• Anonym (Kvinna)

Sängplatser till pojkvännens barn

Jag bor tillsammans med mina två barn ca. 6 mil från min pojkvän. Vi bor i en trea, jag sover i vardagsrummet i en bäddsoffa, dottern 7år har det mindre sovrummet och sonen 3år har ett jätte stort rum för sig själv.

Jag och pojkvännen har träffats ett år snart och jag har beställt två våningssängar som jag funderar på att ställa in i grabbens rum. Han behöver en större säng så jag passar på, vi är oftast i min lägenhet och lösningen innan har varit madrass på golvet som inte känts så kul. Antingen ska man flytta bort madrasserna efter varje natt (de sover oftast över varannan helg) eller så ligger de i vägen när barnen ska leka. 5 barn på liten yta ni förstår att man behöver utrymme va?

Jag har sökt efter andra liknande trådar men hittar ingen jag tycker passar in i min situation.

Frågan är om det är okej att sonen delar med sig av sitt jätte stora rum till hans 3 grabbar och dottern har sitt? De går inte in någon mer säng i hennes rum. Eller om ni har andra idéer,tankar ?

Tänkte också passa på att fråga om ni tror en byrå med varsin egen låda är någon bra idé eller om man ska köpa någon liten väggficka där de kan lägga små saker?

Hans pojkar är 8 år,6år och 4år.

• Svar på tråden Sängplatser till pojkvännens barn
  • Anonym (öh)

Går det inte att umgås när ni inte har barnen? fem ungar i en trea är ju galet.

• MeEmmA

Istället för att ha två våningssängar så har ju Jysk en familjevåningsäng som grabbarna skulle kunna sova i.
    Jag tycker nog att flickan ska få ha sitt rum ifred om hon själv vill det. Annars kanske det går att ha en våningssäng i hennes rum som lillebror sover i tillsammans med henne när pojkvännens barn är där.

• Anonym (Anna)

Jag tycker det låter superbra, som du förslaget :) Kanske kan barnen var med när du/ni köper sängarna så blir det något som ni gjort tillsammans och kidsen är delaktiga i valet :) En byrå med varsin låda låter trevligt också! Jag tycker du fixar så bra som det går i din lägenhet! Toppen! =D

• mammalovis

Vad säger barnen själva om hur de sover och hur leker de när de är hos dig? Allt beror väl på hur mycket grejer de har att förvara, men någon slags låda kan väl vara bra. En låda under sängen eller hylla vid sängen kan ju också fungera. Det finns ju vanliga bäddsoffor med utdragbar säng, så det borde väl gå lösa att förvara under en våningssäng också.

Min dotter på 5 år och hans dotter på 11 år samt vår gemensamma dotter på 2,5 år delar samma rum, de äldsta sover i våningssäng. Lilleman sover i sovrummet, men han är bara ett halvår.

När vi träffades fick hans dotter sova i soffan i vardagsrummet tills vi flyttade ihop knappt ett år senare. Dottern ville komma hit så det fungerade bra. Vi har också en trea, men måste flytta på sikt när barnen behöver skrivbord istället.

• Coccolina

All heder åt dig!!! 

En våningsäng låter toppen!! ännu hellre en familjevåningsäng som någon föreslog!!!

Ett annat tips är att om det finns möjlighet fixa något draperi så man kan dela av lite när de större barnen är där  

Och en byrå med lådor åt dem är väldigt bra ide!!! Det får dem att känna sig välkomna hos dig!! TOPPEN!!!

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • BioBonus
    Anonym (öh) skrev 2016-04-07 21:37:45 följande:

Går det inte att umgås när ni inte har barnen? fem ungar i en trea är ju galet.

Varannan helg tror jag säker ungarna överlever i en trea *skrattar* 
  • Anonym (öh)
    BioBonus skrev 2016-04-08 09:13:16 följande:
    Varannan helg tror jag säker ungarna överlever i en trea *skrattar* 
    Ja, de överlever säkert under betydligt värre omständigheter än så varannan helg, men en del människor har ju högre krav på livet och andra önskemål för sina barn än så. 
  • BioBonus
    Anonym (öh) skrev 2016-04-08 09:28:00 följande:
    Ja, de överlever säkert under betydligt värre omständigheter än så varannan helg, men en del människor har ju högre krav på livet och andra önskemål för sina barn än så. 
    Vaknat på fel sida? Högre krav? Du tror inte ungarna kan ha skitkul fyra stycken i samma rum en helg? Misstänker att dina barn aldrig kommer få åka på sommarläger där man får dela rum med bra många fler än fyra stycken... 
  • Anonym (öh)
    BioBonus skrev 2016-04-08 09:34:24 följande:
    Vaknat på fel sida? Högre krav? Du tror inte ungarna kan ha skitkul fyra stycken i samma rum en helg? Misstänker att dina barn aldrig kommer få åka på sommarläger där man får dela rum med bra många fler än fyra stycken... 
    Det skulle de ha fått göra om de varit intresserade av det. Kanske skulle de då också tyckt att det varit roligt. Vad de inte skulle ha tyckt varit roligt är däremot att varannan helg utan att ha något val behöva hänga med hem till pappas nya kvinna och sova i en alldeles för liten lägenhet. Men det hade å andra sidan aldrig kunnat hända i vårt fall. 
  • BioBonus
    Anonym (öh) skrev 2016-04-08 09:37:31 följande:
    Det skulle de ha fått göra om de varit intresserade av det. Kanske skulle de då också tyckt att det varit roligt. Vad de inte skulle ha tyckt varit roligt är däremot att varannan helg utan att ha något val behöva hänga med hem till pappas nya kvinna och sova i en alldeles för liten lägenhet. Men det hade å andra sidan aldrig kunnat hända i vårt fall. 
    Aaaah, det var där skon klämde - att de "tvingas" hänga med till pappas nya kvinna. Misstänkte det - du lät så där lite lagom bitter :)
Svar på tråden Sängplatser till pojkvännens barn