• Längtar efter en bebis

Ska börja med pergotime

Heej tjejer , Ska börja med pergotime inväntar mensen bara.

Med min första barn gick det på första enkel kur så nu vill vi ha ett syskon till henne.

Någon mer som ska börja med pergotime ?

Första barn eller syskon försök hihi

• Svar på tråden Ska börja med pergotime
  • LängtandeV

Hej! Ska också börja med Pergotime efter att ha försökt ett år utan resultat. Har PCOS och därför glesa ägglossningar. Har inga barn sedan tidigare.

Inväntar också mensen nu, precis som dig :)

• Längtar efter en bebis
    LängtandeV skrev 2016-04-05 18:22:48 följande:

Hej! Ska också börja med Pergotime efter att ha försökt ett år utan resultat. Har PCOS och därför glesa ägglossningar. Har inga barn sedan tidigare.

Inväntar också mensen nu, precis som dig :)

Heej såå roligt att vi är i samma sits och kan följa varan.

Är detta din första kur eller ?

Samma här har så oregelbudna mens så läkarens misstänkte att jag har sällan ägglossning men inget dom vet säkert ?
  • LängtandeV
    Längtar efter en bebis skrev 2016-04-05 21:54:25 följande:

Heej såå roligt att vi är i samma sits och kan följa varan.

Är detta din första kur eller ?

Samma här har så oregelbudna mens så läkarens misstänkte att jag har sällan ägglossning men inget dom vet säkert ?

Ja det blir första kuren. Spännande! Hoppas verkligen det funkar för jag håller på att bli galen av längtan efter en liten knodd.

När beräknas du få mens nästa gång? Om jag inte fått mens om 4 veckor ska jag få Provera så mensen kommer igång.

Hur länge har ni försökt nu med andra barnet?
  • amandajavisst

Hej!

Jag ska också börja med Pergotime.

Första försöket för att få det första barnet. Har PCO och har endast haft egen ägglossning och mens 5 gånger under hela mitt liv, så jag kan verkligen inte få barn utan medicin.

Väntar på mensen nu också, sen kör vi!

Hoppas vi kan följas åt! :)

• Längtar efter en bebis

[quote=76513115][quote-nick]LängtandeV skrev 2016-04-07 20:22:52 följande:[/quote-nick]Ja det blir första kuren. Spännande! Hoppas verkligen det funkar för jag håller på att bli galen av längtan efter en liten knodd.

När beräknas du få mens nästa gång? Om jag inte fått mens om 4 veckor ska jag få Provera så mensen kommer igång.

Hur länge har ni försökt nu med andra barnet?[/

Okeeej okej såå roligt hoppas de blir ett stor plus för dig, förstår dig gått igenom samma sak fast 3 år sen blev gravid på första vanliga kuren med min dotter.

Den är beräknad 9 nu om 2 dagar så hoppas de kommer snart såå jag kan börja med min kur hihi , om jag ska va ärligt har kanske försökt 2 månader för vi ville och ville inte men sen tänkte vi de tog så lång tid med min dotter så de dags haha hon är ju ba 10 månader men som sagt man vet aldrig hur lång tid de kommer ta denna gång plus bebisen är ju 9 månader i magen så de blir precis lagom :) hon kommer kanske va 2 år dåh :)

• Längtar efter en bebis
    amandajavisst skrev 2016-04-07 20:25:47 följande:

Hej!

Jag ska också börja med Pergotime.

Första försöket för att få det första barnet. Har PCO och har endast haft egen ägglossning och mens 5 gånger under hela mitt liv, så jag kan verkligen inte få barn utan medicin.

Väntar på mensen nu också, sen kör vi!

Hoppas vi kan följas åt! :)

Heej självklart välkommen hitt :)

hoppas de blir ett plus denna månad för dig med håller tummarna :)
  • amandajavisst
    Längtar efter en bebis skrev 2016-04-07 20:40:44 följande:

Heej självklart välkommen hitt :)

hoppas de blir ett plus denna månad för dig med håller tummarna :)

Man håller alla tummar och tår!

Hur länge har ni försökt? Var det en lång process för att få Pergotime utskrivet?
  • Längtar efter en bebis

Hahah aah precis

Nae inte för mig med dottern som sagt vi gick på besök efter besöket fick vi direkt tabletterna för de hitta inga fel på oss dom misstänker att jag ej ägglossar regelbunden men inget de vet säkert , samma sak nu gick på besök efter direkt fick tabbletterna på recept .. Själv då ? :)

• LängtandeV

Hej Amandajavisst! Kul att vi är fler som kan följas åt mot det efterlängtade plusset!

Jag fick konstaterat pcos i okt på kvinnokliniken efter att ha haft oregelbunden mens, troligtvis helt utan ägglossning, sen p-piller stopp i April. Sen blev et några månaders väntan på att få komma till fertilitetskliniken. Var på första besöket där i tisdags och fick pergo utskrivet på en gång då vårt enda problem är min uteblivna ägglossning.

Hur länge har ni försökt och hur gammal är du? :)

• Längtar efter en bebis

Jaa bra fråga ?

Hur gammla är ni ?

Min läkare sa kanske de vikten som gör att jag får oregelbunden mens och sällan ägglossning ?

Så gammla / vikt på er ?

Jag själv vägde 50 när jag gifte mig sen gick upp till 74 efter 3 år , nu väger jag kanske 80 ingen anning efter förlossning , kan till lägga är 21 år gammal ,, har gått upp ganska bra och har svårt att gå ner. :/

Svar på tråden Ska börja med pergotime