Ska börja med pergotime
Hej! Ska också börja med Pergotime efter att ha försökt ett år utan resultat. Har PCOS och därför glesa ägglossningar. Har inga barn sedan tidigare.
Inväntar också mensen nu, precis som dig :)
Hej! Ska också börja med Pergotime efter att ha försökt ett år utan resultat. Har PCOS och därför glesa ägglossningar. Har inga barn sedan tidigare.
Inväntar också mensen nu, precis som dig :)
Heej såå roligt att vi är i samma sits och kan följa varan.
Är detta din första kur eller ?
Samma här har så oregelbudna mens så läkarens misstänkte att jag har sällan ägglossning men inget dom vet säkert ?
Hej Amandajavisst! Kul att vi är fler som kan följas åt mot det efterlängtade plusset!
Jag fick konstaterat pcos i okt på kvinnokliniken efter att ha haft oregelbunden mens, troligtvis helt utan ägglossning, sen p-piller stopp i April. Sen blev et några månaders väntan på att få komma till fertilitetskliniken. Var på första besöket där i tisdags och fick pergo utskrivet på en gång då vårt enda problem är min uteblivna ägglossning.
Hur länge har ni försökt och hur gammal är du? :)
Jag är 24 och min sambo 30. Väger 60 och är lång så vikten är inget problem för mig. Försöker dock hålla ner på kolhydraterna då de påverkar pcos negativt. Körde lchf dec-februari och fick faktiskt två spontana ägglossningar då, svårt att veta om det var slump eller kosten som gjorde det.
Hejhej!
Äntligen hittat en tråd där jag skulle passa in!
Jag fick konstaterat PCO i feb pga utebliven mens och äl. Hon sa att det ev berodde på att jag haft precentivnmedel så länge. Att man inte visste det då man började, då jag inte hade några som helst problem med mens innan preventivmedlet.. *suck* hade ju aldrig tagit något med så mycket hormoner isåfall..
Aja, känns skönt att fått de bekräftat så att jag äntligen kunde få primolut nor och pergotime utskrivet. Ätit en kur utav båda, som tyvärr inte ledde till något plus eller mens. Så nu har jag precis avslutat en andra kur primolut nor för att starta "mens" så att jag kan börja med Pergo igen!
Jag 21 år och min sambo på 23 längtar efter en liten!
Hoppas vi alla får våra efterlängtade plus snarast'
[quote=76527098][quote-nick]Jäniiis skrev 2016-04-12 10:03:44 följande:[/quote-nick]Jag slutade med mina p-plåster i september förra året och visst förstod jag att det skulle ta tid för mensen att starta upp igen, dock kom ingen så i dec bokade jag tid hos gyn och ett besök senare hade jag recept utskrivet! Så skönt att vi fick veta på en gång och inte att vi skulle komma tillbaka osv så som det brukar vara.
Det där med äl är osäkert, jag testade från cykeldag 12 till och med 22, dag 21 fick jag starka utslag(alltså sent!) men har hört att man inte ska tro allt för mycket på det när man ätit Pergo. Men samtidigt så "varnade" min gyn om att jag inte skulle bli besviken om det inte blev äl eller tog sig första omgången då min kropp är så ovan med hormoner just nu.
Hoppas bara att det blir ngt denna gången!
Hur går det för dig?? :)[/
Okej! Nä man ska nog ha tur om det går på första försöket! Men kollas inte du med ultraljud för att se om ägglossning är på g? Går ni på fertilitetsenheten eller vanlig gyn?
Jag väntar fortfarande på mensen för att få komma igång med Pergo. Känns som att den aldrig kommer att komma... Om den inte kommit om 4 veckor så ska jag få hjälp att framkalla den men 4 veckor känns som evigheter.
Hatar att allt bara är en ända lång väntan!! Vi fick vänta 4 månader på att ens få komma till fertilitetsenheten och då hade vi redan försökt i 9 månader. Skönt att det gick mycket snabbare för er!!
Jag går hos en privat gyn i Göteborg, hittills nöjd!
Nä hon sa att jag inte ska kollas med ultraljud förrän jag har ätit 3 kurer och om de inte hänt något på dom 3 månaderna så ska jag återkoppla så ska vi boka tid på cykeldag 11 eller vad de nu va.
Ja håller med, allt är bara en lång väntan! Förstår er som väntar på en egen mens och den inte kommer, man vill ju liksom starta direkt!
Nu helt utan förvarning kom min mens som en flod och med det en jävla mensvärk... Så jobbigt! Det positiva är iallafall att jag får börja med Pergo igen på fredag :)
Tror de så till alla, första gången fick jag vänta 5 månader för de var oxå sommarlov nu när vi försöker med andra barnet fick väntan 3 månader sen gick vi på besök prata lite fick göra lite undersökningar allt såg bra ut sen fick utskriven på pergotime ...
Hur gåre tjejer väntat ni ff på mensen ? Hur länge är sen sen ?
Jag själv väntat på mensen ff den är sen 5 dagar ( blir min första kur när mensen kommer )
Nu har jag plötsligt fått mens från ingenstans! På dag 22 i cykeln. Konstigt, aldrig hänt. Men blir bara glad för nu kan jag börja med Pergo om 5 dagar. Spännande ????????:D
Såå roligt för er tjejer , och lycka till ... Faan
min mens har inte kommit än och längtar soom faan tills den kommer haha :S
Sista 2 månader hade jag menscykeln på 22 Dagar nu är den sen igen , men har inte heller tagit gravid test ? Kanske så är jag gravid men har inga symptom än heller ?
Jag ska ta första tabletten på tisdag. Spännande ????????
[quote=76543471][quote-nick]LängtandeV skrev 2016-04-17 15:43:02 följande:[/quote-nick]Jag ska ta första tabletten på tisdag. Spännande ????????[/
Såå rooligt du börjar på tisdag med första tabbletten och jag börjar på onsdag haha ,, ska Boka tid för ultraljud sen dåh för kolla äggblåsorna ?
Förresten, tror ni att det spelar någon roll hur mycket mens en har innan en startar med tabletterna? Jag har rätt lite mens nu, knappt så att jag behöver tampong hela tiden. Men det kanske inte spelar någon roll? Eller vad tror ni?
Min menns försvann igår, på dag 4. Det blev en kortis. Hoppas att pergo funkar ändå. Tar första tabletten idag nämligen. Ul inbokat 26/4.
Hur går det för er som redan börjat? Några biverkningar?
[quote=76548621][quote-nick]LängtandeV skrev 2016-04-19 07:46:29 följande:[/quote-nick]Min menns försvann igår, på dag 4. Det blev en kortis. Hoppas att pergo funkar ändå. Tar första tabletten idag nämligen. Ul inbokat 26/4.
Hur går det för er som redan börjat? Några biverkningar?[/
Får du ägglossning spruta sen oxå eller kör ni på bara ?
Några ny heter hur gick det för er
Måste bara fråga blev du överstim av letrozol enkelkur? Har du egen äl?
Okej :) så du körde med dubbel kur Pergo och fick 4 st hur stora var dom ?
Vad äre för klinik du går på ?
Jag själv körde på företa enkel kur men blev inget så nu kör jag på dubbel kur Pergo började från 9 juli ...
Finns det stor chans tror du till tvillingar ? :)
Aah okej okej ,, faan oxå lycka till nu iallafall :)
Aah jag hoppas på tvillingar Hahaha