Anonym (öh) skrev 2016-04-08 09:57:48 följande:
Jag har inte skrivit att de inte tycker att det är roligt att åka dit. Jag skrev att mina ungar inte hade velat göra det och att det heller aldrig skulle ha varit aktuellt i vårt fall.
Ja, det är förstås okej om barnen tycker att det är kul. Men i längden tvivlar jag på att de kommer att tycka det. Det är heller inget jag vet eftersom det inte är mina ungar, men det är något jag tror och förutser eftersom barn trots allt inte är så olika varandra när det kommer till behov av utrymme och möjlighet till personlig integritet.
Det stör inte mig att du och BioBonus tycker att det är ett stort äventyr för ungar att åka och trängas varannan helg. Det verkar däremot störa er att jag tycker något annat.
Ni är kanske bara bittra på något sätt. Ja, så är det nog. *skrattar*
Jag skrev mitt inlägg som respons på din mening "Vad de inte skulle ha tyckt varit roligt är däremot att varannan helg utan att ha något val behöva hänga med hem till pappas nya kvinna och sova i en alldeles för liten lägenhet" där det onekligen låter som om du tar för givet att barnen TS skriver om blir tvingade mot sin vilja och i själva verket avskyr allt som pesten.. Eftersom det är vad dina barn skulle tyckt?
Varken jag eller biobonus har påstått att barnen tycker det är ett stort äventyr. Men iallafall jag (kan ju inte svara för biobonus även om du tycker att det är rimligt att klumpa ihop oss till en enhet med samma åsikt) utgår från vad TS skriver och har inga förutfattade meningar om de gillar det eller inte.
Däremot så tror jag att de flesta föräldrar agerar efter sina barns bästa och hade de avskytt det så tror jag inte varken TS eller hennes kille utsatt barnen för det. Visst finns det många föräldrar som inte ser längre än näsan räcker och enbart utgår efter sina egna behov (och känslor) men eftersom betydligt fler faktiskt inte gör det så är det ju lite synd att ta det för givet :)
Jag varken stör mig på att du har en annan åsikt än mig eller är bitter - jag frågade varför du tog för givet något som inte framkom i TS.