Inlägg från: Anonym (Misse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Misse)

Hur lär man sig squirting/fontän orgasm?

honkie skrev 2018-06-02 17:08:32 följande:

Det är ju precis det man gör, kissar på sig. Men det är bra att kissa innan, då kan man iaf vara säker på att det är någorlunda nyproducerat urin så det känns absolut fräschare.

Haha det var det roligaste jag hört på länge.

Det är inte urin! Missade du ett par biologilektioner?
  • Anonym (Misse)
    Anonym (Mmoman74) skrev 2018-06-03 11:33:49 följande:

Jag hittade ett klipp på youtube (nej, det var nog snarare porrtube eller något sådant för ett antal år sedan), och därefter blev det hur lätt som helst för mig att ge kvinnor squirting och fontäner. (Jag är man).

När kvinnan ligger på rygg, så sätter jag mig vid hennes sida, i brösthöjd, på hennes högra sida (jag är högerhänt). Jag böjer mitt ringfinger och långfinger in mot min handflata nästan som ett "djävulstecken", och låter den glida in i henne. Pekfinger och lilfinger är alltså utanför, nedåt.

Därärefter masserar jag g-punkten i mkt hög hastighet i princip rakt in och ut. Pga min ställning blir det inte exakt rakt in och ut, samt att det blir ett visst extra tryck på g-punkten och jag antar att sidoeffekten av detta underlättar.

Att använda en dildo går också, men det har jag bara gjort på en kvinna, med en viss dildo, så jag kan med säkerhet säga att det fungerar för alla kvinnor.

Om det är någon av er som brukar gå på swingerklubb i Malmö eller CPH, så kan jag visa i praktiken. ;)

Det du beskriver är typ den oskönaste jag kan föreställa mig.
  • Anonym (Misse)
    New Dawn skrev 2018-06-07 17:33:12 följande:

Och vad menar du att det är och kommer ifrån?

Vad sa de på biologilektionen?

Det kan du googla på, hur enkelt som helst.

Det kommer från urinblåsan ja, men det är vätska producerat av körtlar som finns intill. Man kissar inte på sig.
  • Anonym (Misse)
    New Dawn skrev 2018-06-07 20:36:31 följande:

Åhå.

Så kvinnor har alltså körtlar som producerar vätska som går in i urinblåsan.

Det skulle jag vilja se information om. Gärna en anatomisk bild.

Vad händer med vätskan om man inte får fontänorgasm. Alla kvinnor som inte får fontänorgasm, går de omkring med stora blåsor, eller kissar de ut denna vätska efteråt? Hur blir det då?

Hmm ... När jag kissar efter sex kanske jag kissar ut vätska som absolut inte är urin...eller....

Återigen, sök själv. Är inte så svårt.

Vätskan är inte nåt du går runt med tror jag du förstår själv. Skrev att körtlarna utsöndrar den när man blir upphetsad, vissa mer än andra, därav att vissa får denna typ av orgasm. Googla skenes körtlar så slipper du fråga mig igen.
  • Anonym (Misse)
    Anonym (Urin) skrev 2018-06-07 20:15:24 följande:

Återigen, mestadels urin, eller har du gjort egen kemisk analys av det?

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25545022

Kan bestå delvis av urin eftersom det kommer från blåsan, det förljer liksom med ut. Har man mer urin i blåsan är det större mängd urin, logiskt? Har man däremot precis urinerat består det knappast av urin utan den vätska jag nämnde.
  • Anonym (Misse)
    Cunnilingus18 skrev 2018-06-07 21:10:35 följande:

Precis, så har jag med fått det till mig att det är, när man nördat ner sig i det!

Det är så. Lite kiss kan följa med ut genom urinröret, men att påstå att man "kissar på sig"....
  • Anonym (Misse)
    Anonym (Urin) skrev 2018-06-07 21:43:28 följande:

Förutom att när man undersökt det så finner man att det mestadels är urin. (vilket länken säger)

Har du någonsin undersökt innehållet, eller vet någon som undersökt innehållet, som du kan länka till?

www.google.se/url&source=web&rct=j&url=sv.m.wikipedia.org/wiki/Kvinnlig_ejakulation&ved=2ahUKEwiUz86Ln8LbAhXGa1AKHYsrDcMQFjADegQIABAB&usg=AOvVaw32RUy12JBJzw1fo8ty94mz

www.google.se/url&source=web&rct=j&url=www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/kropp-och-kon/fittfakta/kvinnlig-utlosning/&ved=2ahUKEwiUz86Ln8LbAhXGa1AKHYsrDcMQFjAEegQIBBAB&usg=AOvVaw1xQUq0tPYAnrZOcNSPA5db

www.google.se/url&source=web&rct=j&url=stylecaster.com/what-is-squirting/&ved=2ahUKEwjMy5T9q8LbAhVOJlAKHeRPDl0QFjAJegQIARAB&usg=AOvVaw1G0PVp9oPjhHOaorV00giQ

Mer?
  • Anonym (Misse)
    New Dawn skrev 2018-06-07 22:43:26 följande:

Nej eftersom det kommer som en orgasm kommer det på ett annat sätt.

Varifrån menar du att det kommer mängder av sekret? Och varför kommer det mindre när du har sex ofta?

Det kommer vätska från mig också ibland men jag förstår att det kommer i från skenes körtlar eller ifrån urinblåsan.

Jag förstår också att det inte existerar någon annan vätskeblåsa hos kvinnor än urinblåsan. Det är så anatomin ser ut.

Vad förstår du inte? Det bildas sekret i körtlar som sprutas fram. Du skriver att det kommer vätska ifrån dig själv ibland, det är väl samma sak bara att du inte får en så kallad fontänorgasm!

Lyssna på folk som har erfarenhet.
  • Anonym (Misse)
    New Dawn skrev 2018-06-07 23:09:37 följande:

När jag skrev att det kommer på ett annat sätt menade jag att du liksom inte kan styra det.

Vad menar du att dessa mängder sekret kommer i från?

Vilka körtlar är så stora och kan innehålla så mycket vätska? (som vatten)

Vad säger du om de kvinnor som uppenbarligen får fontänorgasm där vätskan kommer från urinblåsan. Får de inte fontänorgasm enligt dig?

Så mycket vätska? Bara för att du kanske tycker det ser ut som flera liter så är det inte så. sekretet byggs upp under upphetsning och kommer ut i en orgasm, det ligger liksom inte och skvalpar i nån behållare i väntan på orgasm! Det har gjorts anslyser på vätskan och även om den kan innehålla urin så är det inte vad den huvudsakligen består av.

Jag är också en av de kvinnor som kan få denna typ av orgasm, och det kommer oavsett om jag precis kissat innan eller inte. Vätskan luktar SÖTT och lämnar varken fläckar eller doft efter sig. Man ser att det inte är urin, som brukar vara åt det gula hållet.

Förstår du fortfarande inte ger iaf jag mig i den här diskussionen.
  • Anonym (Misse)
    Anonym (Urin) skrev 2018-06-08 08:54:49 följande:

Så du säger; "Lyssna in på forskning, utan på personliga anekdoter och tro".

Finns det fler områden du tycker att man ska angripa på samma sätt?

Förutom att forskningen just säger att det inte är urin.
  • Anonym (Misse)
    Anonym (Urin) skrev 2018-06-08 09:10:37 följande:

Nej, dina egna länkar säger något annat. (dessa länkar dock inte till forskningen)

Den största studien (www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25545022) som gjorts säger;

"The present data based on ultrasonographic bladder monitoring and biochemical analyses indicate that squirting is essentially the involuntary emission of urine during sexual activity, although a marginal contribution of prostatic secretions to the emitted fluid often exists."

Återigen, har du länk till något som säger emot detta?

(Återigen, dina egna länkar inte det du beskriver)

Läs inlägget där jag citerade New Dawn. Är jag och andra kvinnor då något sorts undantag, som faktiskt vet att vi inte "kissar på oss"? Eller kan det vara så att olika studier säger olika saker, eftersom de jag pratat om detta som jobbar inom vården säger samma som mig. De måste väl basera det på någon sorts studie? Eller gissar vården precis som mig? Har inte tid att leta på länkar åt dig. Vill du tro att kvinnor med fontänorgasm kissar på sig så får du väl göra det.

Bifogar en bild från Wikipedia där ni kan läsa om anatomin ni påstår att ni förstår er på.

• Anonym (Misse)
    Anonym (Urin) skrev 2018-06-08 09:31:07 följande:

och var är forskningen detta baserar sig på menar du?

Den refererar till en text som är 17 år gammal. Det har hänt en del sedan dess...

Går du istället till den engelska texten så är den mer rätt, enligt den senaste forskningen.

Intressant att du väljer att inte svara på resten jag skrev.
  • Anonym (Misse)
    New Dawn skrev 2018-06-08 10:20:17 följande:

Nej allt som skrivs måste inte komma från någon studie.

Skenes körtlar är små och kan inte tömma sig mer än några ml. Ja, de utsöndrar sekret vid upphetsning och orgasm, men det är inga stora mängder.

Din källa här berättar inte hur mycket skenes körtlar kan utsöndra, men det gjorde dina andra länkar.

Hur i hela världen kan du veta var vätskan kommer ifrån bara för att DU själv upplever den?

Tror du att den nya forskningen, som är mer omfattande, är fel?

Vården har inte alltid information och verktyg för att hålla sig uppdaterad i olika områden.

Det är inte bara jag som upplever det så. Säg mig när ditt urin doftade sött och var mjölkaktigt sist. Samt hur det fungerar när blåsan är tom?
Svar på tråden Hur lär man sig squirting/fontän orgasm?