Inlägg från: Bäbiiiis |Visa alla inlägg
  • Bäbiiiis

BF januari - 17

Hej!

Jag har precis plussat idag på äl+9 och om allt går bra så kommer vi få vårt andra barn omkring den 17 januari :)

Det kanske är lite tidigt för mig egentligen att hoppa in i denna tråd eftersom jag inte passerat bim ännu men det struntar jag i nu. Jag är bara sååå glad för det där svaga rosa strecket som dök upp på stickan.

Vi har en 1,5 åring som kommer hinna bli 2 år 3 månader ungefär innan lillasyster eller lillebror kommer.

Ska vi påbörja en bf-lista?

Bäbiiiis - BF 17 januari

• Bäbiiiis

Bim-lista (fyll på själva):

Franksmatte - BF 3 januari

Linsalusen - BF 3-4 januari

Jossaaan - BF ... januari

Cocos1 - BF 14 januari

Bäbiiiis - BF 17 januari

• Bäbiiiis

Emsan91 - BF 2 januari

Cocos1 - BF 14 januari

Bäbiiiis - BF 17 januari

• Bäbiiiis

Emsan91 - BF 2 januari

Nolltvaett - BF 5 januar

Cocos1 - BF 14 januari

Bäbiiiis - BF 17 januari

• Bäbiiiis

Nu var det många nya. Fyll gärna i era BF i listan. Bara att välja citera detta inlägg och sedan sudda allt förutom lista och även ta bort blankrader som uppstår i lista mellan varje rad om man som jag skriver från mobil.

Emsan91 - BF 2 januari

Nolltvaett - BF 5 januar

Cocos1 - BF 14 januari

Bäbiiiis - BF 17 januari

• Bäbiiiis
    loveyouu skrev 2016-05-04 11:09:55 följande:

Halloj :) Är gärna med här också.

Var på vul igår och verkar som att jag är i vecka 6, 5+1 idag :) 

Läkaren såg en hinnsäck på 9 mm och något som liknade fostret, inget hjärta det var tydligen för tidigt så ska tillbaka om 3 veckor och förhoppningsvis se det då :)

Åh så kul att göra tidigt ultraljud. Jag har inte hunnit tänka på om jag vill göra det ännu. Kostar ju en slant. Jag ska nog försöka vara tålmodig istället tror jag. Annars är första i v 12 eller 13 i samband med kub-test här där jag bor.
  • Bäbiiiis
    cocos1 skrev 2016-05-04 11:30:28 följande:

Åh vad spännande att vi redan är så många i gruppen! När är det man kan göra vul, är det efter v.6? Är det något man själv får ta initiativ till eller blir man frågad om det?

Känner mig så okunnig men det är trots allt första graviditeten och har inte många i min närhet med små barn så jag vet inte så mycket som jag hade hoppats att jag skulle veta vid det här laget haha!

Har i alla fall hittills gjort 4 test där alla varit positiva, känns fortfarande så overkligt dock! 

Hur går det för alla att anpassa sig efter graviditeten, exempelvis dra ner på kaffet och sådant? Min huvudvärk pga att jag dragit ner på kaffet är inte nådig kan jag berätta, haha. 

Jag har inte behövt anpassa mig så mycket ännu. Dricker max 2 koppar kaffe per dag så det är ju ändå okej under graviditeten. Men nu får man ju börja vara lite extra uppmärksam på vilken mat man stoppar i sig såklart. Förra graviditeten var det främst mögelost och sushi jag saknade. Fast vet man att sushin är helt färsk får man ju äta det men jag vågade inte.
  • Bäbiiiis
    cocos1 skrev 2016-05-04 20:16:31 följande:

Grattis alla nya här! 

Åh sushin alltså. Kommer nog helt ärligt inte kunna hålla mig borta från den! Tänker som så att så länge sushin är färsk ska det nog gå bra! Men ska såklart inte äta det för ofta heller. 

Jag är ju v.4 (3+3) nu så är orolig hela tiden att något ska hända, att det inte ska gå bra. Har ju inte ens passerat BIM än! Ringde barnmorskan i veckan som berättade att jag skulle få brev nästa vecka angående inskrivning och så.

Får man fråga var alla bor? Skulle vara intressant! 

Kommer själv i från Eskilstuna i alla fall. :) 

Det är nog ok att äta sushi. Jag var lite nojjig förra graviditeten. Jag har inte ringt barnmorskan ännu och avvaktar nog några veckor. Har för mig att första blodproverna togs v 10 så i god tid innan dess ringer jag i alla fall.
  • Bäbiiiis
    JanuaryBaby skrev 2016-05-05 11:17:55 följande:

Hej alla! Jag hoppar in här:) är i vecka 4, bf 17 Jan -17. det här e mitt tredje barn, testade mig super tidigt men hade känningar redan nåra dagar efter ÄL å magkänslan stämde bra:)

Mina kids e snart 8 å 6 år så jag känner mig lite rostig men det kommer nog falla naturligt snart:) har redan gått upp ett par kilo innan plusset för jag va för smal men det känns ändå så himla mkt nu när magen e super svullen konstant. Nån annan som har samma problem?

Jag har inte vägt mig på länge men svullen känner jag mig i alla fall. Idag kunde jag inte knäppa jeansen utan fick sätta en snodd genom öglan och runt knappen. Hoppas det går över för jag vill inte börja med preggobyxor redan.

Vet inte om det är cravings men jag har varit väldigt sugen på mjölk och oboy på sista tiden. Och jag är väldigt törstig hela tiden.

I övrigt har jag inte så mycket symptom just nu men det hade jag inte förra graviditeten heller. Fick dock foglossning i v 10 som jag hoppas slippa denna gång men troligtvis blir det väl snarare värre än sist.
  • Bäbiiiis
    Polkagris90 skrev 2016-05-06 08:20:21 följande:

Hej, jag hoppar in här. Plussade nu på morgonen och jag är i chock. Trodde inte i min livligaste fantasi att det skulle gå på första försöket men tji fick jag ;) är i vecka 4 och enligt appen är bf 17 Jan. Åh, det här känns så surrealistiskt då jag drömt och längtat i flera år (även om det inte passat förut..)

Så roligt att följas åt <3

Fråga: någon som har tips på hur jag kan berätta för min sambo på ett roligt sätt? Älskar nämligen att luras ;)

Välkommen och Grattis!!

Då har vi samma BF :)

Skriv gärna in dig i bf lista som påbörjats.
Svar på tråden BF januari - 17