Brumma skrev 2016-04-08 10:21:37 följande:
Jag skrev mitt inlägg som respons på din mening "Vad de inte skulle ha tyckt varit roligt är däremot att varannan helg utan att ha något val behöva hänga med hem till pappas nya kvinna och sova i en alldeles för liten lägenhet" där det onekligen låter som om du tar för givet att barnen TS skriver om blir tvingade mot sin vilja och i själva verket avskyr allt som pesten.. Eftersom det är vad dina barn skulle tyckt?
Varken jag eller biobonus har påstått att barnen tycker det är ett stort äventyr. Men iallafall jag (kan ju inte svara för biobonus även om du tycker att det är rimligt att klumpa ihop oss till en enhet med samma åsikt) utgår från vad TS skriver och har inga förutfattade meningar om de gillar det eller inte.
Däremot så tror jag att de flesta föräldrar agerar efter sina barns bästa och hade de avskytt det så tror jag inte varken TS eller hennes kille utsatt barnen för det. Visst finns det många föräldrar som inte ser längre än näsan räcker och enbart utgår efter sina egna behov (och känslor) men eftersom betydligt fler faktiskt inte gör det så är det ju lite synd att ta det för givet :)
Jag varken stör mig på att du har en annan åsikt än mig eller är bitter - jag frågade varför du tog för givet något som inte framkom i TS.
Det var mycket om hur du tycker att det låter. Och nej, du påstår inte att det var ett stort äventyr, du sa bara
äventyret. BioBonus nöjde sig med att kalla det för skitkul. Men jag tycker inte att du borde vara så petig med mina formuleringar när du själv svingar både högt och lågt utan att träffa rätt en enda gång.
Själv tror jag inte att det är mycket till äventyr att åka sex mil och packa in sig i en för trång lägenhet. Och, som jag skrev, även om de skulle tycka det nu så tvivlar jag på att de kommer att tycka så senare. Jag tror inte liten låda och våningssäng kommer att hjälpa upp saken heller.
Du tror något annat och för mig är det inget vidare intressant att höra mer om detta, jag har redan plitat ner min åsikt om saken.