• Anonym (Mannen som vill...)

Hur hittade ni ert vänsterprassel?

Två frågor till er som har en stadig älskare/älskarinna:

1) Hur hittade ni den personen? 
    Om man får tro det man läser ibland på trådarna så har många hittat sitt prassel genom jobbet. Stämmer det in på er?

2) Sökte ni aktivt, dvs gav ni er in på att förföra någon? Eller var det slumpen/mötet som gjorde att ni träffade ert prassel?

Själv skulle jag gärna hitta en stadig älskarinna. Jag har hittills gjort försök via internet, bl.a. på den beryktade sajten Victoria Milan, med uteblivna resultat, hittills. Men jag förstår att man kan träffa någon i princip i alla sociala sammanhang, därav frågorna till er medlemmar.

Mvh

P.S. Du som vill förbanna och fördöma otrohet behöver inte ödsla energi på att försöka läxa upp de som deltar i tråden.

• Svar på tråden Hur hittade ni ert vänsterprassel?
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-04-15 14:14:00 följande:

Jobbet, jobbet och jobbet

Aha :) Ska påbörja ett nytt jobb snart där jag har många kollegor. Kanske får hoppas på något där då.
  • Anonym (a)
    Hustru skrev 2016-04-15 16:31:31 följande:
    Men om partnern lovat att älska i nöd och lust och slutar vilja ha sex är det inte en typ av otrohet, han har ju inte hållit sina löften att älska i nöd och lust heller. Sexvägran är för mig också ett brutet äktenskapslöfte och om min man kan bryta den överenskommelsen så bröt han våra löften först.
    Jag har full förståelse för att man blir besviken om nån inte längre vill ha sex, det kan jag förstå. 
    Men att använda det som en ursäkt för att rättfärdiga otrohet tycker jag låter lite som att försöka rättfärdiga våld med att partnern provocerade fram det. 
    Om man nu tycker någon är så odräglig att leva med så man känner att man måste slå/vara otrogen, då är det bättre att lämna personen helt. 
    I din sitaution hade det varit mer renhårigt att säga öppet att du är besviken och att du nu kommer skaffa en älskare, för din partner levererar inte som han ska. 
    Sen får din partner förhålla sig till det men då har du åtminstone varit ärlig och öppen med det du gör.
    Och det är just det att man fråntar nån annan rätten att förhålla sig till den verklighet dom lever i, istället ljuger man och skapar en illusion av en verklilghet som inte är sann och fråntar därmed partnern möjligheten att välja. 
    Och det är i mina ögon det stora sveket. 
  • Anonym (a)
    vargveum skrev 2016-04-15 17:51:32 följande:
    Till mitt eget försvar vill jag påpeka att jag endast slår kvinnor som njuter av det. Så nej, det är inte alltid fel :)
    Mea Culpa, det finns ett kryphål, det är helt ok att slå den som vill bli slagen, sålänge det är inom ssc. 
    Kör på och ha kul ni. Cool
  • Hustru
    Anonym (a) skrev 2016-04-15 19:14:12 följande:

Jag har full förståelse för att man blir besviken om nån inte längre vill ha sex, det kan jag förstå. 

Men att använda det som en ursäkt för att rättfärdiga otrohet tycker jag låter lite som att försöka rättfärdiga våld med att partnern provocerade fram det. 

Om man nu tycker någon är så odräglig att leva med så man känner att man måste slå/vara otrogen, då är det bättre att lämna personen helt. 

I din sitaution hade det varit mer renhårigt att säga öppet att du är besviken och att du nu kommer skaffa en älskare, för din partner levererar inte som han ska. 

Sen får din partner förhålla sig till det men då har du åtminstone varit ärlig och öppen med det du gör.

Och det är just det att man fråntar nån annan rätten att förhålla sig till den verklighet dom lever i, istället ljuger man och skapar en illusion av en verklilghet som inte är sann och fråntar därmed partnern möjligheten att välja. 

Och det är i mina ögon det stora sveket. 

Men du har ju inte insyn i vårt äktenskap och vet inte ett dugg och då ska du inte döma. Sex med en annan person än den man är gift är inte mer otrohet än att man ljuger om annat i förhållandet. Varför rankar moralisterna sex högst på skalan i otrohet?
  • Dorian Ertymexx
    Hustru skrev 2016-04-15 19:28:51 följande:
    Men du har ju inte insyn i vårt äktenskap och vet inte ett dugg och då ska du inte döma. Sex med en annan person än den man är gift är inte mer otrohet än att man ljuger om annat i förhållandet. Varför rankar moralisterna sex högst på skalan i otrohet?
    För att sex är extremt laddat i vår kultur.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (Galen attraktion)
    Anonym (a) skrev 2016-04-15 16:27:54 följande:

Känner du dig jagad och utsatt för fördömanden, bra.

Det är precis så du ska känna sålänge du gör illa en annan människa. 

Du kanske skulle reflektera lite över varför människor är såpass fördömande som dom är mot såna som du. 

Nej jag känner mig inte speciellt jagad. Sköter det här väldigt diskret, vi träffas inte speciellt ofta. Du kanske ska börja reflektera över att precis VARJE förhållande är unikt och det andra olikt. Du kan inte klumpa ihop otrogna människor på det sätt som du försöker göra. Så nej, dina ord biter inte på mig.
  • vargveum
    Anonym (Galen attraktion) skrev 2016-04-16 10:32:51 följande:

Nej jag känner mig inte speciellt jagad. Sköter det här väldigt diskret, vi träffas inte speciellt ofta. Du kanske ska börja reflektera över att precis VARJE förhållande är unikt och det andra olikt. Du kan inte klumpa ihop otrogna människor på det sätt som du försöker göra. Så nej, dina ord biter inte på mig.

Det är mänskligt att döma andra. Det är nämligen lättare än att förstå andra.
    Hustru skrev 2016-04-15 14:41:55 följande:

Har definitivt inte haft fakekonto, men har både gått off line och tillfälligt avriggat mig för att freda mig. Kunde få 10-12 meddelanden på några timmar, och det kändes lite väl bra. KVinnor är en bristvara på VM!

När jag började ragga på nätet för 10 år sen tänkte jag att detta kommer bara bli större o större, med fler o fler kvinnor som skulle gå online. Men nu kan jag konstatera att det är ungefär samma proportioner på könen online som det var då. Det är ungefär samma sidor som är igång fortfarande. Samma könsfördelning. Märkligt va?
  • Anonym (Mi)
    Dorian Ertymexx skrev 2016-04-15 03:35:55 följande:
    Vet inte om jag skulle kalla det vänsterprassel då, hela poängen med vänsterprassel (aka otrohet) är ju att det är hemligt och bakom ryggen på partnern. Vi som har öppna relationer eller är poly gör ju det öppet och med partner(na)s godkännande.
    Även om man har ett öppet förhållande är det ju samma problem med att hitta någon, antar jag: Var hittar man någon som jag är attraherad av och som är ok med att jag har ett förhållande och bara är ute efter sex då och då när jag vill det? Den frågeställningen måste ju vara densamma oavsett om det är en otrohetsaffär man är ute efter eller ett "godkänt" tidsfördriv...
    Anonym (Mannen som vill...) skrev 2016-04-15 10:09:50 följande:
    Verkar ofta vara slumpen som avgör om man påbörjar en affär?
    Tror att det ofta är personkemi i kombination med att båda saknar något i sina respektive relationer om man inleder ett seriöst vänsterprassel som varar under en längre tid. Tror att långvariga affärer inte enbart handlar om sex. Det finns alltid någon form av känslor inblandade - man får ett utbyte som går utöver sexdelen. Man pratar om jobbet, livet, löneförhöjningen och allt annat smått i vardagen också. Det kanske inte är personen som man hade valt om man hade varit singel - men det är personen som kan ge en det som man inte får i sin relation.

Och med det sagt tror jag att man vanligen lär känna sitt långvariga prassel på något ställe där man stöter på varandra vid ett flertal tillfällen och får chansen att lära känna varandra. Jobb, dagis, grannar, idrottsföreningar mm.

• Anonym (Galen attraktion)
    vargveum skrev 2016-04-16 11:12:27 följande:

Det är mänskligt att döma andra. Det är nämligen lättare än att förstå andra.

Det har du rätt i. Så tröttsamt bara, att alla otrogna får precis samma "skopa ovett" när alla har helt olika bakgrund till sin otrohet.

Och varför - varför!? - går man in i en tråd och "skäller" när ts vill ha råd om hur han ska träffa en älskarinna. Svara på frågan eller håll tyst liksom!
Svar på tråden Hur hittade ni ert vänsterprassel?