• BioBonus

Sängplatser till pojkvännens barn

Anonym (öh) skrev 2016-04-07 21:37:45 följande:

Går det inte att umgås när ni inte har barnen? fem ungar i en trea är ju galet.

Varannan helg tror jag säker ungarna överlever i en trea *skrattar* 
  • BioBonus
    Anonym (öh) skrev 2016-04-08 09:28:00 följande:
    Ja, de överlever säkert under betydligt värre omständigheter än så varannan helg, men en del människor har ju högre krav på livet och andra önskemål för sina barn än så. 
    Vaknat på fel sida? Högre krav? Du tror inte ungarna kan ha skitkul fyra stycken i samma rum en helg? Misstänker att dina barn aldrig kommer få åka på sommarläger där man får dela rum med bra många fler än fyra stycken... 
  • BioBonus
    Anonym (öh) skrev 2016-04-08 09:37:31 följande:
    Det skulle de ha fått göra om de varit intresserade av det. Kanske skulle de då också tyckt att det varit roligt. Vad de inte skulle ha tyckt varit roligt är däremot att varannan helg utan att ha något val behöva hänga med hem till pappas nya kvinna och sova i en alldeles för liten lägenhet. Men det hade å andra sidan aldrig kunnat hända i vårt fall. 
    Aaaah, det var där skon klämde - att de "tvingas" hänga med till pappas nya kvinna. Misstänkte det - du lät så där lite lagom bitter :)
  • BioBonus
    Anonym (öh) skrev 2016-04-08 09:41:43 följande:
    Vad menar du? Jag är inte ett smack bitter, det har aldrig förekommit någon ny kvinna i vårt fall så vad skulle göra mig bitter? Det jag pratar om är inte att det skulle vara något fel i att umgås med den nya kvinnan eller hennes barn, det jag säger är att lägenheten är för liten. 

Ursäkta att jag säger det, men det verkar lite underligt att inte förstå vad jag skriver. Så komplicerade budskap är det väl ändå inte. 
    Klart att lägenheten i längden är för liten för att bo med fem barn i, men att bo en helg är ju inte samma sak. Att öht ta upp det som ett problem i den här tråden, och med den tonen du använder - så jo, du låter bitter. Men skönt att du inte är det :)
  • BioBonus
    Anonym (öh) skrev 2016-04-08 09:53:47 följande:
    Bitter över vad? Och låter bitter? I skriven text? Då är det okej att jag tycker att du låter paranoid och galen då? Ditt skratt lät förresten ytterligt hånfullt. 
    Helt ok :)
  • BioBonus
    MeEmmA skrev 2016-04-08 10:49:31 följande:

Haha kan inget annat än att skratta åt hur tråden helt plötsligt kallade ut. Tycker att det är väldigt fint gjort av Ts att köpa våningssängar så att barnen har en plats och slipper sova på golvet varannan helg.
    Och att tränga in sig i en trea ger inga men, har träffat många äldre och förståndiga människor som växte upp betydligt trängre än så och dom har varit helt normala om inte vettigare. Vi lär oss mycket i sociala sammanhang :)

Jag är glad att vi är fler som inte bara väljer att tolka in det negativa i trådar som denna :)
  • BioBonus
    Anonym (H) skrev 2016-04-09 17:17:00 följande:
    Hehe nej, jag var inte seriös.
    Tyckte att Anonym(öh) var väldigt skitnödig i sina svar bara och eldade på lite ;)

Kul att man kan roa någon iaf :D

Du roade även mig :)

Då var det inte bara jag som tyckte (öh) hade en något udda ton ;)

• BioBonus
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-04-14 20:20:17 följande:
    Det blev väl jättebra. Som du sa - det var ett stort rum :)
  • BioBonus
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-04-15 14:36:29 följande:

Tack :) det känns jätte bra. Längtar till hans pojkar kommer och får se skillnaden :) funderar på att investera i en till matta och några större motiv tavlor

Låt ungarna tillsammans välja tavlor - då blir det ännu mer "deras" rum allihop :)

Lycka till - det kommer bli kanon tror jag.

Svar på tråden Sängplatser till pojkvännens barn