• tvillingar oktober 2016

    Är det bara jag som mår så här dåligt av graviditeten?

    Hej! Jag är 36år å väntar tvillingar med Bf oktober 2016.

    Är i vecka 14 och blev just sjukskriven i 3 veckor pga mitt illamående.

    Jag har fått 3 olika piller utskrivna å det är nätt å jämt att de funkar.

    Finns det fler som mår så är? Jag börjar känna med deprimerad...

  • Svar på tråden Är det bara jag som mår så här dåligt av graviditeten?
  • Maramina

    Grattis till graviditeten!

    Nej, du är inte ensam. Många kvinnor mår dåligt den första tiden av graviditeten. Det finns även dom, som jag, mår dåligt och kräks under hela graviditeten. Då du redan har fått medicin utskrivet mot illamåendet så förmodar jag att du redan har testat det mesta, men har du testat akupunktur? Själv lyckades jag inte hitta någon akupunktör som hade tid då när jag behövde det som mest, men jag har hört många som det har hjälpt för. Så kolla om du hittar någon akupunktör (tydligen kan många sjukgymnaster hjälpa) som kan hjälpa dig. Och hoppas att det snart blir bättre för dig! Jag har för mig att för många släpper det runt vecka 12-13, om inte då då runt vecka 20-23 eller runt vecka 30.

  • augustibebis2016

    Hej och grattis!

    Nope, inte ensam. Jag är i vecka 21 och kräks fortfarande. Jag har först nu börjat försöka jobba igen, har annars varit sjukskriven på heltid sen årsskiftet. Jag äter ondensatron och primperan mot illamåendet men de har inre hindrat att jag två gånger fått åka in akut för att få dropp.

    Jag hatar det. Jag avskyr det mesta med att vara gravid faktiskt... Det enda som håller mig uppe är vetskapen att det faktiskt går över allra senast i augusti.

    Första graviditeten kräktes jag ända tills han kom ut.,

  • Oscarsmamma84

    Nej är i v 31 nu o jag var sjukskriven 2 veckor i början pga extremt illamående. Har grym foglossning o har nu även fått magkatarr. Mitt hb är 98 så e tröttare än tröttast. Mina ben e svullna o fastän jag har stödstrumpor så bränner det under mina fötter men får tänka på att det e värt det:)

  • annieh897

    Jag var också sjukskriven pga illamående. För mig började det lätta omkring v 16 för att försvinna nästan helt i v 19. Nu i v 32 mår jag illa om jag blir för hungrig och ibland pga magkatarr. Har däremot foglossning som faaaan... Så jag har inte njutit sådär väldigt av denna graviditet.

  • tvillingar oktober 2016

    Tack för gratulationerna????

    Jag får gratulera tillbax å önskar lycka till.

    Idag har det funkat bra med tabletterna....har kunnat gå en promenad i solen med sambon å varit lite mer mej själv.

    Jag hoppas inte att illamåendet håller i sig hela graviditeten...tycker synd om sambon,jag är ju inte direkt gosig å jätte glad om dagarna.

    Å sexlusten är ju som bort blåst....tycker det är jobbigt med all närhet.

    Akupunktur pratade Bm om men jag är nål rädd så vet inte om jag skulle palla det.(fjantigt jag vet)

    Men det kan vara värt ett försök om det inte går över.

    Tack alla som har svarat //kramiz

  • Skippydoo

    Hej! Grattis till tvillingarna! Exakt samma för mig! Gravid med tvillingar, 36 år gammal och fb i oktober :)

    Mår så sjukt illa.... Varit sjukskriven hela mars tills i dag, fast jobbat ändå dum som jag e. Kräkts så mycket så jag varit på sjukhus och fått drop tre ggr. Äter lergigan comp och lergigan, full dos dygnet runt. Tar några dagar att verka men så fort jag slutar/glömmer, då kräks jag som en liten gris! Inget hjälper! Hoppas det går över för oss snart!!! Såhär kan man ju inte ha det!!

  • augustibebis2016
    Skippydoo skrev 2016-04-10 21:36:39 följande:

    Hej! Grattis till tvillingarna! Exakt samma för mig! Gravid med tvillingar, 36 år gammal och fb i oktober :)

    Mår så sjukt illa.... Varit sjukskriven hela mars tills i dag, fast jobbat ändå dum som jag e. Kräkts så mycket så jag varit på sjukhus och fått drop tre ggr. Äter lergigan comp och lergigan, full dos dygnet runt. Tar några dagar att verka men så fort jag slutar/glömmer, då kräks jag som en liten gris! Inget hjälper! Hoppas det går över för oss snart!!! Såhär kan man ju inte ha det!!


    Varför får du inget starkare? Lergigan har för mig varit lika meningslöst som sockerpiller...
  • vanjastina

    Här är en till som mår skit. Har haft extremt illamående sedan vecka 5, är i vecka 9 nu. Står inte ut mer :( Kräks och kräks och kräks, har en allmän sjukdomskänsla i kroppen, ständig yrsel och svimningskänsla. Tänkte gå till en läkare och sjukskriva mig snarast då jag inte fungerar på jobbet längre, och knappt inte hemma heller.. Hur många veckor brukar läkaren sjukskriva då? Börjar man med t ex tre veckor och förlänger om det inte blivit bättre? Med förra barnet var det nämligen såhär illa fram till v 17, men då var jag arbetslös så sjukskrivning behövdes liksom inte. Fick jag välja skulle jag vilja bli sjukskriven en månad direkt.

  • tvillingar oktober 2016
    Skippydoo skrev 2016-04-10 21:36:39 följande:

    Hej! Grattis till tvillingarna! Exakt samma för mig! Gravid med tvillingar, 36 år gammal och fb i oktober :)

    Mår så sjukt illa.... Varit sjukskriven hela mars tills i dag, fast jobbat ändå dum som jag e. Kräkts så mycket så jag varit på sjukhus och fått drop tre ggr. Äter lergigan comp och lergigan, full dos dygnet runt. Tar några dagar att verka men så fort jag slutar/glömmer, då kräks jag som en liten gris! Inget hjälper! Hoppas det går över för oss snart!!! Såhär kan man ju inte ha det!!


    Hej där!

    Grattis till dej oxo ;)

    Jag käkar 1 lergigan comp +1 primperan var 4:e timma 3 ggr om dan och 1 vanlig lergigan till kvällen.

    Så 7st tabletter får jag i mej å peppar peppar så funkar det....men måste hålla var 4:e timma annars är toan bästa vännen :(

    Styrkekramar till att du blir bättre snart :)
  • tvillingar oktober 2016
    vanjastina skrev 2016-04-11 20:57:06 följande:

    Här är en till som mår skit. Har haft extremt illamående sedan vecka 5, är i vecka 9 nu. Står inte ut mer :( Kräks och kräks och kräks, har en allmän sjukdomskänsla i kroppen, ständig yrsel och svimningskänsla. Tänkte gå till en läkare och sjukskriva mig snarast då jag inte fungerar på jobbet längre, och knappt inte hemma heller.. Hur många veckor brukar läkaren sjukskriva då? Börjar man med t ex tre veckor och förlänger om det inte blivit bättre? Med förra barnet var det nämligen såhär illa fram till v 17, men då var jag arbetslös så sjukskrivning behövdes liksom inte. Fick jag välja skulle jag vilja bli sjukskriven en månad direkt.


    Hejsan! Känner verkligen med dej.

    Jag pratade med gyn och blev sjukskriven av läkare där.

    Fick 3 veckor då mitt jobb är stressigt å han trodde det berodde lite på det att jag blivit extra illamående.

    Så villa äta regelbundet samt piller blev ordenationen.

    Men ta kontakt med Bm så du kan få hjälp.

    Styrkekramar :)
  • augustibebis2016
    vanjastina skrev 2016-04-11 20:57:06 följande:

    Här är en till som mår skit. Har haft extremt illamående sedan vecka 5, är i vecka 9 nu. Står inte ut mer :( Kräks och kräks och kräks, har en allmän sjukdomskänsla i kroppen, ständig yrsel och svimningskänsla. Tänkte gå till en läkare och sjukskriva mig snarast då jag inte fungerar på jobbet längre, och knappt inte hemma heller.. Hur många veckor brukar läkaren sjukskriva då? Börjar man med t ex tre veckor och förlänger om det inte blivit bättre? Med förra barnet var det nämligen såhär illa fram till v 17, men då var jag arbetslös så sjukskrivning behövdes liksom inte. Fick jag välja skulle jag vilja bli sjukskriven en månad direkt.


    Jag har varit sjukskriven från årsskiftet till april. Vi har sjukskrivit en månad i taget.
Svar på tråden Är det bara jag som mår så här dåligt av graviditeten?