Sängplatser till pojkvännens barn
Jag bor tillsammans med mina två barn ca. 6 mil från min pojkvän. Vi bor i en trea, jag sover i vardagsrummet i en bäddsoffa, dottern 7år har det mindre sovrummet och sonen 3år har ett jätte stort rum för sig själv.
Jag och pojkvännen har träffats ett år snart och jag har beställt två våningssängar som jag funderar på att ställa in i grabbens rum. Han behöver en större säng så jag passar på, vi är oftast i min lägenhet och lösningen innan har varit madrass på golvet som inte känts så kul. Antingen ska man flytta bort madrasserna efter varje natt (de sover oftast över varannan helg) eller så ligger de i vägen när barnen ska leka. 5 barn på liten yta ni förstår att man behöver utrymme va?
Jag har sökt efter andra liknande trådar men hittar ingen jag tycker passar in i min situation.
Frågan är om det är okej att sonen delar med sig av sitt jätte stora rum till hans 3 grabbar och dottern har sitt? De går inte in någon mer säng i hennes rum. Eller om ni har andra idéer,tankar ?
Tänkte också passa på att fråga om ni tror en byrå med varsin egen låda är någon bra idé eller om man ska köpa någon liten väggficka där de kan lägga små saker?
Hans pojkar är 8 år,6år och 4år.