Inlägg från: Anonym (ADHD/Blackouts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ADHD/Blackouts)

ADHD/blackouts

Jag fick min adhd diagnos för ca ett halvårsen, har tagit medicin i snart två månader. Men det är inte det jag vill fråga om nu utan om någon mer med Adhd får "Blackouts"... Jag har i många år trott att jag har alzheimers haha*
    Jag bokade en tid till Vpm, satte mig ner och doktorn frågade mig vad jag tror att jag har efter att jag berättat om mina blackouts och hur jag fungerar och jag svarade "Jag är ganska säker på att det är alzheimers!!" Han fick sig ett gott skratt och förklarade efter väldigt kort tid att jag har Adhd-Det var helt solklart!!
    Han förklarade också hur min hjärna fungerar men fattar fortfarande inte hur man bara kan försvinna när det blir för mycket.. Tycker det är pinsamt och jobbigt när man står mitt uppe i en disskution och man känner hur hjärnan börjar lägga av och man får säga, ursäkta mig jag har fått en blackout, jag är strax tillbaka! HEMSKT!
    Någon mer som lider av samma?
    Och till er som tänker skriva att jag är dum i huvet och behöver hjälp, tack jag får hjälp och jag vet att jag är lite galen :D 

• Svar på tråden ADHD/blackouts

Jag kan inte påstå att det blivit min identitet då jag är 25 år och fick diagnosen för inte så längesen :)
    Skyller aldrig något på min adhd utan var mer nyfiken om någon mer med adhd "lider" av samma problem.. Jag vet nämligen en som har samma diagnos och hon får också blackout,, Och för doktorn var det ett typiskt "problem" med någon som har diagnosen.. :)

Det jag skrivit är att jag fick min ADHD-diagnos för ca ett halvårsen samt att jag börjat med medicinen. Jag sa inte att han gav mig diagnosen samma dag utan att han nästan var 100% säker på att det rörde sig om adhd..
    utredningen tog ca 3 veckor och dom gick igenom mig väl, tro mig..
    Min fråga är om någon mer med adhd får blackouts, inte om jag verkligen har det för det vet jag haha* :) Jag vet också att jag inte är dement!! 

Vpm=Vuxenpsykiatriska mottagningen

Svar på tråden ADHD/blackouts