Inlägg från: bohan85 |Visa alla inlägg
  • bohan85

BF januari - 17

Bim-lista (fyll på själva):

Emsan91 - BF 2 januari

Loveyouu - BF 2 januari

Franksmatte - BF 3 januari

Linsalusen - BF 3-4 januari

StephaniesB - BF 3 januari

Nolltvaett - BF 5 januari

Jossaaan - BF ... januari

Skrotmira - BF 8 januari

Cocos1 - BF 14 januari

Bäbiiiis - BF 17 januari

Polkagris90 - BF 17 januari

JanuaryBaby - BF 17 januari

Aurora82 - BF ... januari

bohan85- BF 15 januari

• bohan85

Plussade idag och har lagt in mig i BF-listan. Det kommer bli mitt andra barn om allt går vägen.

• bohan85

Är det fler här som är gravida med syskon? Har en 1-åring här hemma och sedan länge var det planerat att försöka med syskon när han blev runt 1 år. Nu när jag är gravid börjar jag undra vad jag gett mig in på.. kommer vi orka, kan man älska någon mer lika mycket som vårt första barn?
    Säkert normala tankar men vore skönt att höra från andra.

• bohan85
    Bäbiiiis skrev 2016-05-08 21:10:53 följande:

Nu går jag in i v 5 på måndag och än så länge har jag inga sömnproblem och ingen extrem trötthet. Men jag vet ju att det kommer... Hungern har ökat dock. Inte att jag äter större portioner men jag vill äta oftare. Måste börja ha med mig mellanmål till jobbet tror jag.

Jag kan inte bestämma mig om jag vill göra tidigt ul eller inte. Kostar ju en slant och i v 12/13 kommer jag ju göra kub-testet där ul ingår. Tycker ni att det är värt det att göra tidigt ul ock när är bästa tiden? Man vill ju se hjärtslag i så fall.

Jag har en 1,5 åring hemma och känner/hoppas att det kommer gå jättebra med ett syskon när han är lite mer än 2 år. Men just nu hade det varit svårt. Han är klängig och krävande men jag tror nog han hinner utvecklas mycket på 8 månader. Och tänk så kul när de kan leka med varandra efter något/några år. Kärlek har nog både du och jag i överflöd så det räcker till båda barnen och fler därtill. Men jag förstår dina tankar. Liknande kommer och går hos mig också. Och vissa dagar blir ju tuffare än andra.
    Tack för dina ord. Ja min son kommer ju vara 21 månader. Mycket hinner ju hända tills dess också... jo en av anledningarna till att vi vill ha tätt är förhoppningen att de kommer ha mycket nytta av varandra.
  • bohan85
    Frkmaria skrev 2016-05-12 13:06:15 följande:

Hur är VUL ni som gjort det? Jag får en känsla av ett lätt obehag av att sticka in en pinne medan mannen sitter bredvid liksom.
    Jag skulle gärna vilja testa minst en gång om dagen ifall jag fortfarande är gravid, men så roligt ska vi inte ha det.
    Jag tänker att även om jag har ett MF som inte är utstött än, så kommer stickan visa positivt så länge fostret är kvar i kroppen.
    Jag vet inte vad jag har för känslor i kroppen. Stundom överlycklig över att vi väntar barn och i nästa stund helt säkert på att det inte är något trots att jag inte har blött minsta lilla.
    Kanske lugnar mig där omkring v. 17 eller när det nu är man gör UL. ;)

Tycker inte det är något problem med pinne och manlig läkare. Han jag varit hos kändes proffsig och pratade om vad han såg. Han fick mig att känna mig avslappnad. Men det är väl aldrig "bekvämt" att göra gynundersökningar överhuvudtaget :)
  • bohan85
    Frkmaria skrev 2016-05-12 13:06:15 följande:

Hur är VUL ni som gjort det? Jag får en känsla av ett lätt obehag av att sticka in en pinne medan mannen sitter bredvid liksom.
    Jag skulle gärna vilja testa minst en gång om dagen ifall jag fortfarande är gravid, men så roligt ska vi inte ha det.
    Jag tänker att även om jag har ett MF som inte är utstött än, så kommer stickan visa positivt så länge fostret är kvar i kroppen.
    Jag vet inte vad jag har för känslor i kroppen. Stundom överlycklig över att vi väntar barn och i nästa stund helt säkert på att det inte är något trots att jag inte har blött minsta lilla.
    Kanske lugnar mig där omkring v. 17 eller när det nu är man gör UL. ;)

Nu såg jag att du nog menade att din man sitter bredvid, haha läste lite fort. Min man har väntat i väntrummet :)
  • bohan85
    thecoc skrev 2016-05-18 13:22:46 följande:

Skönt att höra att man tom kan gå ned i vikt efter graviditet! Kom på ett till symptom jag har, jag tycker att alla har äcklig andedräkt! Maken, hunden, katten, vänner - ALLA luktar illa ur munnen! Den åsikten ska jag nog behålla för mig själv tror jag ????

Jag gick upp 14 kg under graviditeten, var överviktig innan. 2 månader efter förlossningen hade jag tappat allt utom 1 kg och ytterligare 4 månader senare hade jag tappat 7 kg till så jag gick ner 6 kg från startvikten och där står jag kvar!
  • bohan85

Är i vecka 5+4 nu och är så galet trött... Vet att jag var trött med första barnet men då kunde man ju sova som man ville utan att ta hänsyn till något annat barn. Någon som varit gravid förut och kommer ihåg när denna extrema trötthet går över? Jag minns nämligen inte..

Svar på tråden BF januari - 17