Inlägg från: Emsan91 |Visa alla inlägg
  • Emsan91

BF januari - 17

Hänger på jag med! Gick in i v.6 idag så har enligt min kalender bf den 2 januari :) har haft några missfall tidigare så just nu älskar jag att må så dåligt som jag gör. Haha! Har bokat tidigt ultraljud nästa fredag för att se om vi kan se något som lever :) håller tummarna för att det går vägen denna gång!

• Emsan91
    nolltvaett skrev 2016-05-03 17:29:25 följande:

Hej! Är i vecka 5 (4+4) med bf 5/1. Mitt första barn.

Jag har illamående och molvärk, men väldigt milt

Har ni berättat det för någon utom pappan? Om inte - när tänker ni göra det? Min sambo tycker inte att vi ska säga något förrän v 12, men jag håller inte med. Skriver inget på fb förrän efter ul, men de närmsta vill jag ändå dela vår glädje med!

Jag har varit gravid två gånger och båda gångerna berättade jag så fort jag visste om det för mamma och pappa. Men eftersom båda gångerna slutade i mf så har vi bestämt nu att hålla det för oss själva till v.12 :)
  • Emsan91

Vi har iallafall sagt att vi väntar tills vi ser ett hjärta innan vi berättar för våra närmsta :)

• Emsan91
    nolltvaett skrev 2016-05-03 19:59:27 följande:

Jag skulle ändå berätta för mina närmsta om ett ev missfall och jag tror att det är lättare för mig att bara säga "jag fick mf" än "jag var gravid men fick mf". Sen är jag livrädd för att få mf men jag vill inte spendera resterande 8 månader med att vara rädd och jag försöker väl intala mig själv att det ska hjälpa att prata om det. 

Kan tänka mig att man är mycket försiktigare om man haft mf tidigare. Hoppas det går vägen för er den här gången :)

Ja jag vet. Så tänkte jag med :) vi får se. Ska på tidigt UL nästa vecka. Ser vi ett hjärta då så kommer vi nog berätta för våra närmsta :)
  • Emsan91
    nolltvaett skrev 2016-05-03 20:14:25 följande:

Åh vad spännande! :) 

Vad konstigt det känns att hjärtat börjar slå såhär tidigt. Jag har ju knappt fattat att jag är gravid, haha 

Haha ja jag vet! Helt sjukt :D
  • Emsan91
    skrotmira skrev 2016-05-04 11:36:16 följande:

Hej! Jag hoppar in här! Jag plussade igår och har bf 8 Januari :) är i v 5 nu. Har tidigare haft 2 st missfall så rädslan finns där men försöker att koppla bort det och bara njuta. :)

Grattis till plusset :) jag har också två missfall sedan tidigare. Nu i v.6. Hoppas på denna gång :) har du barn sedan innan?
  • Emsan91
    cocos1 skrev 2016-05-04 11:30:28 följande:

Åh vad spännande att vi redan är så många i gruppen! När är det man kan göra vul, är det efter v.6? Är det något man själv får ta initiativ till eller blir man frågad om det?

Känner mig så okunnig men det är trots allt första graviditeten och har inte många i min närhet med små barn så jag vet inte så mycket som jag hade hoppats att jag skulle veta vid det här laget haha!

Har i alla fall hittills gjort 4 test där alla varit positiva, känns fortfarande så overkligt dock! 

Hur går det för alla att anpassa sig efter graviditeten, exempelvis dra ner på kaffet och sådant? Min huvudvärk pga att jag dragit ner på kaffet är inte nådig kan jag berätta, haha. 

Man får boka det själv om det inte finns någon speciell anledning för att göra tidiga ul/vul :) brukar dock kosta en del..

För mig går det helt okej. Kom på mig själv med att äta salami mackor häromdagen bara. Det är nog det svåraste för mig. Salami, parmaskinka, goda ostbrickor. Äter det iallafall två gånger i månaden här hemma. Minst. Älskar det! :D
  • Emsan91
    Mliiii4 skrev 2016-05-04 14:45:45 följande:

Var på mvc idag för information som man erbjuds i Halland i vecka 7-8 sedan skrivs man in i v 12 och hon sa idag att om man ska köpa lufttorkad skinka såsom salami så ska man frysa den innan i minst 3 dagar för att döda eventuella bakterier som kan skada barnet. Hade ingen aning om detta förens hon sa de så vill bara tipsa vidare :)

Haha ja jag har också hört det så har lagt in i frysen redan :)!
  • Emsan91
    Lizzie09 skrev 2016-05-04 17:02:25 följande:

Hej, hoppar gärna in här! Är gravid med första barnet efter måånga försök, har bf 10 januari. Fick ett ma för ganska exakt ett år sedan i vecka 10 så jag har redan bokat in ett tidigt ultraljud den 1/6 för att kolla så det står rätt till. Både längtar och fasar för ultraljudet, är så rädd att det ska bli samma upptäckt som sist..

Grattis till graviditeten! :) vilken vecka är du i?

Jag känner precis som du. Har bokat tidigt UL nästa fredag men är rädd att det ska bli som sist - då fanns där inget foster. Så lurad man kände sig. Hoppas det går bra! :)
  • Emsan91
    Lizzie09 skrev 2016-05-04 18:02:25 följande:

Tack, detsamma! :) Är i vecka 5, vilken är du i?

Uscha, förstår precis hur du känner. Men jag tror att det kommer gå jättebra för dig denna gång :) Så spännande!

Vecka 6 nu. Är så nojig. Men försöker känna glädje också :) hoppas verkligen det! Tror det kommer gå bra för dig med!
Svar på tråden BF januari - 17