• GrönaDruvan

    Någon som nyss plussat med barn nr.3 och vill följas åt?

    Jag har två söner sen innan. Den äldsta nyss fyllda 7 och den yngsta blir snart 6.
    Vi har försökt bli gravida sen dec-14..hade en paus på 3 månader och drog igång igen nu i mars. Det blev fullträff!!
    Hade glad gubbe på ältest den 17 mars och någon vecka efter fick jag en blödning och började bli åksjuk. Åksjukan har hållt i sig. Dock så har jag genom dessa månader haft alla symptom som går att ha, så just symptom tar jag med en nypa salt innan man plussat.
    I söndags köpte jag iaf ett test och det blev två streck direkt. Både väldigt chockad och glad. Dålig tajming i arbetslivet men det kan man ju inte tänka på..
    Nu hoppas jag den lille vill stanna och att det är fler som vill hänga med här på resan!

  • Svar på tråden Någon som nyss plussat med barn nr.3 och vill följas åt?
  • Matl

    Jag är gravid med nummer 3 men är i vecka 8. Hänger gärna med här Känns både roligt, spännande, nervöst och skrämmande på en gång..haha Mina flickor är 4.5 år och 7 år.

  • Frukårvall

    Jag plusa igår ????inte så långt gången än. Försökt bli gravid i nästan 4 år. Mitt 3 barn. Yngsta fyller 10 år idag ????hur långt är du gången?jag är runt 4 veckor nu.

  • GrönaDruvan

    Kul att vi är fler!
    Jag vet inte exakt hur långt gången jag är då jag inte hade stenkoll på när mensen var, men jag vet ju när äl var och enligt mina beräkningar är jag i vecka 5 med bf runt 7-8 december.
    Känns helt overkligt. Ska det springa en till liten människa här? Orkar man? Nu ska man ju inte ropa hej än, kan ju bli missfall, men orkar inte oroa mig för det.

  • Matl
    GrönaDruvan skrev 2016-04-05 11:05:25 följande:

    Kul att vi är fler!

    Jag vet inte exakt hur långt gången jag är då jag inte hade stenkoll på när mensen var, men jag vet ju när äl var och enligt mina beräkningar är jag i vecka 5 med bf runt 7-8 december.

    Känns helt overkligt. Ska det springa en till liten människa här? Orkar man? Nu ska man ju inte ropa hej än, kan ju bli missfall, men orkar inte oroa mig för det.


    Jag tänker likadant.. orkar man? Haha...men det hör väl till att få massa funderingar såklart...men lite nervöst är det allt!
  • Frukårvall

    Klart vi orkar :D håller tummarna att detta ska gå vägen för båda och alla andra som skriver här=) ska bli spännande.

  • Frukårvall

    Håller tummarna för dig..jag själv har fått tid hos barnmorskan på tisdag till veckan. Blöder dock inget just nu.

  • hialia79

    Jag plussade för bara några timmar sedan och är i total chock!!
    Har tid till KK nästa vecka för att diskutera sterilisering

    Har två söner. En på 8,5 år och en som fyller 18 år om några veckor.

    Ska man börja om nu??? Jag är i jösse namn 36 år

  • mammaelli

    Jag plussade idag! Är i vecka 5. Jag är 27 år och har 2 söner som fyller 6 och 8 i sommar. Så himla kul! En liten december bebis

  • GrönaDruvan
    hialia79 skrev 2016-04-07 19:35:35 följande:

    Jag plussade för bara några timmar sedan och är i total chock!!
    Har tid till KK nästa vecka för att diskutera sterilisering

    Har två söner. En på 8,5 år och en som fyller 18 år om några veckor.

    Ska man börja om nu??? Jag är i jösse namn 36 år


    Grattis!
    Men 36 år... Du får det att låta last gammalt.
    Jag blir 38 i december.
    Visst inte så himla ungt, men inte nån farlig ålder för ett tredje barn?
Svar på tråden Någon som nyss plussat med barn nr.3 och vill följas åt?