Inlägg från: nolltvaett |Visa alla inlägg
  • nolltvaett

BF januari - 17

Hej! Är i vecka 5 (4+4) med bf 5/1. Mitt första barn.

Jag har illamående och molvärk, men väldigt milt

Har ni berättat det för någon utom pappan? Om inte - när tänker ni göra det? Min sambo tycker inte att vi ska säga något förrän v 12, men jag håller inte med. Skriver inget på fb förrän efter ul, men de närmsta vill jag ändå dela vår glädje med!

• nolltvaett
    Emsan91 skrev 2016-05-03 17:43:29 följande:
    Jag har varit gravid två gånger och båda gångerna berättade jag så fort jag visste om det för mamma och pappa. Men eftersom båda gångerna slutade i mf så har vi bestämt nu att hålla det för oss själva till v.12 :)
    Jag skulle ändå berätta för mina närmsta om ett ev missfall och jag tror att det är lättare för mig att bara säga "jag fick mf" än "jag var gravid men fick mf". Sen är jag livrädd för att få mf men jag vill inte spendera resterande 8 månader med att vara rädd och jag försöker väl intala mig själv att det ska hjälpa att prata om det. 

Kan tänka mig att man är mycket försiktigare om man haft mf tidigare. Hoppas det går vägen för er den här gången :)
  • nolltvaett
    Emsan91 skrev 2016-05-03 20:07:59 följande:
    Ja jag vet. Så tänkte jag med :) vi får se. Ska på tidigt UL nästa vecka. Ser vi ett hjärta då så kommer vi nog berätta för våra närmsta :)
    Åh vad spännande! :) 

Vad konstigt det känns att hjärtat börjar slå såhär tidigt. Jag har ju knappt fattat att jag är gravid, haha 
  • nolltvaett
    StephaniesB skrev 2016-05-07 15:16:29 följande:

Oj så kul att vi blivit några stycken i forumet!

Jag har endast berättat för sambo, närmaste vännen och min syster.

Hur känner alla sig? Jag är o v 6 & jag vaknar kl 6 varje morgon oavsett hur trött jag än är och sen börjar brösten kännas ömma. Inget illamående här inte (än). Dehär med att inte dricka mer än 2 koppar kaffe är kämpigt, måste hitta nått som ersätter & jag älskar lika mycket som kaffe. Några tips från andra kaffeälskare?

Bör det inte vara okej med koffeinfritt kaffe? Isåfall kanske det hjälper
  • nolltvaett

Jag har svårt att somna och vaknar en gång i timmen, men är ändå jättepigg vid 6 sen.. Men jag kommer inte ihåg mina drömmar, vilket jag inte gör i vanliga fall heller

Jag är jättehungrig hela tiden. Hinner gå typ en kvart efter att jag ätit så är jag hungrig igen. Inom en timme är jag så hungrig att det känns som jag svälter. Hur tacklar ni hungern?

• nolltvaett

Hej tjejer!

Jag har hållit mig borta härifrån ett tag då jag blev helt förstörd av allt prat om missfall. Är nu i vecka 12 + 4 och börjar lita på att vi faktiskt ska ha en liten :) Har inte gjort något ul än, så lite osäkerhet finns ju, men med tanke på alla symptom tvingar jag tillbaka alla rädslor :)

jag kräks. Det har blivit bättre (när det var som värst var det 4 gånger om dagen VARJE dag trots postafen) men mår fortfarande illa större delen av dagen. Och magen växer. Redan i v 11 var det en på jobbet som frågade om jag är gravid. Kan inte ha några av mina gamla byxor. Minns mina drömmar och har humörsvängningar. Och är så. Jävla. Hungrig. Hela tiden.

Har bokat rul 2/8. Behöver jag säga att jag längtar?

Svar på tråden BF januari - 17