• pyssel

Har jag ADHD?

Aniiee skrev 2016-04-22 23:46:49 följande:

Ursäkta min okunnighet, men står inte BUP för just "Barn- och ungdomspsykiatri"?

Jo det är riktigt.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Flisan79 skrev 2016-04-23 00:20:01 följande:

Eller kanske psykolog på barnsjukhus.

Hur som helst så har inte bup hand om adhd. De sköter dock alla andra utredningar för andra diagnoser.

Fast det må gälla på "ditt" Bup. Alla Bup i mitt landsting gör ADHD-utredning (men inte "alla andra utredningar") och sköter eventuell medicinering och samtalskontakt. Så släpp lite på tvärsäkerheten.
    Alla hästar hemma
  • pyssel

TS, det låter klokt att ta kontakt med BUP för ev egenremiss. Om de inte gör utredningen så kommer du bli hänvisad rätt, kanske finns det ett särskilt NP-team i ditt län. Kanske får du besked att söka via remiss från din vc eller annat. Men gör som du tänkt, be din mamma ringa, så får ni svar om det är där eller hos någon annan du ska starta kontakten.

Alla hästar hemma
  • pyssel
    Flisan79 skrev 2016-04-23 00:37:12 följande:

Aha, trodde det var allmänt. Ok, bup i Stockholm sköter inte adhd.

Har en dotter som håller på att utredas och jag ringde själv till bup först men fick alltså denna info och fick be BVC skicka remiss.

Ja det är nog olika..politisk styrning ju. Här har Bup haft all NP utom autism men nu ska visst även det tillbaka på Bup från Hab.
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Har jag ADHD?