• trissiflickor

Exfrun går före

Jag kanske är helt ute och cyklar men är jag löjlig om jag reagerar om min särbo prioriterar att hjälpa mamman till hans barn på VÅRAN årsdag. Hon ska bort och han väljer att ta barnen extra. Jag känner mig sårad och besviken och ser det som att hon går före oss. Hon har andra som kan hjälpa henne med barnen. Reagerar jag galet?

• Svar på tråden Exfrun går före
  • fantasy06

Har hon fler som kan passa barnen tycker jag det är dåligt av honom att ta barnen extra då det var er årsdag.

Har hon ingen annan och det var något viktigt hon skulle på är det ju snällt av honom att hjälpa.

Så beror på. Men känns inte som du överreagerade.

• Birgitta02

Honom hade jag tagit ett allvarligt snack med. Finns andra barnvakter på er årsdag så tycker jag han prioriterar helt uppåt väggarna.

• Utflykt i verkligheten

Fast det klart att jag förstår att du är besviken om det fanns andra lösningar. Har du pratat med honom om hur du känner? Han kanske helt enkelt inte har reflekterat över hur du ser på saken och att det är viktigt för dig att ha honom för sig själv på er årsdag.?

• lövet2

Han prioriterar barnen. En man som inte prioriterar barnen framför andra, mindre viktiga saker, skulle jag inte kalla en riktig man.

• Anonym (Tess)

Du borde ändra rubriken till "barnen går före". Det är ju inte exfrun han ska träffa. Och barnen är ju hans så han känner antagligen inte att han barnvakter. Bra val av man. Grattis!!

Personligen firar jag inte årsdagar. Ni kanske kan fira ändå? Eller sen?

• Anonym (Bra man)

Bra man! Honom ska du satsa på. Han är ingen fähund som sviker.

• Maddi

Han prioriterade hans barn, de är ju ändå barnen som är nummer ett. De tyckte jag verkligen var fint av honom.

• LHF
    Anonym (Bra man) skrev 2016-04-13 08:03:20 följande:

Bra man! Honom ska du satsa på. Han är ingen fähund som sviker.

Usch, då är jag en fähund som sviker tydligen.

Mitt ex ville byta helg förut men jag sa nej för att de var vår årsdag. Snacka om att jag är en dålig mamma va?!

Jag förstår absolut din besvikelse. Kan du inte prata med din särbo och fråga om någon annan kanske kan ta barnen?
    Han kanske har glömt att det är er årsdag eller så kanske han inte tycker att årsdagar är lika viktiga som du gör? :/
  • trissiflickor
    Maddi skrev 2016-04-13 08:12:15 följande:

Han prioriterade hans barn, de är ju ändå barnen som är nummer ett. De tyckte jag verkligen var fint av honom.

Till det hör att vi hade planerat att åka bort för att bara kunna rå om varandra då vi bara har varannan helg ensamma. Visst det är ett val vi gjort. Det handlar inte om barnen, det handlar om att hon bara behöver vinka lite med fingret så släpper han allt. Nu hade vi planer som fick avbokas för att hon skulle iväg och roa sig.
Svar på tråden Exfrun går före