Jag är också så orolig! 9+2 idag och kan inte sluta tänka på MA, ofostrig graviditet, druvbörd och andra otrevligheter.
Pratade med min BM om tidigt VUL samt KUB-test men hon sa att det är i princip uteslutet då jag 1. är under 35 och 2. sjukhuset har knappt tider för rutin-UL.
Jag har kontaktat en privat mottagning i en annan stad för KUB och har tid inbokat för ultraljudet den 17/5. Det känns som att tiden dit är en hel evighet och jag vet att jag kommer hinna tänka så mycket mer innan dess. Jag blir arg och ledsen på mig själv när jag tänker på positiva saker, som namn och barnvagnar, för det känns som att jag jinxar mig själv och jag vet hur ledsen och snuvad jag kommer känna mig om ul den 17/5 visar på dåliga nyheter... och jag blir stressad av alla negativa tankar som jag har.
BM försökte lugna mig (tror jag) genom att säga att det ändå inte spelar någon roll om man gör ett tidigt vul för det kan ju ändå bli ett missfall veckan efter... och visst har hon rätt i det, men jag håller på att knäcka mig själv över det här.
Med mitt första barn fick jag ett VUL (i ett annat landsting + ett tidigare utomkvedshavandeskap) och det var lugnande till viss del. Men nu sitter jag här och är illamående av rädsla :( HUR gör man för att sluta tänka, på allt som har med graviditeten att göra?