• Anonym (Mannen som vill...)

Hur hittade ni ert vänsterprassel?

Två frågor till er som har en stadig älskare/älskarinna:

1) Hur hittade ni den personen? 
    Om man får tro det man läser ibland på trådarna så har många hittat sitt prassel genom jobbet. Stämmer det in på er?

2) Sökte ni aktivt, dvs gav ni er in på att förföra någon? Eller var det slumpen/mötet som gjorde att ni träffade ert prassel?

Själv skulle jag gärna hitta en stadig älskarinna. Jag har hittills gjort försök via internet, bl.a. på den beryktade sajten Victoria Milan, med uteblivna resultat, hittills. Men jag förstår att man kan träffa någon i princip i alla sociala sammanhang, därav frågorna till er medlemmar.

Mvh

P.S. Du som vill förbanna och fördöma otrohet behöver inte ödsla energi på att försöka läxa upp de som deltar i tråden.

• Svar på tråden Hur hittade ni ert vänsterprassel?
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Mi) skrev 2016-04-16 13:40:33 följande:
    Även om man har ett öppet förhållande är det ju samma problem med att hitta någon, antar jag: Var hittar man någon som jag är attraherad av och som är ok med att jag har ett förhållande och bara är ute efter sex då och då när jag vill det? Den frågeställningen måste ju vara densamma oavsett om det är en otrohetsaffär man är ute efter eller ett "godkänt" tidsfördriv...

Tror att det ofta är personkemi i kombination med att båda saknar något i sina respektive relationer om man inleder ett seriöst vänsterprassel som varar under en längre tid. Tror att långvariga affärer inte enbart handlar om sex. Det finns alltid någon form av känslor inblandade - man får ett utbyte som går utöver sexdelen. Man pratar om jobbet, livet, löneförhöjningen och allt annat smått i vardagen också. Det kanske inte är personen som man hade valt om man hade varit singel - men det är personen som kan ge en det som man inte får i sin relation.

Och med det sagt tror jag att man vanligen lär känna sitt långvariga prassel på något ställe där man stöter på varandra vid ett flertal tillfällen och får chansen att lära känna varandra. Jobb, dagis, grannar, idrottsföreningar mm.

Jo fast det är ju inte det jag syftar på. Det är om något svårare att hitta någon som ärlig och öppen, faktiskt. Förstår inte varför, ärligt talat...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Smecker

Jag hittade henne till vänster om mitt högerprassel. De hånglade också.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • MrFlex

1. På jobbet

2. Jag sökte absolut inte aktiv utan blev hårt uppvaktad av en tjej på jobbet. Började som oskyldigt flirtande men stegrades gradvis upp till sexiga sms, nakenbilder osv. Hade tänkt att hålla det där med efter några år så gick vi hela vägen och hade sex. Tror det blev 5-6 gånger innan jag förstod att hon började bli förälskad i mig och då bröt jag.

Kan tillägga att detta var i slutskedet av mitt dåvarande förhållande. Separationen var redan planerad men inte utförd för min del.

Nu har en annan tjej på jobbet börjat uppvakta mig. Hon är ung och supersnygg men jag är så lycklig i mitt nuvarande förhållande att jag är det närmaste oberörd av hennes uppvaktning.

Tror att jobbet är ett väldigt vanligt ställe för otrohet. Alla sociala situationer där man träffar nya människor regelbundet ökar möjligheten för attraktion att uppstå och utvecklas.

• Anonym (Mannen som vill...)
    MrFlex skrev 2016-04-16 14:12:43 följande:

1. På jobbet

2. Jag sökte absolut inte aktiv utan blev hårt uppvaktad av en tjej på jobbet. Började som oskyldigt flirtande men stegrades gradvis upp till sexiga sms, nakenbilder osv. Hade tänkt att hålla det där med efter några år så gick vi hela vägen och hade sex. Tror det blev 5-6 gånger innan jag förstod att hon började bli förälskad i mig och då bröt jag.

Kan tillägga att detta var i slutskedet av mitt dåvarande förhållande. Separationen var redan planerad men inte utförd för min del.

Nu har en annan tjej på jobbet börjat uppvakta mig. Hon är ung och supersnygg men jag är så lycklig i mitt nuvarande förhållande att jag är det närmaste oberörd av hennes uppvaktning.

Tror att jobbet är ett väldigt vanligt ställe för otrohet. Alla sociala situationer där man träffar nya människor regelbundet ökar möjligheten för attraktion att uppstå och utvecklas.

Får jag frågade hur uppvaktningen från dessa både tjejer yttrade sig? Hur visade de sina intressen, innan det blev uppenbart med sexiga sms menar jag...
  • Anonym (Boop)

På jobbet!

Men det är i nya möten med folk på jobbet som gnistor uppstår mest. Inte hos gamla kollegor, som du känt sedan länge.

• Anonym (;))

Jag är singel själv men mannen som jag har träffat i flera år nu är gift, och nej jag vill inte att han lämnar sin fru. Vi träffades genom gemensamma vänner.

• vargveum
    Anonym (Galen attraktion) skrev 2016-04-16 13:56:04 följande:

Det har du rätt i. Så tröttsamt bara, att alla otrogna får precis samma "skopa ovett" när alla har helt olika bakgrund till sin otrohet.

Och varför - varför!? - går man in i en tråd och "skäller" när ts vill ha råd om hur han ska träffa en älskarinna. Svara på frågan eller håll tyst liksom!

Hehe välkommen till Internet och tyckarna här :)

Går inte att förhindra, samma i varenda tråd om otrohet. Jag har själv sex utanför äktenskapet, så jag vet vad du menar. Fast jag har aldrig startat en tråd...
  • Anonym (Galen attraktion)
    vargveum skrev 2016-04-16 16:17:04 följande:

Hehe välkommen till Internet och tyckarna här :)

Går inte att förhindra, samma i varenda tråd om otrohet. Jag har själv sex utanför äktenskapet, så jag vet vad du menar. Fast jag har aldrig startat en tråd...

Nej jag har inte heller startat en tråd. Men skrivit i flera om otrohet för att prata med de som förstår en, och är i samma sits. Men trådarna förstörs alltid.

Ja ja, nu ska jag inte vara mer ot i ts tråd. Han har iaf fått hyfsat många svar som håller sig till ämnet :)
  • Anonym (sambo)
    Hustru skrev 2016-04-15 19:28:51 följande:
    Men du har ju inte insyn i vårt äktenskap och vet inte ett dugg och då ska du inte döma. Sex med en annan person än den man är gift är inte mer otrohet än att man ljuger om annat i förhållandet. Varför rankar moralisterna sex högst på skalan i otrohet?
    Du verkar ha lite svårt skilja på sex och svek, sex med vem fall man vill som singel eller med sin partners medgivande är inte ett svek och därmed ok, sex med vem fan man vill i en exklusiv relation utan sin partners medgivande är ett svek och därmed inte ok, mao "moralisterna" rankar nog sex lika högt på skalan som du gör, skillnaden ligger i att de även rankar ärlighet högt vilket du inte gör.

Du skriver att du inte gör någon skillnad i att ljuga om en otrohet än om andra saker, innebär det att du anser att det är ok att ljuga om vad som helst? Om inte, var drar du i så fall gränsen?
  • Anonym (...)

1. Ena här på fl faktiskt, den andra av en slump på krogen. Jag var nog inte ens intresserad till en början men min kompis gillade hans kompis men var lite blyg så vi började umgås tillsammans.

Jag och min man har separerat, men bor fortfarande ihop och har väl någon slags mittemellan relation, så jag betraktar det som att jag är otrogen till viss del. Han känner till den ena men inte den andra.

2. Nej, jag flirtade lute med den ena killen här på fl i diverse trådar där jag hålla mig Anonym. Vi har också skojat en del i öppna trådar så jag ville mest informera honom om att jag var samma person. Då ville han träffas, och det ena ledde till det andra.

Den andra killen började som sagt som en bekantskap, men han gjorde intryck på mig och när vi första gången träffades på tu man hand så hade vi sex, något vi fortsatt med sen dess. Fl-flirten känner till honom, men han känner inte till Fl-flirten. Bägge två vet att jag rent tekniskt har en relation.

Svar på tråden Hur hittade ni ert vänsterprassel?