Kjol på män
Vad tycker ni om kjol på killar? Nu menar jag inte kilt utan vanlig kjol. Om du tycker att det är OK vilken längd tycker du det ska vara?
Vad tycker ni om kjol på killar? Nu menar jag inte kilt utan vanlig kjol. Om du tycker att det är OK vilken längd tycker du det ska vara?
Kan vara skitsexigt, generellt behöver det vara lång kjol dock om det inte är kilt - som bildexemplen tidigare i tråden.
Dock är inte transor sexigt, men det behöver ju verkligen inte vara samma sak. Använder man huvudet så hittar man säkert rätt där, det bör inte se ut som man lånat flickvännens eller mammas kjol - det finns kjolar med mer maskulint snitt som redan visats. Är man ändå osäker så går man på fullång, svart och rak.
Fruktansvärt avtändande och omanligt i mina ögon. Män med långt hör till samma kategori enligt mig. Föredrar en man som är en man och som visar det i sin utstrålning och i sitt utseende.
Män med långt hår ska det stå och inte hör.
Nej, andras klädsel angår inte mig. I det här fallet - när frågan faktiskt ställs - så tittar jag och har en åsikt. I verkligheten, om jag stöter på en karl i kjol, så glider min blick ointresserat förbi medan jag konstaterar att det där var ingenting för mig. Jag blir inte upprörd, illamående, glad eller intresserad utan bara likgiltig.
Själv kan jag tänka mig att det lät ungefär så här när kvinnor började våga sig på att ha långbyxor i förra sekelskiftet. Deras kvinnlighet ifrågasattes nog precis lika mycket som manligheten ang kjol görs nu.
Själv kan jag tänka mig att det lät ungefär så här när kvinnor började våga sig på att ha långbyxor i förra sekelskiftet. Deras kvinnlighet ifrågasattes nog precis lika mycket som manligheten ang kjol görs nu.
Jag är trött på att hela den här jämställdhetsdebatten lett till att människor ska göras könlösa. Jag är av den åsikten att en kvinna ska få vara kvinna och en man vara den man han är. Givetvis ska man få vara som den man är - det håller jag med om men när en tre årig liten tjej inte vet om hon är tjej eller kille för att föräldrarna anser att det är skadligt för henne att veta, så då har det gått för långt. Att män ska börja klä sig i kjol och att småtjejer ska uppmuntras att inte klä sig i rosa kläder bara för sakens skull är enligt mig fel väg att gå.
Jag instämmer helt: Långkjol känns mest klädsam på män.
Man ska inte känna sig tvungen till att klä sig i något mot sin vilja. Liksom ska ingen känna sig tvungen att avstå från sin favoritklädsel.
I enlighet med minimala könsneutrala grundregler vad som gäller offentligheten såklart.
Estetiska aspekter behöver inte ens strida mot rörelsefriheten när det gäller långkjol på män:
www.bru.one
Det har annars hänt en hel del under 2016!
Jag tycker det är helt ok med kjol. Vilken längd bryr jag mig inte om, det är ju upp till killen vad han gillar för kläder. Kön sitter inte i kläder.
Motsatsen känns sann. Kompetensen i genustänkandet verkar vara bristfällig snarare hos den som ställde frågan och inte alls hos dig. Att ta hänsyn till att ett barn inte vill ha kjol på sig, vare sig det gäller pojke eller flicka, är väl ett lika tydligt kompetensbevis i sig som också att ta hänsyn till att ens barn vill klä sig i kjol oavsett könet? Tidigare i tråden skrevs det om likgiltighet i samband med en man som syns i kjol. Jag tror när detta händer är målet nått. Något bättre kan väl knappast hända mannen i fråga? Jag måste annars erkänna att även denna (fina!) tråds existens är faktiskt ett slags tecken på att klädselfrihetsmålet inte har nåtts på riktigt. Likgiltighet känns lika uppskattande som beröm här. Tänk bara om det hördes åååh och aaaah i samband med varja kvinna i byxor som går förbi?!