Inlägg från: Sarahoee |Visa alla inlägg
  • Sarahoee

Så rädd för missfall

Jag är 25 år och har precis plussat på andra försöket. Allting har gått så himla snabbt och jag är så himla orolig just nu. Inbillar mig typ att jag läst fel på stickan och att varenda liten smärta i magen är ett missfall. Är i 5+3 och känner bara att det är så sjukt långt till v 12 där man ska kunna vara mer eller mindre säker.

Finns det något man kan göra eller äta för att förebygga missfall? Typ gojibär eller någon annan "superföda". Vill så gärna få göra den här klumpen till en bebis!!!

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Sarahoee

Tack för alla svar! Tröstar verkligen att veta att så många andra känner som jag. Bara går och väntar på att det värsta ska hända.

Tycker det är så himla konstigt att det finns miljoner råd för att bli gravid men så himla lite tips för att undvika tidigt missfall!

• Sarahoee

Det suger ju verkligen att det inte finns något man kan göra. Det känns ändå lite bättre idag än igår :) jag ska försöka att inte stressa, det kommer ju nya chanser om det inte skulle gå den här gången :)

• Sarahoee

Jag ska nog också göra ett tidigt ul. Om det bara inte blir ännu värre pga sett ett hjärta och sen blev det ändå ingenting. Äsch, kommer vara orolig hur jag än gör. Och jag som trodde att jag skulle vara lugn och cool och inte ens lite hysterisk kring graviditet :(

• Sarahoee

Lycka till! Har bokat in ett samtal hos mvc idag så vi får ju hoppas att Den överlever fram tills dess. Jag har börjat acceptera att det trots allt är större chans att jag INTE får missfall än att jag får det. Och det känns ju faktiskt betryggande :)

Svar på tråden Så rädd för missfall