Inlägg från: Lizzie09 |Visa alla inlägg
  • Lizzie09

BF januari - 17

Hej, hoppar gärna in här! Är gravid med första barnet efter måånga försök, har bf 10 januari. Fick ett ma för ganska exakt ett år sedan i vecka 10 så jag har redan bokat in ett tidigt ultraljud den 1/6 för att kolla så det står rätt till. Både längtar och fasar för ultraljudet, är så rädd att det ska bli samma upptäckt som sist..

• Lizzie09
    Emsan91 skrev 2016-05-04 17:09:43 följande:
    Grattis till graviditeten! :) vilken vecka är du i?

Jag känner precis som du. Har bokat tidigt UL nästa fredag men är rädd att det ska bli som sist - då fanns där inget foster. Så lurad man kände sig. Hoppas det går bra! :)
    Tack, detsamma! :) Är i vecka 5, vilken är du i?

Uscha, förstår precis hur du känner. Men jag tror att det kommer gå jättebra för dig denna gång :) Så spännande!
  • Lizzie09

Har nog fått mitt första craving - minimozzarella! Herrejistanes så gott det äär, kan inte sluta äta, haha! Någon mer som fått något craving än?

• Lizzie09
    franksmatte skrev 2016-05-05 17:52:01 följande:
    Nej inte än men det är så spännande med cravings, men jag hoppas att jag inte ärvt min mors med att äta renoveringsgips. Folk trodde dom renoverade men mamma var bara gravid!
    Haha oj, nä hoppas inte du ärver det cravinget :D Det är så roligt att höra om såna där speciella cravings, förstår inte hur sjutton man kan bli sugen på sånt konstigt :D
  • Lizzie09
    Emsan91 skrev 2016-05-05 19:24:34 följande:
    Vet inte om man kan kalla det craving men jag blev för någon dag sen såå sugen på citronvatten. Dricker det helatiden! :D så någon typ av craving är det kanske... Har aldrig någonsin varit sugen på det tidigare...
    Oo så gott! Ja det låter som att det skulle kunna vara ett craving :D
  • Lizzie09
    Emsan91 skrev 2016-05-06 07:33:47 följande:

Ja det är kanske det.. haha! :)

Hur mår ni allihopa? Jag tycker det är jättejobbigt när symptomen försvinner för en stund. Har mått lite bättre nu dom senaste tre dagarna. Men hoppas verkligen att allt är bra med grynet :)

Känns som dagarna går fruktansvärt långsamt just nu. En vecka kvar till det tidiga ultraljudet... :)

Det är precis likadant här faktiskt, symtomen har verkligen gått i vågor och de senaste två dagarna har jag inte känt så mycket. Blir så nervös när man plötsligt inte känner någonting, men tydligen är det ju helt normalt att det är så :) Det skulle inte förvåna mig om symtomen kommer tillbaka med dubbel kraft snart och då lär man väl ångra att man längtar efter symtom nu ;)

Åh vad roligt med ultraljud snart! Jag har 3 1/2 långa veckor kvar..
  • Lizzie09
    Emsan91 skrev 2016-05-06 09:29:23 följande:
    Skönt att höra att andra känner samma.. :) vilken vecka är du i?

Ja det ska bli Superhärligt att se och äntligen få veta om det är något liv därinne :)
    Verkligen! Jag är i vecka 5 (4+2). Tycker tiden går sååå långsamt, haha!

Myyysigt! Vilken vecka kommer du vara i när du gör ultraljudet? :)
  • Lizzie09
    cocos1 skrev 2016-05-06 09:35:14 följande:

Just det, när och hur har ni alla tänkt berätta för personer runt om? Skulle vara skönt att veta hur andra tänkt göra då jag och min sambo inte riktigt vet än! :)

Jag är i vecka 5 nu och har tänkt berätta för min storasyster ganska snart. Vi står varandra väldigt nära så det är bara en tidsfråga innan hon kommer märka något ;) Vill även ha henne som stöd ifall det skulle gå dåligt med graviditeten. Sen berättar vi för våra föräldrar efter att vi gjort ultraljudet i vecka 9 för att vara på den säkra sidan. Berättade för mina föräldrar och sambons mamma innan ultraljudet vid förra graviditeten (som blev ett ma) och det var inge kul att berätta för dom att det hade gått illa..
  • Lizzie09
    loveyouu skrev 2016-05-06 11:12:04 följande:

Är det någon av er som får riktigt obehaglig smärta typ som hugg i sidan av magen när ni hostar/nyser eller liknande? :o Det är så sjukt obehagligt, är det normalt? Är i vecka 6..

Får likadant jag också, det är helt normalt :) Har för mig att det är ligamenten som det drar i ett något liknande, kommer inte riktigt ihåg :)
Svar på tråden BF januari - 17