• Anonym (ADHD/Blackouts)

ADHD/blackouts

Jag fick min adhd diagnos för ca ett halvårsen, har tagit medicin i snart två månader. Men det är inte det jag vill fråga om nu utan om någon mer med Adhd får "Blackouts"... Jag har i många år trott att jag har alzheimers haha*
    Jag bokade en tid till Vpm, satte mig ner och doktorn frågade mig vad jag tror att jag har efter att jag berättat om mina blackouts och hur jag fungerar och jag svarade "Jag är ganska säker på att det är alzheimers!!" Han fick sig ett gott skratt och förklarade efter väldigt kort tid att jag har Adhd-Det var helt solklart!!
    Han förklarade också hur min hjärna fungerar men fattar fortfarande inte hur man bara kan försvinna när det blir för mycket.. Tycker det är pinsamt och jobbigt när man står mitt uppe i en disskution och man känner hur hjärnan börjar lägga av och man får säga, ursäkta mig jag har fått en blackout, jag är strax tillbaka! HEMSKT!
    Någon mer som lider av samma?
    Och till er som tänker skriva att jag är dum i huvet och behöver hjälp, tack jag får hjälp och jag vet att jag är lite galen :D 

• Svar på tråden ADHD/blackouts
  • Anonym (skeptisk)

Jag vet inte men känner folk som har adhd och jag tror inte att det här har med det att göra.. Ibland verkar det som att adhd blir folks identitet..

Jag kan inte påstå att det blivit min identitet då jag är 25 år och fick diagnosen för inte så längesen :)
    Skyller aldrig något på min adhd utan var mer nyfiken om någon mer med adhd "lider" av samma problem.. Jag vet nämligen en som har samma diagnos och hon får också blackout,, Och för doktorn var det ett typiskt "problem" med någon som har diagnosen.. :)

• Fröken Apelsin

Har du inte fått göra en riktig utredning för ADHD? Jag vet inte vad vpm är, men en ADHD diagnos är inget som ställs av en läkare efter ett besök. Om du inte har gjort en neuropsykiatrisk utredning tycker jag du ska krävaxatt få göra det. Jag tror inte heller du är dement, det är du för ung för.

Det jag skrivit är att jag fick min ADHD-diagnos för ca ett halvårsen samt att jag börjat med medicinen. Jag sa inte att han gav mig diagnosen samma dag utan att han nästan var 100% säker på att det rörde sig om adhd..
    utredningen tog ca 3 veckor och dom gick igenom mig väl, tro mig..
    Min fråga är om någon mer med adhd får blackouts, inte om jag verkligen har det för det vet jag haha* :) Jag vet också att jag inte är dement!! 

Vpm=Vuxenpsykiatriska mottagningen

• Fröken Apelsin

L

Anonym (ADHD/Blackouts) skrev 2016-04-12 22:18:20 följande:

Det jag skrivit är att jag fick min ADHD-diagnos för ca ett halvårsen samt att jag börjat med medicinen. Jag sa inte att han gav mig diagnosen samma dag utan att han nästan var 100% säker på att det rörde sig om adhd..

utredningen tog ca 3 veckor och dom gick igenom mig väl, tro mig..

Min fråga är om någon mer med adhd får blackouts, inte om jag verkligen har det för det vet jag haha* :) Jag vet också att jag inte är dement!! 

Varför är du så otrevlig? Här försöker man hjälpa så får man bara skit tillbaka! Du skriver dessutom själv att du tror att du är dement.
  • Anonym (!)
    Fröken Apelsin skrev 2016-04-12 23:57:27 följande:

L

Varför är du så otrevlig? Här försöker man hjälpa så får man bara skit tillbaka! Du skriver dessutom själv att du tror att du är dement.
    Hon är väl inte otrevlig??!! Det är ni som svarat som istället för att svara på hennes fråga istället ifrågasätter hennes diagnos! Typiskt elaka Familjeliv! Gud va trött jag blir!!!
    Till TS: istället för att fråga på detta snedvridna forum gå in på ett forum för människor med ADHD. Googla ADHD forum. Så gjorde jag med min sjukdom och hittade ett TREVLIGT forum :)
  • Fröken Apelsin
    Anonym (!) skrev 2016-04-13 00:33:53 följande:

Hon är väl inte otrevlig??!! Det är ni som svarat som istället för att svara på hennes fråga istället ifrågasätter hennes diagnos! Typiskt elaka Familjeliv! Gud va trött jag blir!!!

Till TS: istället för att fråga på detta snedvridna forum gå in på ett forum för människor med ADHD. Googla ADHD forum. Så gjorde jag med min sjukdom och hittade ett TREVLIGT forum :)

Jag tycker det är otrevligt att skrika åt folk, hon har dssutom en otrevlig ton. Jag har i alla fall inte ifrågasatt hennes diagnos. Jag sa till och med att hon skulle göra en ordentlig utredning eftersom det inte verkade som att hon hade gjort det.

ADHD är förövrigt ingen sjukdom.
  • pixan

Ja!! Jag har adhd och har också nån form av blackouts.

När det är mycket runtomkring, mycket ljud osv så får jag kortslutning i skallen. Kan vara jobbigt om man är på jobbet eller i nåt annat sammanhang när man inte vill verka helt dement ????

Känns ungefär som en overload för hjärnan så den måste koppla ur en stund...

• MammAmma

Jag har adhd och känner inte igen det som beskrivs i trådstarten. Har heller aldrig hört om att det skulle vara vanligt förekommande hos personer med adhd.

• Anonym (Add)

Låter som en form av dålig uppmärksamhet /ofokus som ju är ett symtom.

Svar på tråden ADHD/blackouts