Min sambo super upp pengarna och hotar mig.. hjälp!
Jag blev för 2 och ett halvt år sedan ihop med en kvinna som har haft en trasig uppväxt och missbruksproblem i vuxen ålder. Hon kom till mig när hon var svag och i behov av hjälp och tröst, och när hon stod vid ett vägskäl och ville välja ett nyktert och skötsamt liv tillsammans med mig. Vill inte berätta hur det hela gick till här i trådstarten, men om någon undrar så berättar jag givetvis.
Hon har till och från haft svårt att hålla sig ifrån alkohol och droger (piller m.m.) men nu är det värre än någonsin. Jag har stöttat henne, uppmuntrat henne och försökt hjälpa henne att sluta hela tiden men nu känner jag mig mer och mer maktlös.
Som lök på laxen har hon tagit upp kontakten med sin f.d. man, som misshandlade henne svårt under deras förhållande och de pratar med varandra i mobilen när de bägge är påverkade och verkar vara hur bra vänner som helst. Innan ville hon lämna allt destruktivt och alla destruktiva relationer bakom sig för gott, men nu verkar det som om hon vill åt andra hållet (dvs ner i skiten igen). Problemet är att hon drar ner mig med då jag har börjat dricka en del för att stå ut med henne och hennes beteende, samt att hon snor pengar och mitt bankkort så att vi knappt har råd med mat (naturligtvis går pengarna till alkohol och droger). Jag har därför spärrat mitt gamla kort och skaffat ett nytt utan hennes vetskap, och sagt till henne att banken inte ville ge mig något nytt kort, pga missbruk av tjänsten.
Problemet är att hon sagt till sin f.d. man att jag förmodligen ljuger om bankkortet (vilket jag ju också gör för att rädda min egen ekonomi), och dessutom konspirerar de och snackar skit bakom min rygg och hon har ett flertal gånger hotat mig och sagt att om jag inte skärper mig och gör som hon säger (ställer upp på allt hon ber mig om), så kommer hennes f.d. man komma hit med några andra stora killar och klå upp mig så jag hamnar på sjukhus eller ännu värre.
Jag får inte heller lämna henne eller kasta ut henne, för då menar hon att hennes f.d. man och hans kompisar kommer jaga mig hela livet, och att det inte hjälper var någonstans i landet jag bosätter mig.
Hennes f.d. är stor och muskulös och före detta mc-knutte (dock inte i något kriminellt gäng) och hans kompisar är inte att leka med de heller.
Nu säger ni säkert att jag ska anmäla, men det är samma sak där. Om de får reda på att jag snackat med polisen (golat) så kommer de (hennes f.d. m. kompisar) att ta hand om mig i en mörk gränd och ska se till att ingen kan bevisa något.
Jag har, som ni säkert kan förstå, inte den minsta kärlek kvar till denna kvinna. Jag känner bara hat och förakt och maktlöshet. Jag är fast med en psykopat som hotar mig till livet om jag inte ställer upp på alla hennes krav, och jag vet inte vad jag ska göra. Jag har ingen direkt som jag kan fly till, som de inte skulle kunna få reda på.
I början när vi träffades var hon så vek och så snäll och ödmjuk, och nu har hon förvandlats till ett veritabelt monster. Det känns mer och mer som att leva i en mardröm.
Hur kunde det bli såhär och vad tycker ni jag ska göra. Är det någon ide att t.ex. söka till mansjouren?
Jag bryter snart ihop och orkar inte skriva mer nu, men om ni har frågor så svarar jag gärna, när jag har tid.