• Anonym (Undrar)

    Höna i min lägenhet

    Jag bor i en etta i Stockholms innerstad. Jag vill skaffa ett husdjur men gillar inte alla djur. Jag vill helst ha en dvärhöna. Man kanske inte får skaffa en sån men jag gör det ändå. Bryr mig inte.

    Det jag vill veta nu är:

    -vad ska man tänka på?

    -kan man lära hönan uträtta sina behov i en hönslåda? Så den inte bajsar överallt.

    -behöver den gå ut?

  • Svar på tråden Höna i min lägenhet
  • Anonym (Suxk)

    Det är olagligt så kommer det fram att du har en höna i lägenheten kommer det inte bli kul för dig. Och hur hade du tänkt att den skulle leva? Hela liven instängd i en etta eller? Höns måste få vara ute varje dag för att må bra. Men jag tror denna tråd är ett påhitt ändå. För ingen är så korkad.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Suxk) skrev 2016-04-12 16:52:42 följande:

    Det är olagligt så kommer det fram att du har en höna i lägenheten kommer det inte bli kul för dig. Och hur hade du tänkt att den skulle leva? Hela liven instängd i en etta eller? Höns måste få vara ute varje dag för att må bra. Men jag tror denna tråd är ett påhitt ändå. För ingen är så korkad.


    Den ska få vara i balkongen varje dag. När den vill. Och jag sla ta ut den på promenad ibland.
  • Anonym (Undrar)

    Dessutom klmmer hönan leva bra hos mig, tillskillnad från gårdar där de spärrar in 10 höns i en liten bur.

  • riboflavin

    Nu vet jag inte om du trollar eller inte, men höns ska inte bo i lägenhet

    Däremot kan man helt klart ha exempelvis dvärgvaktlar om man har en tillräckligt stor balkong och är beredd att pyssla med dem en del. Eller varför inte någon av de trevliga vanligare burfågelarterna?


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Lady Di

    Djurplågeri i allra högsta grad! En höna ska inte leva i lägenhet o att du ens jämför med de stora industrierna är bara löjligt!

  • Bondförnuft
    Rainbow Dash skrev 2016-04-12 18:45:58 följande:
    Höna går inte, men testa svan.
    Och TS bör inte glömma att utfordra både hönan och svanen med räkor... med ansikten.
Svar på tråden Höna i min lägenhet