• OnMyWay

BIM 26/4 och där omkring

Sitter som på nålar och väntar på bim. Första försöket för oss på 6år. Använde oss av clearblue digital med dubbelhormonindikator. Fick utslag söndag 10/4 men fick inte till det fören mån 11/4 kväll. Hoppas vi inte missade äl. Hade molvärl mån morgon, men ägget ska ju leva i 24h Max.

Just nu sitter jag och inbillar mig en massa symptom och måste erkänna att jag typ blivit crazy av detta. Är jag ensam ? ????

• Svar på tråden BIM 26/4 och där omkring
  • Loveontop

Okej! Jag hade ägglossning i tisdags/onsdags.

Det verkar ju väldigt vanligt med nidblödningar så det kan ju säkert vara det.

Känner du av något mer än brösten?

• OnMyWay

Jag tycker ibland att jag känner mig om i livmodertsppen. Det kommer och går. Kan vara lite extra trött också, men det kan också vara pga stressen.

Jag hoppas så mycket men försöker att intala mig att det är neg för att inte bli besviken.

Kul att vi är så nära, hade du äl test?

Adama & Awa 070509
  • Tokgurkan
    Loveontop skrev 2016-04-16 20:13:57 följande:

Hej ni! Jag sitter i samma sits som er. Har BIM 26/4 och googlar ALLT. Blir galen av detta... Det är första gången vi försöker bli med barn så det är riktigt spännande! Jag kände också stickningar på sidan igår kväll.

Är det någon av er som använder er av natural cycles? ??

Jag använder mig av NC! Hoppas att det funkar. Använde det som preventivmetod sedan juni förra året och bytte till planering av graviditet nu i slutet på mars. Första försöket va nu i april så borde inte ha så stora förväntningar men vi körde på när NC sa till att jag var högst fertil så hoppas det funkade ????
  • Loveontop

Exakt samma här! Har kört med NC i ett år nu och i slutet av mars bestämde vi oss föra att köra! Vi körde också på när de sa att man var som mest fertil, man kan ju alltid hoppas!! Håller tummarna för dig med! Såg att vi har BIM ungefär samtidigt. 

Såg att du också har massa känningar... Spännande men så jobbigt att vänta... ;) 

• Tokgurkan
    Loveontop skrev 2016-04-17 14:27:51 följande:

Exakt samma här! Har kört med NC i ett år nu och i slutet av mars bestämde vi oss föra att köra! Vi körde också på när de sa att man var som mest fertil, man kan ju alltid hoppas!! Håller tummarna för dig med! Såg att vi har BIM ungefär samtidigt. 

Såg att du också har massa känningar... Spännande men så jobbigt att vänta... ;) 

Vad roligt att det är så lik situation för oss! Håller tummarna för dig också ja det är så sjukt jobbigt att bara vänta, har inte riktigt tålamodet till det haha.
  • Tokgurkan
    OnMyWay skrev 2016-04-17 14:37:34 följande:

Hur funkar NC?

Adama & Awa 070509
    Det är en app. Man tar sin temp varje morgon med en basaltermometer som man får av NaturalCycles när man tecknar abonnemang. Sen skriver man in sin temp i appen, ser ut som en kalender. Den säger till en när man ska ta ägglossningstest och vilka dagar man är mest/minst fertil på
  • OnMyWay

Jag är helt övertygad om att jag är gravid. Har nu molvärk i ryggslutet, mina bröst sprängs på nätterna. Jag kan inte inbilla mig allt detta.

När tänker ni testa?

Adama & Awa 070509
  • Summerstriker

Äl +4 idag.. Mina bröst är sjukt ömma och jag har molande värk i tjejmagen till och från.. Jag hoppas hoppas hoppas verkligen på att de ska ha tagit sig denna månad.. Tänker testa med testa tidigt på måndag äl+10.. Håller på att bli tokig här hemma..

• Nykär15
    OnMyWay skrev 2016-04-19 13:30:44 följande:

Jag är helt övertygad om att jag är gravid. Har nu molvärk i ryggslutet, mina bröst sprängs på nätterna. Jag kan inte inbilla mig allt detta.

När tänker ni testa?

Har samma BIM som du, 26/4. Känner inte ett smack, har lite molvärk men det brukar jag ha mellan ÄL och mens. 

Är på vårt 4:e försök, blev gravid på försök nr 2 men slutade tyvärr i ett tidigt missfall :(

Hade du något preventivmedel innan som du slutat med nyss? Jag tog ut hormonspiralen 4/1. 

Hade ÄL 11-12/4, sen åkte min kille bort i tre dagar så jag hoppas det räckte med det vi gjorde inför ÄL...vi har sex varje dag så det borde funnits tillräckligt. 

Väntan är såååå seg! Ska testa på lördag tidigast..men ska försöka hålla mig till söndag. 

Svar på tråden BIM 26/4 och där omkring