Inlägg från: cocos1 |Visa alla inlägg
  • cocos1

BF januari - 17

Hej! Hoppar in här jag med. Har även jag plussat tidigt och inte heller passerat bim än men efter att ha gått igenom tre positiva test vågar jag äntligen tro att det är sant. Bf kommer att vara kring 14 januari om allt fortsätter som det ska. Första barnet för mig och min sambo så allt är så spännande! 

Har dock dragits med illamående och sura uppstötningar redan nu såhär tidigt vilket såklart gör mig orolig för hur resten av graviditeten kommer att se ut, haha.

• cocos1

Åh vad spännande att vi redan är så många i gruppen! När är det man kan göra vul, är det efter v.6? Är det något man själv får ta initiativ till eller blir man frågad om det?

Känner mig så okunnig men det är trots allt första graviditeten och har inte många i min närhet med små barn så jag vet inte så mycket som jag hade hoppats att jag skulle veta vid det här laget haha!

Har i alla fall hittills gjort 4 test där alla varit positiva, känns fortfarande så overkligt dock! 

Hur går det för alla att anpassa sig efter graviditeten, exempelvis dra ner på kaffet och sådant? Min huvudvärk pga att jag dragit ner på kaffet är inte nådig kan jag berätta, haha. 

• cocos1

Grattis alla nya här! 

Bäbiiiis skrev 2016-05-04 16:18:32 följande:
    Förra graviditeten var det främst mögelost och sushi jag saknade. Fast vet man att sushin är helt färsk får man ju äta det men jag vågade inte.

Åh sushin alltså. Kommer nog helt ärligt inte kunna hålla mig borta från den! Tänker som så att så länge sushin är färsk ska det nog gå bra! Men ska såklart inte äta det för ofta heller. 

Jag är ju v.4 (3+3) nu så är orolig hela tiden att något ska hända, att det inte ska gå bra. Har ju inte ens passerat BIM än! Ringde barnmorskan i veckan som berättade att jag skulle få brev nästa vecka angående inskrivning och så.

Får man fråga var alla bor? Skulle vara intressant! 

Kommer själv i från Eskilstuna i alla fall. :) 
  • cocos1
    Emsan91 skrev 2016-05-06 07:33:47 följande:

Hur mår ni allihopa? Jag tycker det är jättejobbigt när symptomen försvinner för en stund. Har mått lite bättre nu dom senaste tre dagarna. Men hoppas verkligen att allt är bra med grynet :)

Håller med dig. Mår fortfarande lika illa till och från (om inte värre) och har en extrem huvudvärk men mina bröst gör mindre ont och bara det blir jag så nojig av. 
    Polkagris90 skrev 2016-05-06 08:20:21 följande:

Hej, jag hoppar in här. Plussade nu på morgonen och jag är i chock. Trodde inte i min livligaste fantasi att det skulle gå på första försöket men tji fick jag ;) är i vecka 4 och enligt appen är bf 17 Jan. Åh, det här känns så surrealistiskt då jag drömt och längtat i flera år (även om det inte passat förut..)

Så roligt att följas åt <3

Fråga: någon som har tips på hur jag kan berätta för min sambo på ett roligt sätt? Älskar nämligen att luras ;)

Grattis! :D

Har dock inga tips tyvärr då jag aldrig hann överraska min sambo :( 
  • cocos1

Just det, när och hur har ni alla tänkt berätta för personer runt om? Skulle vara skönt att veta hur andra tänkt göra då jag och min sambo inte riktigt vet än! :)

• cocos1

Hej alla! Gick in i v. 5 igår men har någon konstig magkänsla. Känns som alla symptom i princip har försvunnit? Är förkyld som bara den, kanske är det så att det kan påverka? Innan så kände jag av extremt illamående, huvudvärk och sura uppstötningar. Blir så orolig!

Svar på tråden BF januari - 17