland.
    Missbrukare är ett mer tydligt ord, som inte nödvändigtvis betyder man är beroende och får abstinens.
    Den som är beroende får däremot har abstinens.
    Man kan även vara beroende utan att vara en missbrukare(nnu pratar vi om att uppfylla dessa diagnoskriterier).
    För TS del, så är missbruk solklart, råder ingen som helst tvivel om att det handlar om missbruk där.

• klyban
    Anonym (Jag) skrev 2016-04-23 14:22:55 följande:
    Ja, det har du rätt i. Har alltid haft svårt med benämning av det hela, slarvig. Missbruk är ordet. Även för mig.

Jag funnit att alkoholist, är att man säger det ofta och lite felaktigt.
    Ibland att de bara dricker alkohol lite oftare än vanligt, och mängd eller beteende bryr de inte om.

Hoppas TS får i ordning på sin konsumtion.

• klyban
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-05-01 11:08:15 följande:
    Va?

Den frågan är väl vansinnigt enkel och veta vad det är ute efter.
    Och det är om du drack alkohol, så det är detta den personen ville veta om du drack alkohol.

• klyban
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-05-01 11:40:06 följande:
    Aha men det är väl klart jag inte gjorde det var ju anledningen till att jag inte gick ut, annars kunde jag lika bra ha träffat mina vänner.

har man inte läst dina inlägg, så är det inte så klart.
    Men jag antog du inte drack alkohol om du var hemma själv.
    Då du antytt detta flera gånger, att du hellre dricker annat som tex cola än alkohol i hemmet och n är du är själv.

• klyban
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-06-14 21:37:54 följande:
    Nej? Jag skrev att det står att jag inte förstår allvaret med min alkoholkonsumtion (i samband med medicinering lär de mena). Inte att dom ska ta upp något om det.

Har du frågat varför?
    Varför de har frågan den frågan om alkohol?

• klyban
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-06-15 01:09:39 följande:
    Nej efterdom jag vet varför. För att jag två gånger hamnat på sjukhuset pga alkohol och tabletter och för jag hade så hög promillehalt i blodet. Men det jsg undrar är om dom faktiskt bara kan slänga ut en pga saker som detta eftersom dom verkar vara inne på det.

Dom måste ha sagt något i samband med ditt sjukhusbesök?
    Då att dom skulle dra det vidare till VC.

• klyban
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-06-15 21:05:53 följande:
    Kanske för det ibland dyker upp människor som dig som skriver stöttande saker som gör att man inte känner sig helt hopplös! Men jag tar mig nog inte på allvar heller eftersom jag inte tar åt mig egentligen, nästan förvånad att svaren jag fått inte varit värre än de varit när jag skyltar med att jag är full osv. Men ska faktiskt sluta dricka nu har helt bestämt mig och det kommer inte vara så svårt tror jag. Tack!

Men folk vill så gärna sparka på de som ligger, så de mår bättre själva.
    Ett konstigt beteende, det är det minsta man kan säga.

• klyban
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-06-18 01:47:32 följande:
    Sant. Fast jag ligger inte ner alls. Känner mig starkare och mår bättre än någonsin.

Men har fortfarande inte fått något svar på min fråga, vad menar dom med disskutera behandlingskontrakt? Å HUR ska ni veta det är ännu bättre fråga. Men skönt att veta att man kan säga nej och "skriva ut" sig själv iallafall, i mitt fall skulle de enbart bli glada att slippa dramatiken.

Ja, det kanske du är.
    Men de upplever inte det själv, utan att säga så.
    Så ser dig sig själva att se ner på dig, men bara svara tillbaka och undra vad de har för problem.
    Som då kräver att dom ska trycka ned dig.

Svar på tråden Fyllecell IGEN