Inlägg från: Anonym (Xoxo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Xoxo)

Så rädd för missfall

Hade exakt samma inställning i höstas när jagbblev gravid, oroade mig inte alls. Sen på kub-ul visade det sig att jag fått MA. Är ändå glad att jag inte oroat mig innan för som du säger, ok jag var glad i onödan men hellre det. Nu är jag i v 5 och har en stark känsla att det ska gå bra denna gång. Kommer dock boka tidigt ul denna gång, att gå till v 12 o då få beskedet var tungt.

Emmask skrev 2016-04-18 18:38:53 följande:

Som andra säger är det omöjligt att förebygga. Min bm sa att det är så jobbigt för mig eftersom jag är van att styra bilen dit jag vill, men i detta fall driver runt i en båt utan åror. Det enda jag kan påverka är min inställning. För mig funkade det lite att tänka: 1. Varför gå på samma begravning två gånger (mkt bra talessätt tycker jag) och 2. Det värsta som kan hända om jag tillåter mig att släppa oron är att jag varit glad i onödan. Kan man vara glad i onödan?

Vi gjorde privat ul i v 8. Det hjälpte mitt kontrollbehov och kostade 800 SEK.

• Anonym (Xoxo)

Ringde o pratade med bm idag. Inskrivning om 3 veckor o ul veckan efter, är då i 8 fulla veckor o det ville dom för att göra ul. Känns så jäkla bra att veta att jag har det inbokat nu.

Ja man är orolig hur man än gör så gör det som känns bäst för stunden :)

M

Sarahoee skrev 2016-04-19 09:00:23 följande:

Jag ska nog också göra ett tidigt ul. Om det bara inte blir ännu värre pga sett ett hjärta och sen blev det ändå ingenting. Äsch, kommer vara orolig hur jag än gör. Och jag som trodde att jag skulle vara lugn och cool och inte ens lite hysterisk kring graviditet :(

Svar på tråden Så rädd för missfall