Inlägg från: Polkagris90 |Visa alla inlägg
  • Polkagris90

BF januari - 17

Hej, jag hoppar in här. Plussade nu på morgonen och jag är i chock. Trodde inte i min livligaste fantasi att det skulle gå på första försöket men tji fick jag ;) är i vecka 4 och enligt appen är bf 17 Jan. Åh, det här känns så surrealistiskt då jag drömt och längtat i flera år (även om det inte passat förut..)

Så roligt att följas åt <3

Fråga: någon som har tips på hur jag kan berätta för min sambo på ett roligt sätt? Älskar nämligen att luras ;)

• Polkagris90

Bim-lista (fyll på själva):

Emsan91 - BF 2 januari

Franksmatte - BF 3 januari

Linsalusen - BF 3-4 januari

StephaniesB - BF 3 januari

Nolltvaett - BF 5 januari

Jossaaan - BF ... januari

Skrotmira - BF 8 januari

Cocos1 - BF 14 januari

Bäbiiiis - BF 17 januari

Polkagris90 - BF 17 januari

Aurora82 - BF ... januari

• Polkagris90
    cocos1 skrev 2016-05-06 09:35:14 följande:

Just det, när och hur har ni alla tänkt berätta för personer runt om? Skulle vara skönt att veta hur andra tänkt göra då jag och min sambo inte riktigt vet än! :)

Vi har tänkt att berätta för våra föräldrar tidigt då vi vill ha stöd om något skulle gå fel :) Mina föräldrar kommer vi att berätta för nästa helg (jag är då i v 5) och vi ska bjuda min pappa på middag eftersom han fyllt år :) sedan kommer vi nog berätta för en nära vän var innan v12 pga stöd om det inte skulle gå vägen. Vi håller på att klura på roliga sätt vi kan berätta det på :)
  • Polkagris90
    StephaniesB skrev 2016-05-07 15:16:29 följande:

Oj så kul att vi blivit några stycken i forumet!

Jag har endast berättat för sambo, närmaste vännen och min syster.

Hur känner alla sig? Jag är o v 6 & jag vaknar kl 6 varje morgon oavsett hur trött jag än är och sen börjar brösten kännas ömma. Inget illamående här inte (än). Dehär med att inte dricka mer än 2 koppar kaffe är kämpigt, måste hitta nått som ersätter & jag älskar lika mycket som kaffe. Några tips från andra kaffeälskare?

Jag känner inte så mycket (är i v4) men både inatt och igårnatt har jag sovit sjukt dåligt, ömma bröst och lite "mensvärk". Än så länge är det bara jag och min sambo som vet, mysigt tycker jag :) håller med angående kaffet, tips mottages gärna ;)
  • Polkagris90

Senaste 3 dagarna har jag varit så ofantligt trött. Men på natten vaknar jag stup i kvarten och tittar på klockan.. Annars brukar jag sova i princip hela nätterna. Någon som känner igen sig?

• Polkagris90
    Emsan91 skrev 2016-05-08 13:39:14 följande:
    Jag vaknar också flera gånger på nätterna, kissar minst två gånger och drömmer hela nätterna.. Brukar i vanliga fall bara drömma när jag har mens och gå upp någon gång ibland och kissa.. haha!

Vilken vecka är du i?
    Ja, och det blev verkligen från en natt till en annan. Jag är bara i vecka 4! Dudå?
  • Polkagris90

Det verkar vara många (får jag för mig) som ska göra kubtest? Jag har aldrig tänkt tanken på att göra det utan endast ett ul i v.11-12 för att se så att det lever något där.

Skulle vara intressant att höra varför ni tänkt /inte tänkt göra kub? :)

Jag har somsagt aldrig ens reflekterat över det förens jag läst här. Mina vänner har bara gjort tidigt ul vid vecka 12 så är nog därför jag inte ens tänkt på kub.

• Polkagris90
    Bäbiiiis skrev 2016-05-11 07:56:25 följande:
    Jag gör kub dels för att det erbjuds alla gravida helt gratis här och dels för att skulle det bli hög risk för kromosomavvikelse så vill vi gå vidare med t.ex. moderkaksprov för att få säkrare svar och därefter besluta om vi vill avbryta graviditeten eller inte. Kub innabär ju ingen risk i sig annat än att man kan bli orolig om man får dåliga resultat.
    Tack :) Jag förstår. Där jag bor är det endast gratis för personer över 35 år. Om man vill göra det här så får man betala privat. 
Svar på tråden BF januari - 17