Inlägg från: Anonym (Chew) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Chew)

Koloskopi, hjäääälp !!

När jag skulle göra koloskopi tog jag alla doser kvällen innan. Första dosen kände jag ingenting av mer än lite kramp i magen. Andra dosen som jag tog sent på kvällen satte verkligen fart på magen. Efter den fick jag springa på toaletten hela natten. Det var först sen morgon jag kände mig "tömd", en stund innan jag behövde åka in. Hur effekten blir är nog olika för alla men ring och fråga om du inte kan ta andra dosen på kvällen istället. Allting ska trots det "ut" och eftersom man inte ska äta någonting ändå så borde det inte spela någon roll när man tar den. Jag skulle inte heller våga åka till sjukhuset den morgonen om jag tog en dos laxerande så nära inpå.

• Anonym (Chew)
    nonstop2010 skrev 2016-04-09 23:27:57 följande:

Vilken tid hade du för koloskopin? Äntligen nån som förstår min oro känner jag nu ! Haha

Har för mig att det var vid 11 men minns inte exakt. Varför ska du göra koloskopi förresten? 
  • Anonym (Chew)
    nonstop2010 skrev 2016-04-10 07:38:59 följande:

Haft problem med magen i 12 års tid med hemska buksmärtor och diarrér. Dom satte diagnos ibs för 6 år sen men tror inte det stämmer. Har nu haft en sådan kass period att jag gått ner ca 12 kg. Träffade min läkare som skickade remiss till medicinmottagningen omgående. Hoppas dom hittar något denhär gången.

Vilken plåga! Jag gick själv länge utan diagnos tills jag fick Ulcerös Kolit. Hoppas de hittar det som inte står rätt till. 
Svar på tråden Koloskopi, hjäääälp !!