• Längtar efter en bebis

Ska börja med pergotime

Heej tjejer , Ska börja med pergotime inväntar mensen bara.

Med min första barn gick det på första enkel kur så nu vill vi ha ett syskon till henne.

Någon mer som ska börja med pergotime ?

Första barn eller syskon försök hihi

• Svar på tråden Ska börja med pergotime
  • vije
    amandajavisst skrev 2016-04-16 20:01:32 följande:

Åh va spännande!

Jag ser fram emot att höra hur det går för dig! Om ca 3 veckor börjar jag med första Pergotime. Vore så kul att höra hur det går för dig!

Kram

Ja visst ska jag skriva hur det går! :)

Hur kom det sig att du fick behandlingen? Jag har en lättare pco. Har barn sedan tidigare men nu verkar ägglossningen vara så dålig att de behövs hjälp på traven! Vi har försökt sedan juni -14 så nu börjar man vara rätt less på negativa gravtest! :/
  • amandajavisst
    vije skrev 2016-04-16 20:14:01 följande:

Ja visst ska jag skriva hur det går! :)

Hur kom det sig att du fick behandlingen? Jag har en lättare pco. Har barn sedan tidigare men nu verkar ägglossningen vara så dålig att de behövs hjälp på traven! Vi har försökt sedan juni -14 så nu börjar man vara rätt less på negativa gravtest! :/

Jag har PCO och har endast haft ägglossning och mens 5 gånger sedan puberteten. Så jag kan verkligen inte få barn utan hjälp.

Sökte hjälp för att få reda på varför mensen är som den är, nu när vi tänkt skaffa barn. Då konstaterades PCO. Fick direkt Provera, remiss till Fertilitetsmottagningen och där fick jag Pergotime.

Så su har haft ägglossning och så förr? Visste inte att det kunde bli dåligt på det sättet. Man lär sig alltid något nytt!
  • Jäniiis
    vije skrev 2016-04-16 18:28:54 följande:

Hej! Här passar jag nog in! :p

Jag tog min första tablett i första kuren Pergotime idag! Både nervös och förväntansfull, men mest nervös!

Ni som ätit förut, kan man undvika värsta klänningarna från biverkningar genom att ta tabletten på kvällen? :)

Hej!

Jag brukar ta mina Pergo tabletter mitt på dagen, jag har aldrig fått några känningar eller så, är det vanligt ens?? :)

Vi är ju nästan på dagen samtidigt ju, är på dag 2 av Pergo. Ska bli kul att följas åt och se när du får äl, eftersom jag fick min så himla sent förra gången. Om det nu va som jag tror att de va!

Kram
  • Längtar efter en bebis

[quote=76540727][quote-nick]LängtandeV skrev 2016-04-16 16:48:41 följande:[/quote-nick]Testa!! Det är inte alla som får symptom i början ju :)[/Fick mensen nu på kvällen men endå är glad nu går jag äntligen börja med min första enkel kur pergotime , hur gåre för dig?

• Längtar efter en bebis

[quote=76543471][quote-nick]LängtandeV skrev 2016-04-17 15:43:02 följande:[/quote-nick]Jag ska ta första tabletten på tisdag. Spännande ????????[/

Såå rooligt du börjar på tisdag med första tabbletten och jag börjar på onsdag haha ,, ska Boka tid för ultraljud sen dåh för kolla äggblåsorna ?

• LängtandeV
    Längtar efter en bebis skrev 2016-04-17 16:10:09 följande:

[quote=76543471][quote-nick]LängtandeV skrev 2016-04-17 15:43:02 följande:[/quote-nick]Jag ska ta första tabletten på tisdag. Spännande ????????[/

Såå rooligt du börjar på tisdag med första tabbletten och jag börjar på onsdag haha ,, ska Boka tid för ultraljud sen dåh för kolla äggblåsorna ?

kul då är vi rätt synkade :) Jag ska ringa imorgon och boka tid. Vilken dag i cykeln är det man ska göra ul?
  • LängtandeV

Förresten, tror ni att det spelar någon roll hur mycket mens en har innan en startar med tabletterna? Jag har rätt lite mens nu, knappt så att jag behöver tampong hela tiden. Men det kanske inte spelar någon roll? Eller vad tror ni?

• Jäniiis

Jag har inte haft mycket mens när jag ätit pergo varken denna gången eller förra :) inte mycket men någorlunda synligt blod iallafall!

Svar på tråden Ska börja med pergotime