• Anonym (Kille)

Hej

Hej

Min fru och dotter gillar inte varandra men tyvärr är det min dotter som orsakar det. Jag vill inte säga det till dom men jag undrar om jag kanske ska göra det. Mitt x inbillar dotra om saker vet inte alls om det är sanna saker eller att mitt x bekräftar dotras känslor om min fru. Jag älskar dom båda kan inte leva utan dom men dotra vill inte bo med min fru fast vi har ett barn ihop jag och frugan så vägrar bilden sjunka in. Jag ska nu sitta och välja mellan mina två barn? Mitt x bryr sig inte om när man pratar med henne om skitsbacken. Frugan gör verkligen allt det ser jag och nu börjar hon må dåligt ändå vill jag inte säga att hon har befogat för det för min dotter är inte snäll. Det har gått så långt att jag får skit för vad dotra gör. Hon tycker jag inte ser felen men jag gör det. Jag vill bara inte frugan ska ogilla dotra ännu mer. Känner mig vilsen

• Svar på tråden Hej
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Kille) skrev 2016-04-08 20:40:05 följande:
    Man läser vad man läser..jag vet inte hur jag ska prata med nån av alla jag bara känner att nu måste jag välja
    Hur gammal är din dotter? Sen måste du prata med ditt ex.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Anna) skrev 2016-04-08 20:51:04 följande:
    Hur gammal är din dotter? Sen måste du prata med ditt ex.
    Du måste ju även prata med din dotter.
  • Ess
    Anonym (Kille) skrev 2016-04-08 20:04:52 följande:
    Varför är det viktigare om frun pratar ner mitt x? Ska mitt x få prata ner frugan då är det ok menar du, jag har ju ett barn med henne att tänka på med. Min äldsta dotter pratar ner sin lillasysters mamma är inte ok. Lika lite tvärtom. Jag känner att jag måste välja mellan barnen
    Kontakta familjerådgivningen, så får du prata med en person som förhoppningsvis kan ge dig tips hur du kan försöka förbättra situationen. Det är alltid lättare att sitta mitt emot den man pratar med, för då kan man ställa följdfrågor tills man har helt klart för sig vad personen menar.
    Tyvärr misstolkade du totalt det jag skrev.
  • Anonym (Kille)
    Vegomamma skrev 2016-04-08 20:47:52 följande:

Du kan inte tänka dig att dottern känner sig åsidosatt som ett resultat av att du har ny fru och ett litet barn med henne? Kanske dottern behöver att du visar att hon är lika betydelsefull som de är, och att hon inte blir bortglömd eller övergiven.

Säger detta i egenskap av dotter till en karl som skaffade ny fru och nya barn, och när en konflikt uppstod valde han nya frun framför barnen med exet. Och relationen återhämtade sig aldrig.

Men varför ska jag ta mitt x sida framför min fru? Mitt andra barn då det är ju det här jag menar hur jag gör blir det välja det vill jag inte
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Kille) skrev 2016-04-09 12:50:57 följande:

Men varför ska jag ta mitt x sida framför min fru? Mitt andra barn då det är ju det här jag menar hur jag gör blir det välja det vill jag inte

Då förstår jag
  • Vegomamma
    Anonym (Kille) skrev 2016-04-09 12:50:57 följande:

Vadå ta ditt ex sida? Du ska ta din dotters sida.
  • Ess
    Vegomamma skrev 2016-04-09 20:59:46 följande:
    Nä han ska inte ta hennes parti, utan prata med henne om vad som är fel.
  • Anonym (Kille)
    Vegomamma skrev 2016-04-09 20:59:46 följande:

Jag har 2 döttrar
  • Anonym (Kille)
    Ess skrev 2016-04-09 21:11:14 följande:

Nä han ska inte ta hennes parti, utan prata med henne om vad som är fel.

Vad säger jag då
  • Anonym (...)

Inte konstigt att ni har en rörig familjesituation om du inte ens klarar av att prata med ditt barn!

Du behöver lyssna på både din fru och på din äldsta dotter och sedan reda ut konflikten utan att ta parti för någon av dem. Klarar du inte av det så är det inte så konstigt att din nya familj mår dåligt.

Svar på tråden Hej