• Anonym (Ledsen styvmamma.)

elaka biomamman..

Jag är nu styvmamman. Levt tillsammans med min sambo nu i dryga 6 månader och vi har träffats i över ett år.. Inte för de har med saken att göra.

För ett tag sedan började sambons ex att smutskasta mig via sms till honom. Han sket i vilket och svarade inte ens henne. Jag blir då lite smått arg och har tag i saken själv. Kontaktar henne och försvarar mig i detta sedan inte lagt mer tid på de.

Nu har jag och sambon börjat sälja av lite saker som barnen växt ifrån och även en del möbler då han köpt de mesta med sitt ex och vi vill ha vårat egna gemensamma.
    Hon är då nu tjurig på mig och smutskastar mig ännu en gång över att jag sålt en Borg som tillhört sonen till min sambo. Enlig henne och hennes familj är jag bara ute efter att sälja saker som vart deras och tjäna pengar på de.. (Köper nya saker för de vi säljer).

Jag har tydligen förändrat min sambo och styr och ställer med allt här. Dom tycker jag är grymt elak.
    Hur dom ens kan uttala sig då dom träffat mig en enda gång.
    Är både arg och väldigt ledsen då dom aldrig slutar att jävlas och hela tiden påstår att de är sambon som bråkar.. (Det är ALLTID dom som hör av sig först)

• Svar på tråden elaka biomamman..
  • Ego Lovers

Bry dig inte om henne och låt henne inte förgifta dig och ditt hem. Ni säljer av precis vad ni vill för hon har inget med det att göra längre och om nu borgen var så värdefull kanske barnet sim inte är i borglekaråldern längre borde ha lekt lite mer med den. Eller så får han en ny bättre leksak, spel osv för pengarna. Hon måste ha precis allt kvar från sin exman sedan bodelningen som resonerar på det sättet. Din man gör precis vad han vill med de saker han har kvar efter bodelningen. Ni kan ju erbjuda henne att köpa sakerna om hon nu har svårt för att de får en annan ägare.

• Vinterankan

Om ni säljer sonens saker så kan det väl vara lämpligt att först kolla om de kan behållas i sonens andra hem innan de går till okända människor?

• Anonym (Kalla)

Skit i henne. Du behöver inte lägga dig i, det är sambon hon sms:ar, inte dig. Och han struntar  i henne, vilket är bra. Hon tröttnar när ingen bryr sig.

• Brumma

Hur gamla är barnen?

Har de "godkänt" att sakerna är sålda?

Om de redan var bortplockade ur rummen är det såklart upp till dig och din sambo men tänkte att reaktionen kan ha kommit om det är ni, och ibte barnen, som anser att de vuxit ifrån sakerna och ibte barnen själva :)

Men har de på riktigt vuxit ur sakerna så tycker jag ni gör helt rätt. Att samla saker på hög i onödan är varken optimalt platsmässigt eller miljömässigt. Nu kommer ngn annan få glädje av sakerna istället.

Sälja möbler som man köpt med någon annan är väl helt förståeligt? För de flesta iallafall ;)

Även som kärnfamilj vill man ibland byta ut och förnya sig och säljer/skänker då bort det gamla.

Är det bara sådant så försök att ignorera det. Dock tycker jag inte det är rätt av din sambo att bara slita i det. Han behöver säga till ORDENTLIGT att detta inte är ok. Om hon sedan fortsätter - ignorera. Men han måste ju visa att han inte är ok med det. Som det är nu låter det ju som om han låtit dig stå ensam och så ska det ju inte fungera...

• Ego Lovers
    Vinterankan skrev 2016-04-10 10:52:11 följande:

Om ni säljer sonens saker så kan det väl vara lämpligt att först kolla om de kan behållas i sonens andra hem innan de går till okända människor?

Men om sonen säg nu är 15 ska han tvingas ha leksaks skeppet hemma hos mamma då? Ska mammans hem bli en soptipp som hon sedan kan tjäna pengar på. Det är väl lika bra att nån köper den så nån liten påg eller tös får användning för den.
  • Ess

Efter bodelningen är gjord så har hon inget med att göra vad pappan/ni gör med hans egna och barnens saker som tillföll honom i bodelningen.

• Anonym (Heaven)

Välkommen in i bonusmamma-världen ;)

Jag vet att det är JÄTTE jobbigt att få höra elaka saker och man tar åt sig en smula fastan vet innerst inne att det inte finns någon sanning i det som sägs. Nästa gång hon skickar ett dumt sms, försök att skratta åt det tillsammans. Säger hon att du bara vill tjäna pengar på barnens leksaker, skratta och säg "ja jösses vad rik jag blir på det där skeppet jag sålde för 60:-! Hur skulle vi klarat oss den månaden annars!?" Se bortom skit snacket, ta inte åt dig! Kram på dig

• Anonym (energi)

Försök att inte bry dig. Lägg inte energi på att vara arg och bitter på henne, då vinner hon ju liksom.
    Du vet vem du är och hur du och din sambo har det och vill göra med saker osv.
    Hon är antagligen avundsjuk.

• Vinterankan
    Ego Lovers skrev 2016-04-10 22:06:15 följande:

Men om sonen säg nu är 15 ska han tvingas ha leksaks skeppet hemma hos mamma då? Ska mammans hem bli en soptipp som hon sedan kan tjäna pengar på. Det är väl lika bra att nån köper den så nån liten påg eller tös får användning för den.

Det kan ju vara så att sonen kanske inte alls växt ur sakerna utan att det mer handlar om att göra plats för nya saker. Det står ingenstans om sonens ålder eller vad det är för leksaker mer än en borg.

Eller så kan det vara saker som mamman har lagt ned tid och energi på att köpa och som hon gärna vill spara till yngre syskon och ser ett visst affektionsvärde i sakerna, bara att det råkade hamna hos pappan i bodelningen vilket säkert var helt ok så länge det är sonens saker och inte börjar räknas till pappans saker.

Lite som när jag och mina syskon fått saker från vårt föräldrahem, om någon inte vill ha något längre så frågas det alltid runt mellan oss innan det säljs eller ges vidare till någon annan.
  • Ess
    Vinterankan skrev 2016-04-11 13:56:17 följande:
    Eller så kan det vara saker som mamman har lagt ned tid och energi på att köpa och som hon gärna vill spara till yngre syskon och ser ett visst affektionsvärde i sakerna, bara att det råkade hamna hos pappan i bodelningen vilket säkert var helt ok så länge det är sonens saker och inte börjar räknas till pappans saker.

Lite som när jag och mina syskon fått saker från vårt föräldrahem, om någon inte vill ha något längre så frågas det alltid runt mellan oss innan det säljs eller ges vidare till någon annan.
    Det är ju trots allt en sak man får räkna med när man separerar, antingen får man se till att sakerna hamnar hos en själv annars får man köpa nytt.
    Det finns ju ingen anledning för pappan att ge det till mamman, om han kan sälja det till någon annan. Hon har ju fått saker till samma värde som de som tillföll honom.
  • ungbrunett
    Vinterankan skrev 2016-04-11 13:56:17 följande:
    Det kan ju vara så att sonen kanske inte alls växt ur sakerna utan att det mer handlar om att göra plats för nya saker. Det står ingenstans om sonens ålder eller vad det är för leksaker mer än en borg.

Det hon inte brytt sig om att ta med sig till sitt hem är inte längre hennes. Hade det varit viktigt hade hon säkert sett till att få hem dem till sig. Pappan har inget ansvar att fråga mamman om vad han får eller inte får sälja från hans hem. 
  • Miss Skywalker

Fast varför ger du henne den makten över dig? Hur får du ens reda på vad hon "tycker"? Vad har hon med dig att göra? Låt din sambo sköta dusterna med sitt ex och skit i henne..

Svar på tråden elaka biomamman..